روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ دوشنبه ۱ خرداد - شماره 4364

معاون وزیر کار اعلام کرد؛

ثبت 700 هزار بیمه شده جدید اجباری، مشاغل و حِرَف

  معاون اشتغال وزارت کار از ثبت یک میلیون و ۳۰۰ هزار کد ملی در سامانه «رصد» خبر داد و گفت: امسال ایجاد یک میلیون و ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید برای ثبت در سامانه رصد کشور هدفگذاری شده است.
سامانه ملی رصد اشتغال کشور با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی، طراحی و راه اندازی شده است و از طریق این سامانه، دستگاه‌های اجرایی اطلاعات اشتغال خود را اعلام می‌کنند.
در حال حاضر این سامانه بر سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال هر دستگاه و تعداد شاغلان در سطح استانی و شهرستانی در آن بارگذاری می‌شود.
بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کد ملی منحصر روی سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور پرداخت شده است.سامانه رصد ثبت اشتغال یکی از راهکارهایی است که دولت برای ساماندهی اشتغال ایجاد کرده و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در سامانه، درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.
به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران بازار کار یکی از چالش‌های حوزه اشتغال، نبود اطلاعات و آماری برای برنامه‌ریزی‌های مربوط به بازار کار است و سامانه‌هایی که به منظور ثبت اشتغال ایجادی و شناسایی فرصت‌های شغلی راه اندازی می‌شوند امکان دسترسی بهتر و آسان‌تر جویندگان کار و کارفرمایان را فراهم می‌کنند.
در همین راستا محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار آمار تازه‌ای از اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد ارائه داده و می‌گوید: برای سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۲۱۲ هزار فرصت شغلی جدید درنظر گرفته شده بود که بر این اساس بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کد ملی منحصر روی سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده و میانگین صحت سنجی کشور نیز با ثبت ۹۵۰ هزار کدملی صورت گرفته و تمام اطلاعات جزیی در خصوص این عده موجود است.
وی همچنین از پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: میزان اشتغال ثبت‌شده سامانه رصد در حالی است که بر اساس اعلام سازمان امور استخدامی، بیش از ۱۲۰ هزار کد ملی هم در بخش دولتی ایجاد اشتغال شده و مجموع این دو هدف یک میلیون شغل دولت مردمی را بیش از تعهد محقق کرده است.
به گفته کریمی بیرانوند بیش از ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌ شده جدید اجباری، مشاغل و حِرَف در سازمان تامین اجتماعی به ثبت رسیده که به معنای ایجاد شغل است.
معاون اشتغال وزیر کار درعین حال هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال جاری را یک میلیون و ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید برای ثبت در سامانه رصد کشور عنوان کرد و گفت: سال ۱۴۰۱ کمترین نرخ بیکاری ۲۰ سال اخیر در کشور تجربه شد و این نرخ به ۹ درصد رسید که در دولت‌های قبل بی‌سابقه بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه