روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۲ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت - شماره 4363

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری :

۶۴ دستگاه حفاری ناوگان شرکت ملی حفاری ایران عملیاتی است

 قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به اینکه ۶۴ دستگاه حفاری ناوگان خشکی و دریایی این شرکت عملیاتی هستند، گفت: بازسازی و نوسازی ۹ دستگاه موجود دیگر و تأمین دکل‌های جدید از اولویت‌های سازمان به‌شمار می‌رود و با جدیت در حال پیگیری است.
به گزارش کائنات و به نقل از شرکت ملی حفاری، مهران مکوندی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، گفت: با توجه به تأکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر توسعه میدان‌ها و افزایش تولید شرکت و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کلان صنعت نفت، این شرکت برنامه‌های راهبردی خود را در سال ۱۴۰۲ بر محور چابک‌سازی ناوگان در بخش‌های عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و تخصصی متمرکز کرده است.
وی درباره چیدمان دستگاه‌های حفاری شرکت در مناطق عملیاتی اظهار کرد: ۳۷ دستگاه حفاری سبک و سنگین خشکی شرکت در پروژه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مدار عملیات قرار دارند.
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: هفت دستگاه حفاری دیگر نیز در پروژه‌های طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفت‌خیز جنوب، هفت دستگاه در طرح توسعه میدان‌های غرب کارون (پروژه ۱۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوب)، پایدار غرب، سپهر و جفیر به کارفرمایی شرکت مهندسی و توسعه نفت و ۶ دستگاه در طرح‌های شرکت نفت مناطق مرکزی مشغول به‌کار است.
مکوندی افزود: همچنین یک دستگاه حفاری در پروژه‌های دریایی شرکت نفت فلات قاره، دو دستگاه در پروژه توسعه بخش خشکی میدان گازی کیش به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس، سه دستگاه در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و یک دستگاه در پروژه حفاری چاه‌های زمین گرمایی (ژئوترمال) مربوط به وزارت نیرو در حال فعالیت عملیاتی هستند. وی اظهار کرد: رویکرد دانش‌محور، ارتقای کیفی ناوگان حفاری و خدمات جانبی‌، کار طبق برنامه، مدیریت زمان و کاهش انتظارات و توسعه همکاری و مشارکت با شرکت‌های بخش خصوصی فعال در عرصه صنعت نفت و به موازات آن توجه به ساخت داخل و استفاده از توان و قابلیت‌های صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان از سرفصل‌های برنامه‌های سال جاری به‌شمار می‌آید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه