روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ اسفند - شماره 4329

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در همایش ایمنی و بازرسی در صنعت حفاری:

93 هزار نفر ساعت آموزش ایمنی برای کارکنان در سطوح مختلف برگزار شد

  مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: در سال جاری ۹۳ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی در قالب ۲۲ عنوان برای کارکنان شرکت در سطوح مختلف برگزار شد.
دکتر حمید رضا گلپایگانی در مراسم ِآغاز به کار نخستین همایش ملی ایمنی و بازرسی در صنعت حفاری ضمن خوش آمد گویی به مدعوین ، افزود: این آموزش ها در قالب آموزش حین کار، ایمنی سه گانه و صلاحیت ایمنی پیمانکاران تشکیل گردید.
وی موضوع آموزش را در راس برنامه های مرتبط با صیانت از نیروی انسانی مطرح و اظهار کرد: این شرکت بزرگترین و مجهز ترین مرکز آموزشی را در سطح صنعت نفت دارد و با توجه به برخورداری از اساتید و متخصصان با تجربه توانایی ارائه خدمات آموزشی به سایر شرکت های داخلی و خارجی را دارا می باشد.
گلپایگانی گفت: در این ارتباط تنها به مرکز آموزش موجود بسنده نشده و برای کارکنان اموزش کارگاهی و حین کار و نیز ارائه خدمات آموزشی تخصصی مستمر برنامه ریزی شده است.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تامین تجهیزات ایمنی بر روی دستگاه های حفاری را از نکات مهم در جهت حفظ سلامت کارکنان عنوان و تامین و اختصاص ۳۷ دستگاه آمبولانس به دکل های حفاری در سال ۱۴۰۱ را یادآور شد و افزود: تامین آمبولانس های جدید و جایگزین برای تمامی دکل های حفاری در سال آتی نیز در دستور کار است.‌
وی به حضور ۱۵۰ افسر ایمنی برای نظارت بر اجرای دقیق مقررات و دستورالعمل های ایمنی در موقعیت استقرار دستگاه های حفاری اشاره و تاکید بر اول ایمنی و بعد کار را از نکات مهم‌ در توجه به صیانت از نیروی انسانی عنوان کرد.
گلپایگانی باتشریح تاریخچه تاسیس شرکت به عنوان نخستین نهاد اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این شرکت در زمان حاضر بزرگترین ناوگان حفاری و تجهیزات خدمات فنی در منطقه را دارد و با بهره مندی از ظرفیت های بالقوه و بالفعل بخش عمده خدمات حفاری در کشور را عهده است و به عنوان یک شرکت بالادستی نقش محوری در فرآیند تولید نفت و گاز ایفا می کند‌ .
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، توضیح داد: صنعت راهبردی حفاری به لحاظ ماهیت کار در ردیف صنایع با ریسک بالا و پر خطر می باشد و استانداردهای خاص ایمنی را در سطح بین المللی دارد که الزاما باید با دقت اجرا تا مخاطرات حین کار نظیر نشت گاز و فوران ها و سقوط از اتفاع و ... به حداقل ممکن برسد و قوانین ایمنی به نحو مطلوب اعمال گردد.‌
وی گفت : به همین منظور ۳۷ درصد دوره های آموزشی تخصصی و عمومی در شرکت به مبحث ایمنی اختصاص و در خصوص فرهنگ و بستر سازی، تلاش مضاعفی صورت پذیرفته است.
گلپایگانی با قدردانی از همکاری های تنگاتنگ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان و همکاران ایشان در حسن توجه به این شرکت، افزود: تدوین آیین نامه انضباطی تشویقی نیروهای تابع قانون کار که در مرحله تصویب نهایی است، ایجاد کمیته های انضباطی در سال جاری و... از مواردی است که در تعامل میان اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان و این شرکت اجرا یا در مراحل اجرایی می باشد.‌
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اصلاح نظام جبران خدمات، طرح طبقه بندی مشاغل پیمانکاری، ساماندهی نیروهای ارکان ثالث و تبدیل پیمان کارکنان غیر مستمر پروژه ای به مستمر غیر پروژه ای را از اقدامات به عمل آمده در جهت رضایتمندی و ایجاد انگیزش کارکنان و بهره وری شرکت برشمرد که در طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تحقق یافت .
وی ضمن توصیه به شرکت کنندگان در همایش به بازدید از دستگاه های حفاری و آشنایی با عملیات و تلاش شبانه روزی کارکنان و صعوبت و دشواری های کار ، از حضور دکتر رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد این وزارتخانه و همچنین مدیران ارشد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در همایش تشکر و قدردانی کرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت افزود: پیاده سازی سامانه مدیریت (IMS) استقرار سیستم های مدیریت های کیفیت، بهداشت حرفه ای و محیط زیست و اخذ گواهینامه های مربوط وکاربست ضوابط استاندارد و رضایتمندی کارکنان از نکات مهمی است که مورد اهتمام ویژه قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه