روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۲ سه شنبه ۲ خرداد - شماره 4365

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

تسهیل ورود شرکت‌های برق تجدیدپذیر به بازار سرمایه

 رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سرمایه‌گذاران در کمترین زمان برای دریافت انواع مجوزهای تامین مالی در بورس در صف خواهند بود و در صورتی که درخواست‌های توجیه‌پذیر ارائه شود، بازار سرمایه ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری‌های جدید و توسعه محصولات شرکت‌های برق تجدیدپذیر باشد.
مجید عشقی در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز و آغاز معاملات برق تجدیدپذیر با بیان اینکه این رویداد می‌تواند شروع زمینه سرمایه‌گذاری عظیمی برای آیندگان ایران باشد، اظهار داشت: توسعه انرژی تجدیدپذیر ضروری است و ما در ابتدای کار و راه هستیم و یکی از مباحث جدی در برق سرمایه‌گذاری است و به واسطه قیمت‌گذاری در محصولات شرایط سختی برای تامین مالی این صنعت ایجاد شده و به همین دلیل امکان توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه برق تجدیدپذیر نبود.
وی افزود: فرصتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود که بتوانند برای فروش محصولات خود در این حوزه پیش بینی از بازار داشته باشند و ما هم در بورس هم می‌تواند ابزارهای مختلفی را از جمله ابزاری در قالب سهامی، صندوق پروژه و ... را برای تامین مالی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.
رییس سازمان بورس با بیان اینکه منابع خوبی در بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران حوزه برق تجدیدپذیر وجود دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذاران در کمترین زمان برای دریافت انواع مجوزهای تامین مالی در بورس در صف خواهند بود و در صورتی که درخواست‌های توجیه‌پذیر ارائه شود، بازار سرمایه ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری‌های جدید و توسعه محصولات شرکت‌های برق تجدیدپذیر باشد.
عشقی با اشاره به همکاری وزارت نیرو برای کاهش قطعی برق صنایع تاکید کرد: هر چند در سال ١۴٠٠ با مشکل جدی قطعی مکرر و بدون برنامه برق صنایع مواجه بودیم و ضرر و زیان زیادی از این محل متوجه شرکت‌ها و صنایع شد اما در سال گذشته با کمک وزارت نیرو این قطعی برق کاهش پیدا کرد و امسال هم برنامه بسیار خوبی برای مدیریت مصرف برق صنایع طراحی و تدوین شده است .
وی افزود: سرمایه‌گذاران در این حوزه با دو مشکل کاهش تولید در صنعت برق و مشکل قیمت‌گذاری و انباشت مطالبات مواجه بودند که با راه‌اندازی تابلو برق سبز این مشکلات صنعت برطرف خواهد شد و ابزارهای متنوعی برای سرمایه‌گذاران این حوزه دیده شده‌ است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه