روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۱ شنبه ۲۷ اسفند - شماره 4333

در آئین گشایش مجهزترین و پیشرفته‌ترین مرکز جامع درمان سرطان؛

رئیس جمهور: باید تلاش کنیم دغدغه مردم نسبت به بیماری سرطان کاهش یابد

  رئیس جمهور با بیان این که باید تلاش کنیم دغدغه مردم نسبت به بیماری سرطان کاهش یابد، گفت: خدمت به مردم و گره گشایی از مطالبات مردم یعنی اقداماتی که امروز در کشور انجام می شود.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آئین گشایش مجهزترین و پیشرفته‌ترین مرکز جامع درمان سرطان، تشکیل این مرکز را اقدامی قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: دولت همچنان که در حوزه اقتصاد وظیفه دارد در حوزه سلامت رسالت بیشتری دارد و بسیاری از اقداماتی که در این زمینه در کشور انجام می شود با همکاری همه دستگاه ها و نهادها و دولت است، خدمت به مردم و گره گشایی از مطالبات مردم یعنی اقداماتی که امروز در کشور انجام می شود.
رئیس جمهور افزود: گام بسیار مبارکی در حوزه سلامت به همت بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)و فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی انجام گرفته که قابل تقدیر است.
آیت الله رییسی گفت: با تشکیل این گونه مراکز دغدغه بیماران و خانواده کاهش می یابد زیرا در این مراکز در تشخیص و درمان با آخرین تکینک های روز دنیا عمل می کنند که اقدامی اصولی و مبنایی است. راه اندازی این مرکز جامع برای تشخیص و درمان سرطان اقدامی شایسته است زیرا می تواند دغدغه خانواده های نیازمند را در ابتلا، هزینه و هم در نتیجه بخش بودن درمان کاهش دهد.
رئیس جمهور گفت: تصور این است که در سرطان درمان آنچنان کارساز نیست و این تصور در عموم پیدا شده اما اطمینان دادن به اینکه سرطان سریع قابل تشخیص و درمان است جای امیدواری است. وظیفه دولت در حوزه سلامت تلاش برای پیشگیری و درمان  است و باید تلاش شود تا فرد مبتلا به سرطان تا جای ممکن دغدغه کمتری در حوزه درمان داشته باشد.
آیت الله رئیسی ادامه داد: در گذشته صندوق کمک به بیماران خاص تشکیل شده بود اما کافی نبود چراکه آن صندوق برای کمک و مساعدت بود نه درمان و این مرکز جامع و اساسی، مرکزی آرامش‌بخش، اطمینان‌بخش و امیدآفرین برای بیماران سرطانی است که دغدغه درمان نداشته باشند. حتی شعبه این مرکز باید در استان‌ها فعال شود و توسعه یابد.
رئیس جمهور با اشاره به این که فقر، بی عدالتی، زد و بند و ناسلامتی زیبنده این کشور نیست، گفت: اکنون کارهای بنیادی در حال انجام است مانند اشتغالزایی، فعال کردن صنعت، معدن و دیگر موارد که باید از این اقدامات تشکر کرد و آن را توسعه داد. آیت الله رئیسی درباره برقراری عدالت گفت: عدالت به این معناست که هرچیزی را در جای خود قرار دهیم، عدالت اقتصادی یعنی دسترسی آسان برای افراد نیازمند. عدالت در حوزه سلامت، درمان و حوزه های اشتغال و کارآفرینی که همه حوزه های مختلف عدالت محسوب می شود.
رئیس جمهور با بیان این که امروز مردم، نهادهای انقلاب اسلامی، دولت و سایر قوا در کشور تلاش می‌کنند، تصریح کرد: امروز ستاد اجرایی فرمان امام به برکت نام امام راحل منشاء خدمات فراوانی در کشور و در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، سلامت و خدمت رسانی به مردم و تحصیل رفع محرومان داشته است، بسیاری از اقدامات امروز در کشور با همکاری همه دستگاه و نهادهاست و دولت امروز نهادها را جدا از دولت تعریف نمی کند و مردم را هم جدای از دولت تعریف نمی کنیم. مجموعه تلاش هایی که در کشور انجام می شود همه در سبد نظام جمهوری اسلامی است و امروز خدمات بسیاری در کشور در حال انجام است.
آیت الله رئیسی ادامه داد: با وجود اینکه صندوق کمک به بیماران و بیماری‌های خاص تأسیس شد و کارهای خوبی انجام داد اما کافی نبود. افتتاح امروز یک کار اساسی است و می‌تواند اطمینان‌بخش و امیدآفرین باشد. این مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان به‌عنوان یک مرکز امیدبخش است که به مردم نوید می‌دهد دغدغه‌ای نسبت به ابتلا و درمان سرطان نداشته باشند و اگر این مرکز بتواند در استان‌ها شعباتی فراهم کند، برای خدمت به مردم مفیدتر خواهد بود.
رئیس جمهور اضافه کرد: مقام معظم رهبری درباره خدمت به بیماران فرموده‌اند که مریض نباید غیر از دغدغه‌ی بیماری، دغدغه‌ی دیگری داشته باشد و این سخن حکیمانه‌ای است. باید درمان برای بیماران تسهیل شود و این مرکز می‌تواند به‌عنوان مجهزترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کار بزرگی را رقم بزند.
وی با بیان این که کارهای بنیادین برای رفع فقر در کشور باید توسعه یابد، گفت:‌ ایجاد اشتغال، ساخت کارخانه‌های مختلف در سراسر کشور، فعال کردن صنعت، معدن و کشاورزی هم در زُمره اقدامات بنیادین است، این امور در راستای شعار سال بود.
آیت الله رئیسی ، اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را بر رفع محرومیت و کارهای بزرگ عنوان کرد و تفاوت این ستاد را با گذشته در اقدامات بنیادین و مطالعه شده که اساس محرومیت را مرتفع کند، دانست.
وی افزود: این ستاد کمکی خوبی به دولت می کند و بخش‌هایی از کارها با همکاری این ستاد و نهادهای انقلاب اسلامی است. بنده در دیدار با مقام معظم رهبری گفتم از نهادهای انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم زیرا همه در کشور احساس مسئولیت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه