روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ دوشنبه ۱ خرداد - شماره 4364

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

با صدای بلند گفتیم اینترنت حتی یک دقیقه هم برای هیچ کاری نباید قطع شود

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان سنجش به این سمت پیش می‌روند که از ابزارهای نوینی که برای کشف تقلب وجود دارد، استفاده کنند تا ما مجبور نشویم اینترنتی که زندگی مردم به آن وابسته است را قطع کنیم.
عیسی زارع پور درباره مطرح شدن قطعی اینترنت در روزهای برگزاری آزمون‌ها و کنکور و طرح این سوال که آیا نمی‌توان از دستگاه‌های قطع‌کننده اینترنت در خود حوزه‌های امتحانی استفاده کرد، گفت: تصمیم‌ درباره این‌که اینترنت قطع شود یا نشود در شورایی گرفته می‌شود، ما نظر تخصصی‌مان را هم در آن شورا گفتیم، با صدای بلند هم گفتیم در رسانه‌ها هم گفتیم که اینترنت حتی برای یک دقیقه برای هیچ کاری نباید قطع شود؛ مخصوصا برای برگزاری آزمون، مخصوصا برای  آزمونی که قرار است ۱۰ الی ۱۱ روز برگزار شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: خبری به نقل از یکی از مسئولان بیرون آمد مبنی بر اینکه قرار است اینترنت ۱۰ الی ۱۱ روز ولو به مدت ۳۰ دقیقه قطع شود که به رسانه‌ها گفتند ۱۱ روز قطع می‌شود که ما به شدت واکنش نشان دادیم و گفتیم این راهش نیست، در حال حاضر فناوری‌هایی وجود دارد که بدون استفاده از شبکه «سلولار»، از «بلوتوث» و «وای‌فای دایرکت»، (Radio Frequency) «تکنولوژی‌‌های RF» می‌شود استفاده کرد. یعنی بدون استفاده از شبکه سولار که ما بخواهیم اینترنت را قطع کنیم می‌توان به شکل مستقیم ارتباط را برقرار کرد.
وی تاکید کرد: راه اساسی و اصولی این است که حوزه‌های امتحانی را به دستگاه‌های آشکاریاب و جمر مجهز کنند  که هر سیگنالی چه «شبکه‌ سولار» بود، چه «شبکه وای فای» و چه «بلوتوث» و ده‌ها تکنولوژی که وجود دارد و از شبکه‌های سولار استفاده نمی‌کنند، همان‌جا مشخص شود. ما پیشنهادمان به دوستان این بود و حاضر هم هستیم کمک کنیم.
زارع‌پور اظهار داشت: به دوستان هم گفتیم حاضریم مشاوره فنی بدهیم که این کار درحال انجام است و این رویه در حال اصلاح است، هم در وزارت آموزش و پرورش، هم در وزارت علوم و سازمان سنجش دارند به این سمت پیش می‌روند که از ابزارهای نوینی که برای کشف تقلب وجود دارد، استفاده کنند که ما مجبور نشویم اینترنتی که زندگی مردم به آن وابسته است را قطع کنیم. ما به شدت مخالف هستیم و نظر تخصصی وزارت ارتباطات این است که اینترنت نباید قطع شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه