روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ چهارشنبه ۳ خرداد - شماره 4366

عبدالملکی: کادوی شورای شهر آیینه دِق من شده است

ماجرای کتری و قوری جنجالی

  دارنده مدال نقره مسابقات پاراقایقرانی قهرمانی آسیا با گلایه از برخی مسئولان، گفت: شورای شهر و شهرداری محمدشهر برایم کادویی در نظر گرفتند که دور از شان یک ورزشکار است و به آیینه دق من تبدیل شده است.
سارا عبدالمالکی همان ورزشکار حرفه‌ای رشته راگبی زنان است که در مسیر توسعه ورزش اقدامات زیادی انجام داد اما این مسیر برای او هموار نبود بلکه خطراتی داشت که در نهایت ویلچرنشینی و معلولیت را نصیب این دختر پرانرژی ایرانی کرد. وی که برای کارهای استعدادیابی هندبال به استان کرمانشاه سفر کرده بود در مسیر بازگشت دچار تصادف شد و در نهایت ویلچرنشینی را در پیش گرفت.
او می گوید: شورای شهر و شهرداری محمدشهر کرج بعد از مسابقات به خانه ما آمدند. بسیار خوشحال شدم که آنان تلاش من را دیدند. انتظار هیچ پاداشی نداشتم اما هدیه‌ای که در نظر گرفته بودند دور از شان یک ورزشکار بود. آنان هدیه را دادند و رفتند. من زمانی که آن را باز کردم تصورم این بود که این یک شوخی است اما متاسفانه واقعیت داشت و نمی‌دانم هدف آنان از آوردن کتری و قوری چه بود. این دور از شان یک ورزشکار است آنان حتی بعد از رفتن به صورت تلفنی پیشنهاد دادند اگر از طرح خوشم نمی‌آید آن را با یک کتری و قوری دیگر عوض کنم. به خاطر این رفتار تا چند روز در خانه حالم بد بود.
این کادو اکنون در خانه ما به آیینه دق تبدیل شده و هر زمانی که از کنار آن می‌گذرم حالم بد می‌شود امیدوارم شورای شهر و شهرداری برای این کار خود دلیل منطقی داشته باشند. من انتظار هیچ کادویی نداشتم کاش دست خالی به منزل ما می‌آمدند. برخی از افراد درکی از سختی‌های ورزش ندارند آنان نمی‌دانند ما در سرما و گرما چه تمرینات سختی را داریم و حتی با دستان تاول زده به تمرینات می‌رویم. اگر آنان قصد کمک به من داشتند می‌توانستند به میزان هزینه‌هایم برای تمرینات توجه کنند. ما به عنوان ورزشکار نیاز به مکمل داریم و من اکنون برای خرید این مکمل‌ها بدهکارم، باید این مهم دیده شود.
من برای یک گروه یا فرد خاص به مسابقه نمی‌روم من برای ایران و پرچم آن تلاش خواهم کرد و طرح این موضوع تنها به این خاطر بود که آنان اشتباه خود را متوجه شوند. هدف من سربلندی ایران اسلامی است و در این راه تمام توان خود را به کار خواهم گرفت. من با حضور در ورزش چند هدف مهم را دنبال می‌کنم. هدف نخستم این است که برای سربلندی ایران تلاش کنم. در هدف دوم ایجاد انگیزه برای تمام کسانی است که دچار معلولیت شدند. معلولیت را محدودیت نمی‌دانم و نمی‌توانم خانه‌نشین باشم.

سه خبر در مورد نیلوفر حامدی ، الهه محمدی، محمد قبادلو و جواد روحی
روزهای سرنوشت ساز متهمان حوادث سال گذشته
  دیروز در ارتباط با متهمان اغتشاشات سال گذشته سه خبر در فضای رسانه ای کشور منتشر شد که یکی را سخنگوی قوه قضاییه اعلام و دو خبر دیگر به نقل از وکلای متهمان اعلام شد.
اعلام روز برگزاری دادگاه نیلوفر حامدی و الهه محمدی
 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وقت رسیدگی به پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی خبرنگاران بازداشتی ناآرامی‌های مربوط به مرگ مهسا امینی  در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تعیین شده است؟ گفت: با اهتمامی که ریاست شعبه مربوطه داشته و نظارتی که داشتند فرصت مطالعه برای وکلای محترم را فراهم آوردند و وکلا با صرف وقت طولانی به مطالعه پرونده مبادرت کردند  تا تدارک دفاع کنند. حقی که به آقای حمید نوری ندادند.
مسعود ستایشی افزود: وقت رسیدگی در مرحله بدوی برای خانم الهه محمدی ۸ خردادماه و نیلوفرحامدی ۹ خرداد ماه است و در روزهای آتی دادگاه تشکیل و به اتهامات مطروحه با دقت کامل و سرعت مناسب رسیدگی می شود.
حکم قصاص «محمد قبادلو» در دیوان تایید شد
گفته می شود شعبه یکم دیوانعالی کشور، حکم مربوط به درخواست اعاده دادرسی محمد قبادلو را صادر و قصاص او را تایید کرد. بر اساس حکم صادره، قصاص قبادلو در پرونده دادگاه کیفری یک استان تهران، تایید شده است. محمد قبادلو متهم است که در اعتراضات نیمه دوم سال ۱۴۰۱، استوار فرید کرم‌پور از پرسنل ناجا را با ماشین زیر گرفته است. پس از اعلام شکایت اولیای دم کرم‌پور، پرونده‌ای در دادگاه کیفری یک تهران برای محمد قبادلو تشکیل شد که به صدور حکم قصاص منتهی شد.
حکم اعدام جواد روحی نقض شد
وکیل مدافع جواد روحی از دستگیرشدگان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ از پذیرش فرجام خواهی موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.مجید کاوه در توییتر نوشت: با تصمیم خردمندانه و رأی منصفانه معاون و مستشار محترم شعبه نهم دیوانعالی کشور فرجامخواهی جواد روحی نسبت به حکم محکومیت سه بار اعدام و سایرمجازات‌ها، پذیرفته و رأی شعبه ١ دادگاه انقلاب ساری نقض و پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ساری ارسال شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه