روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 4360

نشست پاسخگویی مستقیم به تماس‌های مردمی؛

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بیمه فعالان صنایع دستی

 طرح پاسخگویی مستقیم وزرا، معاونان و مدیران دولتی به تماس‌های مردمی، از آذر ماه سال گذشته و با ابلاغ محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد. این طرح در راستای تأکید و تصریح آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور مبنی بر ارتباط مستقیم و بی‌واسطه دولتمردان با مردم بوده که با پیگیری مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیری است. در جریان دور اول و دوم این نشست‌ها تاکنون 28 وزیر، معاون و مدیر دولتی در مرکز ارتباطات مردمی حضور یافته و پاسخگوی پرسش‌های مردم بوده‌اند.
دیروزوزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بیمه فعالان حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: رئیس جمهور دستور بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی را دادند و این دستور در حال پیگیری برای تأمین اعتبار است.
 «سید عزت‌الله ضرغامی» روز یکشنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم از سراسر ایران شد.
در این نشست وزیر میراث فرهنگی در پاسخ به دغدغه یکی از منبت‌کاران شهر ملایر درباره بیمه درمانی شاغلان و هنرمندان این حوزه گفت: رئیس جمهور دستور بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی را داده‌اند و این دستور در حال پیگیری برای تامین اعتبار است. ضرغامی با بیان اینکه سیاست‌ دولت مردمی استفاده از همه ظرفیت‌های مردم برای حل مشکلات انباشته شده در کشور است، گفت: بارها تأکید کردم در حوزه میراث فرهنگی از انتقادها استقبال می‌کنیم و در پی همکاری نقادانه هستیم و حتی به منتقدان هدیه ویژه‌ای هم تعلق می‌گیرد و منتقدان منطقی را که به دنبال حل مشکلات هستند، همکار خود می‌دانیم.
آخرین تصمیم‌ها درباره ثبت بافت تاریخی شیراز
وزیر میراث فرهنگی درباره بافت تاریخی شیراز هم توضیح داد: ثبت ملی آثار تاریخی بر اساس فرموده، ابلاغ و پادگانی نیست و دستور این موضوع با اولویت داده شده و با بررسی همه ابعاد، نتیجه کارشناسی آن مشخص خواهد شد و کار سیر طبیعی خود را ادامه می‌دهد. وی تأکید کرد: از مشکلات مردم در آن بخش از شهر مطلع هستیم و این موضوع پیچیدگی‌های زیادی دارد و اگر می‌توانستیم منابعی برای مرمت بناها در نظر بگیریم، بسیار اتفاق خوبی می‌افتاد اما در کشور ۳۵ هزار بنای ثبت ملی و ۲۶ ثبت جهانی وجود دارد. ضرغامی در ادامه گفت: اگر بودجه مرمت دولت به ۳۵ هزار بنای تاریخی ثبت شده تقسیم شود، به هر بنا روزی ۳۰۰ هزار تومان بودجه می‌رسد. وی افزود: با توجه این محدودیت منابع، این آثار برای مرمت به بخش خصوصی و خود مردم واگذار می‌شود و این راه‌حل دولت مردمی برای بافت‌های تاریخی است. وی با بیان اینکه بناهایی که در حالت تخریب قرار دارند، به صورت اورژانسی مورد بازسازی قرار می‌گیرند، گفت: در مسجد تاریخی و هزارساله تسوج بخش تخریبی و اورژانسی را مشخص کردیم و بعد بودجه محدود برای تقویت در نظر گرفتیم تا بتوانیم اقدامات اساسی انجام دهیم.
همکاری با اوقاف و بنیاد برای ساماندهی بناهای تاریخی
ضرغامی از همکاری میراث فرهنگی با بخش خصوصی و عمومی مانند بنیاد مستضعفان و سازمان اوقاف خبر داد و گفت: ساماندهی بناهای اوقاف و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در این زمینه در دستور کار داریم. وی تصریح کرد: تخریب بناهای تاریخی نامعقول و خلاف قانون بوده و از سوی دیگر وزارت ارشاد با وارد ساختن فشار و اجبار به مردم برای فروش منازل خود به شدت مخالف است. وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ارتباط با نخبگان کشور و تکریم از چهره‌های ماندگار را از مهم‌ترین اقدامات وزرات اعلام کرد و گفت: دو نشست با ۸۰ تن از بزرگان عرصه میراث فرهنگی و هنری برگزار کردیم و دیدگاه‌های آن‌ها را شنیدیم و مورد توجه قرار دادیم و این رویکرد بازهم ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه