روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۳ اسفند - شماره 4331

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور بلاروس:

کشورهای مورد تحریم آمریکا باید با همکاری یکدیگر این حربه را از بین ببرند

  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار آقای آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس و هیات همراه، ظرفیت همکاری‌های دو کشور را بسیار فراتر از سطح کنونی دانستند و تاکید کردند: باید با استفاده از روحیه و اراده‌ای که در دو طرف برای عملی کردن توافق‌ها وجود دارد، سطح روابط افزایش چشمگیری یابد.
ایشان با اشاره به مشترکات فراوان ایران و بلاروس، یکی از این اشتراکات را تحریم‌های قلدرمابانه آمریکا و برخی کشورهای غربی برشمردند و افزودند: کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند باید با همکاری یکدیگر و با تشکیل یک مجموعه مشترک، حربه تحریم را از بین ببرند و ما معتقدیم این کار شدنی است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم‌های آمریکا برضد ایران، از ابتدای پیروزی انقلاب و وضع شدیدترین تحریم‌ها در دوازده سال گذشته خاطرنشان کردند: تحریم‌های شدید، ایران را متوجه توانایی‌ها و نیروهای درونی خود کرد و در همین مدت تحریم‌ها، زمینه پیشرفت‌های بسیاری برای ایران مهیا شد و کشور ما توانست در زمینه‌های مختلف از جمله «علم و فناوری»، «پزشکی و بیولوژیک»، «هوا-فضا»، «هسته ای» و «نانو» به پیشرفت‌های شگفت آوری دست یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: اگر کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند از ظرفیت یکدیگر استفاده کامل کنند منافع آن برای همه طرفها، بسیار خواهد بود.
ایشان با یادآوری زمینه‌های همکاری ایران و بلاروس از جمله در «علم و فناوری»، «تجارت» و «فعالیت‌های سیاسی در مجامع بین المللی»، به موضوع خط عبور شمال به جنوب اشاره کردند و گفتند: راه‌اندازی خط عبور شمال به جنوب به نفع دو کشور و همچنین روسیه و منطقه است و باید هر دو طرف برای راه‌اندازی آن تلاش کنند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: توافق‌ها و حرف‌ها نباید در جلسات به پایان برسد بلکه باید با پیگیری ویژه و زمان‌بندی مشخص، به مرحله اجرا برسد. رهبر انقلاب اسلامی همچنین دنیای امروز را نیازمند معنویت دانستند و گفتند: معنویت می‌تواند عامل حرکت دهنده برای ملتها باشد.
در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب گفت: من به ایران آمده‌ام تا اطمینان خاطر بدهم که برای گشودن صفحه جدیدی در روابط دو کشور مصمم هستم و با همکاری و اراده رئیس جمهور ایران همه توافق‌ها را با پیگیری ویژه و زمان‌بندی مشخص، اجرایی خواهیم کرد. رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم‌ها به تجربیات و پیشرفت‌های شگفت آوری دست پیدا کرده است و ما معتقدیم که اگر از شرایط تحریم بدرستی استفاده شود، می‌تواند یک فرصت برای پیشرفت باشد، هدف من از سفر به ایران آشنایی نزدیک با دستاوردهای ایران است.
آقای لوکاشنکو در پایان سخنان خود این نکته را هم گفت که شرایط سخت کنونی بین‌المللی، دوستان واقعی و غیر واقعی را برای ما مشخص کرد و ما مصمم به همکاری ویژه با همراهان واقعی هستیم.

ارکستر ملی ایران در بزرگداشت حکیم نظامی نواخت
ارکستر ملی ایران در روز بزرگداشت مقام حکیم نظامی روی صحنه رفت.به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران در مراسم روز بزرگداشت مقام حکیم نظامی در تالار وحدت، اجرای ویژه‌ای داشت.این رویداد با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و رهبری ارکستر ملی ایران را بهزاد عبدی به خوانندگی امیر سمیعی بر عهده داشت.قطعات بهترین سرآغاز (لیلی و مجنون)، در نعت پیامبر (شرف نامه)، شُکوه نظامی (بی کلام) و نیایش (خردنامه و مخزن‌الاسرار) در این رویداد توسط ارکستر ملی اجرا شد.

روایت وزارت اطلاعات از ناکامی موساد در «عملیات بزرگ» اصفهان
 وزارت اطلاعات به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) با برپایی یک نمایشگاه، بخشی از مهمترین اقدامات خود در چند ماه ناآرامی کشور پس از فوت مهسا امینی را به نمایش گذاشت.
این نمایشگاه شامل غرفه‌های مختلفی است که در آنها برنامه ریزی دشمن و اقدامات وزارت اطلاعات در خنثی سازی و بی اثر کردن اهداف دشمن را روایت شده است.
با توجه به وقوع ناآرامی های کشور و نقش دستگاه‌های جاسوسی دشمن در این ناآرامی ها، این نمایشگاه سهم موثری در بازخوانی اقدامات دشمن و روشن ساختن سهم وزارت اطلاعات برای مقابله با این اقدامات دارد.
در بخشی از این نمایشگاه، اقدامات دشمن در روزهای اغتشاشات از جمله تقویت رسانه های فارسی‌زبان بیگانه، افزایش بودجه فیلترشکن‌ها، طرح انفجار یک مرکز حساس صنعتی، خرابکاری در دو هواپیمای مسافربری، آموزش براندازی، تشویق اعتصابات و تحریم‌ها، حملات سایبری و ده برابر کردن ظرفیت انتشار پیام در توییتر تشریح شده است.
در یک بخش دیگر از این نمایشگاه انواع سلاح‌های سرد و گرم و تجهیزات و مهمات مکشوفه از اراذل و آشوب‌گران در معرض دید عموم قرار گرفت.
در یک غرفه نیز با تشریح اقدامات نرم آمریکا علیه کشورمان به نقش بنیاد سیامک پورزند، عبدالرحمن برومند، موسسه اتحاد برای ایران، U4I و NED برای براندازی در ایران از طریق فعالیت‌های مدنی پرداخته شده است.
فیلم مستند «عملیات بزرگ» نیز در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به نمایش در آمده،  این عملیات برای خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی اصفهان توسط دیوید بارنیا رئیس موساد طراحی شده بود و عناصر کومله مسئول اجرای آن بودند که آنها قبل از انجام عملیات در دام افتاده و این عملیات به شکست انجامید. همچنین اسناد و مدارک مختلفی از تیم‌های عملیاتی کومله که قصد عملیات در ایران داشتند به نمایش درآمد. فیلم دیگری که در این نمایشگاه به نمایش در آمد؛ درباره شناسایی و دستگیری تیم تروریستی حمله کننده به حرم شاه‌چراغ بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه