روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند - شماره 4333

سخنگوی وزارت امور خارجه:

پارلمان اروپا به محلی برای نفرت پراکنی علیه ملت ایران تبدیل شده است

 سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه روز گذشته پارلمان اروپا درباره مسمومیت در برخی از مدارس کشور، گفت: پارلمان اروپا نیز مکانی برای نفرت پراکنی علیه ملت ایران تبدیل شده است.
ناصر کنعانی در واکنش به قطعنامه روز گذشته پارلمان اروپا درباره اتفاقات مشکوک و در حال بررسی مرتبط با بدحالی دختران دانش‌آموز در برخی مدارس کشورمان، اظهار داشت: در حالیکه جمهوری اسلامی ایران با جدیت در سطوح عالی کشور این موضوع را در دست پیگیری دارد و تیم‌های تخصصی وزارت بهداشت نیز تحقیقات میدانی و علمی خود را با جدیت ادامه می‌دهند، صدور قطعنامه توسط پارلمان اروپا و تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان مایه تعجب و تأسف است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: یافته‌های اولیه مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران حاکی از شناسایی برخی از عوامل این جنایت است و در واقع این نظام جمهوری اسلامی ایران است که در این ماجرای مشکوک و ضد انسانی، باید شاکی و مدعی باشد. کنعانی همچنین اظهار داشت: مایه شرمساری است که بعضی‌ها، اقدامات عوامل خودفروخته و وابسته در این جنایت را ابزاری برای تخریب چهره و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داده و از آن به عنوان سوژه جدیدی برای تداوم ضدیت‌های بی‌پایان خود با جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند و متأسفانه پارلمان اروپا نیز مکانی برای این چهره‌های مشکوک و افراطی به‌منظور نفرت پراکنی علیه ملت ایران و پروژه ایران‌هراسی شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: در موضوع مدارس، بلندپایه‌ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران این اقدام ضدانسانی را به شدت محکوم کرده و دستور انجام تحقیقات کامل درباره آن، یافتن عاملان این اقدام ضد انسانی و اشد مجازات آنان را خواستار شده‌اند. سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: جمهوری اسلامی ایران فارغ از هرگونه فشار و عملیات روانی تمام تلاش خود را برای پیگیری اتفاقات رخ داده انجام خواهد داد و از هیچ تلاشی برای شناسایی و به عدالت سپردن عاملان و مباشران و مسببان این حوادث جنایت بار، فروگذار نخواهد کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه