روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۳ اسفند - شماره 4331

شانزدهمین نشست شورای هماهنگی مراکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی

تاکید بر هم افزایی رسانه‌های کشور

  معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مراکز اطلاع‌رسانی در کنار وظیفه سازمانی خود، وظیفه مهمتری نسبت به کلیت دولت برعهده دارند که با همگرایی، همدلی و هم افزایی در مسیر روشنگری، امیدآفرینی و اقناع افکارعمومی گام بردارند و نباید از این مأموریت مهم غفلت شود.
سیدمحمد حسینی در شانزدهمین نشست شورای هماهنگی مراکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی که به میزبانی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و با حضور سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد، اهمیت مراکز اطلاع‌رسانی و برگزاری چنین جلساتی را برای تقویت همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: یک وجه حماسه بزرگ کربلا و روز عاشورا، ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی بود و وجه دیگر آن پیام این حماسه بزرگ بود که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) رسالت پیام رسانی را به‌خوبی ایفا و از تحریف این واقعه بزرگ جلوگیری کردند.
وی افزود: دولت مردمی تاکنون اقدامات گسترده و دستاوردهای بزرگی داشته است که اگر به درستی اطلاع‌رسانی شود، بدخواهان و معاندین دیگر نمی توانند با اخبار غیرواقعی و سیاه‌نمایی، نقاط قوت را نقاط ضعف جلوه دهند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز در نبرد رسانه‌ای تمام عیاری قرار داریم که در مقابله با آن، با روال عادی و سنتی نمی توان انتظار موفقیت داشت؛ قطعاً برای غلبه در این نبرد، نیازمند برنامه ریزی، طراحی دقیق و استفاده از روش های و ابزارهای مناسب و تاثیرگذار هستیم. حسینی گفت: مراکز اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی در کنار وزیر و مدیران ارشد، نقش مهمی در پیشبرد امور برعهده دارند؛ لذا نباید اهمیت جایگاه آنان مورد بی‌توجهی قرار بگیرد و اگر در این زمینه کوتاهی انجام شود حتی اقدامات بزرگ نیز می تواند تحت‌الشعاع برخی تبلیغات و خبرسازی‌های کذب قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در هشت ساله دوره گذشته بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها مورد بی‌توجهی بوده و متوقف مانده بودند و امروز که دولت مردمی، انقلابی و عدالت محور در مسیر تکمیل این پروژه‌ها گام بر می دارد لازم است مراکز اطلاع‌رسانی اینگونه اقدامات را با هدف ایجاد امید و نشاط در جامعه به‌خوبی برای افکار عمومی تبیین و تشریح کنند.
سپهر خلجی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در این دیدار، شناخت موضوعات و مسائل مهمی که دولت با آن مواجه است را در کنار مواجه رسانه‌ای و تبلیغاتی مناسب با آن مسأله‌ حائز اهمیت دانست و گفت: برای اینکه به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص امیدآفرینی جامه عمل بپوشانیم، باید برای طرح‌ها و پروژه‌های مهمی که در مسیر خدمت به مردم به بهره‌برداری می‌رسد برنامه و طراحی رسانه‌ای مناسب و هنرمندانه وجود داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: دولت مردمی فقط در طی سه هفته گذشته پروژه‌های مهمی از جمله بزرگترین طرح زیست‌محیطی با هدف احیای دریاچه ارومیه، فاز ۱۴ پارس جنوبی، طرح آب شیرین‌کُن بوشهر، افتتاح و آبگیری چندین سد بزرگ و بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (ع) را در کنار ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ دیگر افتتاح کرد. این پروژه‌ها عمدتاً با تعلل و وقفه چندین ساله مواجه بودند که با پیگیری‌های آیت‌الله رئیسی و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تکمیل و در خدمت مردم قرار گرفت و ما به عنوان مراکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ‌ا وظیفه داریم اینگونه خدمات دولت را در راستای امیدآفرینی و در قالب فعالیت‌های رسانه‌ای هنرمندانه و هوشمندانه به افکار عمومی معرفی کنیم.
خلجی تاکید کرد: ضرورت دارد پروژه‌ای که در هر وزارتخانه و دستگاهی افتتاح و بهره‌برداری می رسد همان دستگاه با توجه به اشرافی که به مزیت‌ها و ظرفیت‌های پروژه مربوطه دارد، پیوست رسانه آن را تهیه و در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهد تا با هم افزایی و همگرایی بتوان جریان اطلاع‌رسانی منسجم و شایسته ای در این زمینه ایجاد شود.
قائم‌مقام رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه به هم افزایی رسانه‌های کشور تأکید کرد و گفت: پسندیده نیست برخی مجموعه‌ها با نادیده انگاشتن خدمات دولت و نظام القای یأس و ناامیدی به جامعه داشته باشند. در این زمینه صداوسیما هم می تواند نقش موثرتری در امیدآفرینی و اطلاع‌رسانی هنرمندانه داشته باشد.
در این دیدار تعدادی از روسای مراکز اطلاع‌رسانی پیشنهادات و راهکارهای خود را برای تقویت اطلاع‌رسانی از اقدامات دولت و نحوه تعاملات دولت و مجلس بیان کردند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه