روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۲ دوشنبه ۱ خرداد - شماره 4364

اقدام هدفمند علیه امنیت ایران و پاکستان

شهادت پنج فرزند ایران در سراوان

  حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شنبه شب و تلاش آن‌ها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی در سراوان روبه رو شد که در این درگیری متاسفانه شش تن از مرزبانان عزیز ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
اسامی شهدای مرزبان به نام‌های گروهبانیکم شهید حسین بادامکی، گروهبانیکم شهید علی غنی با تدبیر، گروهبانیکم شهید رضا برجی، سرباز وظیفه شهید محمد جمالزاده، سرباز وظیفه شهید یونس سیفی نژاد و سرباز وظیفه شهید ناصر حیدری اعلام شد.
کنعانی: حمله تروریستی در سراوان اقدامی هدفمند علیه امنیت ایران و پاکستان است
در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه حمله ددمنشانه تروریستی در مرز «مرزه‌سر» در منطقه سراوان را که منجر به شهادت چند تن از مرزبانان دلیر و غیور کشورمان شد، به‌شدت محکوم کرد.
ناصر کنعانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توسل به این اقدام تروریستی بزدلانه توسط گروه‌های شرور و تروریست بعد از حضور هیئت بلندپایه پاکستانی به‌ریاست شهباز شریف، نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان در مراسم افتتاح طرح‌های بازارچه مشترک مرزی و انتقال برق به‌همراه رئیس جمهور کشورمان در مرز «پیشین»، اقدامی هدفمند علیه امنیت و منافع دو کشور است تا اجازه ندهند مرز مشترک مرز دوستی و همکاری و مرز اقتصادی برای مردم دو کشور باشد.
کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدام شرورانه، از دولتمردان پاکستان انتظار دارد هرچه سریع‌تر به توافقات دو کشور برای سرکوب گروه‌های تروریستی جامه عمل بپوشاند و در ارتقای امنیت مرز‌های مشترک بکوشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: قطعاً هدف این گروه‌های تروریستی ایجاد خلل در امنیت مرز‌های مشترک و امنیت مردم مرزنشین دو کشور است و جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته مجدداً بر اهتمام خود بر بسط امنیت در منطقه و توسعه همکاری‌ها تأکید می‌نماید.
سخنگوی دولت ایالت بلوچستان پاکستان حمله تروریستی به مرزبانان ایرانی را محکوم کرد
سخنگوی دولت ایالت بلوچستان پاکستان نیز به عنوان استان همجوار مرزی با سیستان و بلوچستان، حمله تروریستی به نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در سراوان را محکوم و شهادت ۵ نفر از این نیروها را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.
خانم «فرح عظیم شاه» ، شهادت ۵ نفر از مرزبانی ایرانی در حمله تروریستی در هنگ مرزی سراوان را به دولت و ملت ایران تسلیت و با خانواده‌های شهدا ابراز همدردی کرد.
وی هدف از این اقدام تروریست‌ها را توطئه شیطانی برای تخریب روابط برادرانه پاکستان و ایران عنوان کرد و افزود: زمان آن فرا رسیده است که دولت‌ها و ملت‌های ایران و پاکستان با هم پیامی قوی به این عناصر بدهند.
این مقام ایالتی پاکستان گفت که چنین رفتار ناجوانمردانه‌ای نمی‌تواند خللی در روابط دوستانه ما با جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.
وی تاکید کرد که پروژه‌های مشترک تجارت و توسعه مرزی ما تاثیری بر این موضوع نخواهد داشت و تعاملات ایران و پاکستان بیشتر تقویت خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه