روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ سه شنبه ۲ خرداد - شماره 4365

رشد ۹۱ درصدی درآمد تسهیلات بانک ملت

 بانک ملت با ارائه صورت های مالی حسابرسی شده ۱۲ ماهه از شناسایی ۱۲۱۵ ریال سود برای هر سهم و رشد ۹۱ درصدی درآمد تسهیلات نسبت به دوره مشابه قبل خبر داد.
به گزارش روزنامه کائنات، بانک ملت با سرمایه اسمی 35.3 هزار میلیارد تومانی به عنوان بزرگترین بانک بورسی ، صورت های مالی حسابرسی نشده 12 ماهه سال گذشته را منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، «وبملت» در این دوره 1215 ریال سود برای هر سهم محقق کرد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 247 درصد رشد داشت.
درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی بالغ بر 105.5 هزار میلیارد تومان بود که با کسر هزینه 48.1 هزار میلیارد تومانی سود سپرده ها، خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری به 57.3 هزار میلیارد تومان رسید و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 91 درصدی را تجربه کرد.
نرخ موثر سود سپرده های ریالی و تسهیلات در پایان اسفند سال 1401 معادل 11.84 و 17.65 درصد بوده که 0.5 و 0.16 واحد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.
برآورد بانک از تغییر در نرخ سود تسهیلات اعطایی: طی 12 ماه منتهی به اسفند 1402 با توجه به بخشنامه های نظارتی بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات به میزان دو درصد بیش از سال قبل مورد مورد انتظار است.
برآورد بانک از تغییرات در مانده تسهیلات: با توجه به محدودیت های ترازنامه ای بانک مرکزی، رشد مورد انتظار میانگین تسهیلات نسبت به سال گذشته به میزان 25 درصد پیش بینی شده است.
برآورد بانک از تغییرات در مورد ذخیره مطالبات مشکوک الوصول: نسبت مطالبات مشکوک الوصول به تسهیلات یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مدیریت ذخیره مطالبات مشکوک الوصول است. با توجه به رشد مورد انتظار تسهیلات به میزان 25 درصد، مدیریت و کاهش هزینه های مطالبات مورد توجه و تاکید مدیریت ارشد بانک است.

همکاری راهبردی بانک سینا و بیمه سینا
توسعه می‌یابد
 بانک سینا با هدف ایجاد هم‌افزایی و تکمیل بسته‌های خدمات بانکی، مالی و بیمه‌ای، با بیمه سینا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. به گزارش روزنامه کائنات به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه با بیمه سینا به عنوان یک شریک تجاری خوب، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه همکاری راهبردی بانک سینا و بیمه سینا توسعه می‌یابد.
وی افزود: در راستای تداوم توسعه خطوط کسب‌وکار بانک از طریق بسط و توسعه تعاملات بیشتر با شرکت‌های بنیادی، تفاهم‌نامه بسیار خوبی با بیمه سینا تهیه شده است.
مدیرعامل بانک سینا اظهار داشت: اراده بانک سینا بر این است که به‌زودی با ارائه سرویس‌های بیمه‌ای به مشتریان در شعب، هم‌پوشانی مطلوب و ارزش‌آفرینی از طریق تعامل با بیمه سینا صورت دهد.
عبداله سلطانی، مدیرعامل بیمه سینا نیز در این مراسم با تأکید بر هم‌افزایی و تعاملات بیشتر با بانک سینا اذعان داشت: بانک سینا و بیمه سینا هیچ‌گاه از هم جدا نبوده و نیستند و امیدواریم بر اساس بسترهای فراهم‌شده توسط بانک، ما نیز بتوانیم تمام خدمات مالی و بانکی مطلوبی را از بانک سینا دریافت کنیم.
وی در ادامه گفت: بیمه سینا این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز، خدمات و محصولات جدیدی متناسب با مشتریان بانک سینا طراحی و عرضه کند تا از این طریق، خدمات کاملی به مشتریان که ضامن پایداری و حیات سازمان هستند، ارائه شود. سلطانی خاطرنشان ساخت: امید است بعد از امضای این تفاهم‌نامه، کارگروه مشترک به سرعت نتایج حاصله را در فواصل زمانی معین، ارائه و در جهت بهینگی اقدامات مشترک گام بردارند. طبق این تفاهم‌نامه بین دو طرف به امضا رسید، بانک سینا پوشش‌های بیمه‌ای مورد نیاز خود و کارکنان بانک را در رشته‌های مختلف از طریق بیمه‌سینا فراهم خواهد کرد و امکان استفاده از درگاه‌های غیرحضوری بانک برای واریز حق‌بیمه‌ها و پرداخت خسارات به بیمه‌شدگان مهیا می‌شود.
بیمه سینا نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بانک در حوزه صدور ضمانت‌نامه و اعتبارات اسنادی، عملیات بانکی خود را متناسب با حجم همکاری‌های مشترک در بانک سینا متمرکز خواهد کرد و خدمات بیمه‌ای را با قیمت و شرایط رقابتی به بانک ارائه خواهد داد.
نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های pos بانک سینا در شعب و نمایندگی‌های شرکت بیمه سینا در سراسر کشور از دیگر موارد این تفاهم‌نامه است.

حضور فعال بانک آینده
در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
 بانک آینده با هدف تعامل با فعالان عرصه صنعت نفت در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران، پذیرای بازدیدکنندگان بود و آخرین خدمات و محصولات جدید خود را به‌نمایش گذاشت.
به گزارش روزنامه کائنات و به نقل از روابط‌عمومی بانک آينده، بانک آینده با توجه به حضور شرکت‌های بزرگ این صنعت در این نمایشگاه، با برپایی غرفه و معرفی آخرین دستاوردهای خود، امکان همکاری مشترک و مناسب برای سرمایه‌گذاری در حمایت از ظرفیت‌های داخلی در فضایی مشترک را مهیا کرد که با توجه به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کالای ایرانی مطابق با شعار امسال «مهار تورم و رشد تولید»، این بانک در نمایشگاه امسال با رویکرد پررنگ‌تری در حمایت از ظرفیت‌های داخلی و رشد تولید حضور پیدا کرد.

مشارکت ۱۱۱ هزار نفری بازنشستگان
 در طرح «ضیافت» بانک صادرات
مشارکت بیش از 111 هزار نفر از بازنشستگان کشور برای استفاده از ظرفیت طرح «ضیافت» بانک صادرات ایران موجب تسهیل خرید اعتباری بالغ بر دو هزار و 756 میلیارد ریال شد.
به گزارش روزنامه کائنات به نقل از روابط‌ عمومی بانک صادرات ایران، با مشارکت و ثبت‌نام بیش از 111 هزار نفر از بازنشستگان کشور در قالب طرح «ضیافت» بانک صادرات ایران از اواخر اسفندماه سال گذشته تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، حجم خرید اعتباری در قالب این طرح از فروشگاه‌های معتبر کشور به دو هزار و 756 میلیارد ریال رسید.
بنا براین گزارش، در قالب این طرح که در آستانه میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک صادرات ایران رونمایی شد، بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تا سقف ١٥٠ میلیون ریال متناسب با اعتبار تخصیص داده شده، کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کردند. اعتبار دریافتی در ٦ یا 10 قسط با نرخ سود «صفر درصد» از حقوق یا مستمری مشمولان طرح ضیافت کسر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی روسیه در راه تهران
 معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: ایران میزبان رئیس کل بانک مرکزی روسیه است و مذاکراتی درباره توافق‌های پولی و بانکی در بانک مرکزی انجام خواهد شد. به گزارش کائنات؛ محسن کریمی، معاون بین الملل بانک مرکزی اظهار داشت: ایران میزبان رئیس کل بانک مرکزی روسیه است و مذاکراتی درباره توافق‌های پولی و بانکی در بانک مرکزی انجام خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه