روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ اسفند - شماره 4329

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران:

با بازار اخلاق مداری مواجه نیستیم

 مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پاسخ انتقادات اعضای شورای شهر تهران درباره سازمان را در صحن شورا داده‌ام، گفت: بی‌تردید ما نمی‌خواهیم تولی گری ۱۰۰ درصدی داشته باشیم.
ایوب فصاحت در نشست خبری روز گذشته در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادات اعضای شورای شهر تهران نسبت به اختلاس در سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار و همچنین ورود این سازمان به موضوع تولی گری و احتمالا مخالفت شورا با دادن مجوز برای تولی گری این سازمان در سال آینده در خصوص زنجیره تامین، گفت: انتقادات اعضای شورا را در صحن شورا پاسخ گفتم. لذا به این انتقادات بر نمی‌گردم. فیلم این انتقادات و پاسخ‌های من موجود است. وی درباره تولی گری این سازمان اظهار کرد: قطعا ما نمی‌خواهیم به صورت ۱۰۰ درصدی تولی گری کنیم؛ اما باید توجه داشته باشیم سیاست گذاری دستگاه‌ها طبقه بندی دارد. سیاست‌هایی که شورا و یا مجلس می‌توانند بگذارند طبقه بندی خاص خود را دارد. ما در کار اجرا بعضا مصوبه‌ای داریم که مربوط به هیات وزیران است و باید آن را اجرا کنیم و در حقیقت مطیع سیاست گذاری دستگاه‌های بالادستی در اجرا باشیم. وی افزود: روزانه دو تا سه هزار تن محصول در میادین ما عرضه می‌شود و در سطح استان تهران نیز غریب به ۶۰ هزار نفر بهره بردار داریم و مجموعا حدود ۱۱ هزار تن محصول توسط تأمین کنندگان ما تولید می‌شود. لذا باید مسیری را فراهم کنیم که برای عرضه این محصولات در میادین ما مسیر روشن و دقیقی وجود داشته باشد. بی تردید ما محیط محدودی برای عرضه داریم. لذا باید تدابیر خاصی را مد نظر بگیریم.
  رفتن به سراغ زنجیره تأمین به عنوان یک راه حل مد نظر قرار گرفته
وی ادامه داد: برخی سیاست‌ها مربوط به دهه ۶۰ بوده ولی ما امروز در سال ۱۴۰۱ قرار گرفتیم. بی تردید مسیر عرضه در میادین باید به روز باشد. ما تلاش می‌کنیم مسیر درستی که محصولات با قیمت و کیفیت مناسب به دست شهروندان برسد را از طریق زنجیره تأمین دنبال کنیم. قطعا در این مسیر شاید در جایی نیاز باشد برای تولید محصول متناسب با شرایط خاص مشتری حتی بذر خاص را به تولید کننده بدهیم. قطعا رفتن به سراغ زنجیره تأمین به عنوان یک راه حل مد نظر قرار گرفته، ولی متاسفانه در این بین شاید برخی نظرات نادرستی وجود داشته باشد.
  با بازار اخلاق مداری مواجه نیستیم
فصاحت تاکید کرد: از شورای شهر تهران تقدیر می‌کنم که پس از شنیدن صحبت‌های من حمایت کردند و در این خصوص رأی دادند. ما تلاش خواهیم کرد که شورا این مسیر را بپذیرد و خواهد پذیرفت. بی تردید ما با بازار اخلاق مداری مواجه نیستیم. لذا باید اهرم‌هایی برای کنترل بازار داشته باشیم که شاید یکی از آنها لزوم وجود سردخانه برای کنترل بازار باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه