روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ اسفند - شماره 4332

بحران بی سابقه سیاسی در سرزمین های اشغالی

بمب‌های مبارزان فلسطینی بلای جان صهیونیستها

  یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که مقامات امنیتی این رژیم از استفاده دوباره مبارزان فلسطینی از شیوه بمبگذاری برای پاسخ به حملات و جنایات ارتش و شهرک نشینان صهیونیست به شدت نگران هستند.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» و ارتش این رژیم نسبت به افزایش تلاش‌های گروههای مبارز فلسطینی برای تهیه و استفاده از بمب در ماه‌های گذشته، مشابه آنچه در جریان انتفاضه دوم رخ داد، نگران هستند.
این روزنامه صهیونیستی اذعان کرد که در زمان وقوع انتفاضه دوم شیوه بمبگذاری به همراه استفاده از کمربندهای انفجاری برای اجرای عملیات شهادت طلبانه توسط فلسطینی ها یکی از مرگ بارترین ابزارها علیه صهیونیست ها بود و مهندسان فلسطینی بسیاری در کرانه باختری رود اردن در آن زمان در زمینه ساخت مواد منفجره و کمربندهای انفجاری نسبتا پیچیده کار می کردند.
به نوشته هاآرتص، انفجار یک بمب کارگذاری شده در روز گذشته در تقاطع «مجدو» در نزدیکی شهر حیفا در غرب فلسطین اشغالی توجه نهادهای امنیتی و حتی سیاسی رژیم صهیونیستی را به خود جلب کرده است زیرا این انفجار یک حادثه غیرعادی بود و این بمب شبیه بمب هایی بود که پیشتر علیه نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در جنوب لبنان استفاده می شد. به گزارش این روزنامه صهیونیستی، برهه اخیر شاهد افزایش سطح پیچیدگی حملات علیه صهیونیست ها و تلاش برای اجرای عملیات کُشنده علیه آنها از طریق بمب گذاری در نقاط مختلف بوده است و رژیم اسرائیل از افزایش این تلاش ها و تلاش های دیگر برای اجرای عملیات در برهه پیش رو نگران هستند و نگرانی امنیتی درخصوص افزاش تنش قبل از فرا رسیدن ماه رمضان و در جریان این ماه وجود دارد.
هاآرتص همچنین اذعان دارد که یکی دیگر از انگیزه های افزایش فزاینده این حملات علیه صهیونیستها ممکن است به بحران بی سابقه سیاسی جاری در سرزمین های اشغالی بر سر لایحه اصلاح دستگاه قضایی باز گردد.
در کنار افزایش عملیات شهادت طلبانه و عملیات مسلحانه مبارزان فلسطینی علیه اهداف صهیونیستی در پاسخ به جنایات صهیونیستها، سرزمین های اشغالی در هفته های اخیر شاهد اعتراضات صهیونیست‌ها علیه لایحه اصلاحات قضایی بوده و آنان خواستار توقف روند تصویب این لایحه هستند.
در لایحه اصلاحات قضایی» که ائتلاف مخالفان در سرزمین های اشغالی از آن «کودتا» تعبیر می کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. در این لایحه همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند. سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی لایحه اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که اقدامات کابینه وی، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق می دهد. مخالفان نتانیاهو هر روز بیشتر می شوند و این روند تقریبا تمام اقشار صهیونیستها را دربر گرفته است؛ به حدی که با ورود دستگاه‌های اطلاعاتی مهم این رژیم به صف مخالفان این لایحه که از آن به عنوان «کودتای بی بی» (لقب نتانیاهو) نام برده می شود، شرایط برای ادامه کار او و کابینه افراطی اش بسیار دشوارتر از گذشته شده و به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران مسایل منطقه، کابینه نتانیاهو به زودی فرو می پاشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه