روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ سه شنبه ۹ خرداد - شماره 4370

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

نزدیک به 92 درصد روستاها به اینترنت متصل شده‌اند

  عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته هم اظهار کرد: از همه عزیزانی که برای این‌ نمایشگاه زحمت کشیدند تشکر میکنیم، ان‌شاالله این نمایشگاه نقطه عطفی در حوزه پست باشد.
وی افزود: بحث کسب و کارهای اینترنتی در کشور شاید زودتر از سایر کشورها شروع شد و رونق گرفت. برای اینکه به جایگاه خوبی در اقتصاد دیجیتال برسیم، به مقدماتی نیاز دارد که یکی از آن زیرساخت است که بخشی به ما و به دیگر بخش‌ها مرتبط است. یکی از اقدامات گفته شده زیرساخت است که الحمدلله ما در روستا و شهر کشورمان دسترسی به اینترنت وجود دارد و نزدیک به ۹۲ درصد روستاها به اینترنت متصل شده‌اند و تا پایان امسال روستایی نخواهیم داشت که به شبکه پرسرعت متصل نیست.
وی جابه‌جایی الکترونیکی ۹۸ درصد مبادلات پولی کشورمان را نشانه پیشرفت در این زمینه دانست و ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت‌های برای اقتصاد الکترونیکی در کشورمان آماده است و برای اینکه به جایگاه خوبی در حوزه اقتصاد دیجیتال برسیم نیازمند یک‌سری مقدمات و زیرساخت‌ها هستیم.
زارع پور با بیان اینکه تا زیرساخت نباشد، فناوری معنا ندارد، اظهار کرد: در زمینه فیبر نوری هم تا الان سه میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند و در نظر داریم تا پایان سال ۸ الی ۱۰ میلیون نفر تحت پوشش قرار بگیرند. الحمدالله در حوزه سکوها و پلتفرم های داخلی ما جزو کشورهایی هستیم که پلت‌فرم‌های بومی خود را داریم و در حال حاضر نیاز کشور در خرید و فروش برخط از طریق پلتفرم های داخلی انجام می‌شود.
زارع پور با اشاره به اینکه به‌دلیل وجود پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی، کسی در کشور احساس نیاز به خدماتی چون آمازون و Ebay ندارد گفت: ما پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی داریم و باید به افرادی که برای این موضوع تلاش کرده‌اند، سرداران استقلال کشور گفت. یک عده در میدان جنگ جنگیدند تا خاک ما به دشمن نرسد و یک عده از جوانان نخبه ما نیز تلاش کرده‌اند تا در فضای مجازی به دشمن نیازمند نشویم و خاکمان را در این فضا به آن‌ها ندهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنانش تأکید کرد: لجستیک قابل اتکا و هوشمند از دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز است و بحث تضمین  کالا و و حساب امانی هم از موارد مورد توجه است که ما موضوع حساب امانی را پیگیری می کنیم. بخش خصوصی در این زمینه اقداماتی انجام داده است اما در آیین نامه سال گذشته بانک مرکزی موظف به ایجاد حساب امانی شد.
وی تصریح کرد: با وجود زحمات کشیده شده در حوزه پست اما ما فاصله داریم تا به پست هوشمند برسیم. باید حداکثر استفاده خود از فناوری‌های نوین را داشته باشیم تا درنهایت خدمت قابل اتکا به مردم ارایه بدهیم. باید به این گفته برسیم که مردم بتوانند هر کالا و محصولی که خریداری می کنند با دقت چند دقیقه داشته باشیم. به عبارتی باید از بازه زمانی ساعت شروع کنیم تا در دو سال آینده به بازه زمانی دقیقه برسیم.
زارع پور در پایان گفت: در نهایت تلاش می‌کنیم تا سطح رفاه مردم بالا برود وخواهشم از دوستان این است که کار را دنبال کنند. نمایشگاه، نمایشگاه خوبی است تا ظرفیت‌ها برای هدف لجستیک هوشمند ریشه یابی و به کار گرفته شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه