روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۲ شنبه ۳۰ ارديبهشت - شماره 4362

معاون اول رئیس جمهور:

هدف دولت، مردمی سازی برگزاری مراسم اربعین است

 معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر مشارکت دادن مردم در برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین گفت: هدف دولت مردمی‌سازی این مراسم است چرا که مدیریت و اجرای برنامه‌ها با اتکاء بر ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی مشکلات را به حداقل می‌رساند.
محمد مخبر در جلسه فعالان مردمی مراسم اربعین با بیان اینکه برگزاری این مراسم از جهات گوناگون مذهبی، سیاسی و بین‌المللی دارای اهمیت فراوان است، اظهار داشت: باید هم به لحاظ سخت‌افزاری و زیرساخت و هم به لحاظ نرم افزاری به بالاترین سطح آمادگی و هماهنگی برسیم تا این آیین معنوی با حداقل مشکلات و به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
وی تصریح کرد: مراسم اربعین امسال در شرایطی برگزار خواهد شد که از نظر آب و هوا با گرمای شدیدتری نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود و بر اساس پیش‌بینی‌ها جمعیت بیشتری از زوار شرکت خواهند کرد و این امر ایجاب می کند که از هم اکنون برنامه ریزی دقیق و منسجمی برای برگزاری مناسب این مراسم داشته باشیم.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر لزوم سازماندهی امکانات مناسب هم در پایانه های مرزی کشور و هم در خاک عراق، گفت: باید تلاش کنیم با اتکاء بر دانش و تجارب سال های گذشته، مشکلات و مسائل به حداقل ممکن کاهش یافته و کاستی ها اصلاح شود.
مخبر تشکیل ستاد دائمی اربعین را پیشنهادی مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: اگر ستاد دائمی اربعین تشکیل شود، ساماندهی مسائل و برنامه ریزی ها با تمرکز بیشتری انجام می شود و پیگیری مسائل به صورت مستمر در طول سال دنبال خواهد شد.
وی از فعالان مردمی مراسم اربعین خواست تا در جلسه آینده ظرفیت های خود را برای مشارکت فعالان مردمی و گروه های جهادی احصاء کنند تا نسبت به نحوه و میزان مشارکت آنها در اجرای برنامه ها و برگزاری مراسم اربعین تصمیم گیری شود.
در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان نیز با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی در برگزاری مراسم اربعین گفت: دولت و نهادهای حاکمیتی باید نقش حمایتی و تسهیل گری داشته باشند و اجرای برنامه ها را به مردم و گروه‌های جهادی بسپارند.
در این جلسه هر یک از فعالان مردمی مراسم اربعین گزارشی از مسائل و مشکلات سال های گذشته ارائه و پیشنهاداتی در راستای رفع کاستی و مسائل موجود مطرح کردند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه