روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ شنبه ۲۰ اسفند - شماره 4328

از سوی سازمان سینمایی؛

اسامی فیلم‌های اکران نوروز 1402 اعلام شد

 مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی گفت: فیلم‌های «غریب»، «ملاقات با جادوگر»، «فسیل» و «عروس خیابان فرشته» در نوروز ۱۴۰۲ اکران خواهند شد.
به گزارش کائنات به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر عرضه ونمایش سازمان سینمایی در خصوص اکران نوروزی گفت: فیلم‌های «غریب»، «ملاقات با جادوگر»، «فسیل» و «عروس خیابان فرشته» به عنوان فیلم‌های اکران نوروز در شورای صنفی نمایش به ثبت رسید و نمایش سراسری آن‌ها از ۲۴ اسفندماه آغاز خواهد شد. وی افزود: با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با عیدفطر شرایط اکران نوروزی متفاوت‌تر از سال‌های قبل بوده و تمایل برخی صاحبان آثار به اکران همزمان با عید سعید فطر، کار چینش فیلم‌ها و رعایت تنوع مضمونی و محتوایی آثار را کمی سخت کرد که با همکاری تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان فیلم‌ها و شورای صنفی، چینش آثار برای اکران نوروز به شکلی مناسب انجام شد.
سهرابی ادامه داد: انتظار می‌رود با ترکیب فیلم‌ها در ژانرهای مختلف همچون دفاع مقدس، اجتماعی و کمدی در ایام نوروز و البته ایام ماه مبارک و بالاخص شب‌های این ماه مبارک شاهد رونق بیشتر سینماها و استقبال مخاطبان باشیم.
مدیرکل دفتر نظارت بر نمایش و عرضه فیلم سازمان سینمایی با بیان این نکته که فضای اکران نوروزی باید به گونه‌ای باشد که اقشار مختلف مردم بتوانند اثر مورد نظر خود را در آن بیابند، خاطرنشان کرد: تعداد محدودی از فیلم‌های فعلی روی پرده که شامل آثاری با مضامین اجتماعی، کودک و نوجوان و کمدی‌ است، چنانچه کف فروش خود را حفظ کنند تا عید فطر بر روی پرده خواهند بود تا رنگ‌بندی اکران نوروز هم تا حد امکان رعایت شود.
* همه آنچه از فیلم‌های اکران نوروزی می‌دانیم
فیلم سینمایی «غریب» که تنها فیلم جشنواره فیلم فجر اخیر است که در نوروز به نمایش درخواهد آمد، فیلمی است که بیشترین سیمرغ‌ها را گرفت.
این فیلم در بخش‌های جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین فیلم از نگاه ملی، چهره‌پردازی، طراحی صحنه و بازیگر نقش اول زن (پردیس پورعابدینی) موفق به دریافت سیمرغ شد و در بخش مقاومت نیز جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.
«غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی، محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که مقطعی از زندگی شهید محمد بروجردی را روایت می کند. محمد حسین لطیفی ساخت فیلم های سینمایی چون «خوابگاه دختران»، «روز سوم»، «توفیق اجباری” و.... را در کارنامه سینمایی‌اش دارد.  فیلم سینمایی «غریب» که به تهیه‌کنندگی و نویسندگی حامد عتقا تولید شده است، در آن بازیگرانی چون بابک حمیدیان، مهران احمدی، رحیم نوروزی، هژیر سام احمدی، پردیس پور عابدینی، محمد رسول صفری، سام کبودوند، حسام محمودی، مجید اسماعیلی و فرهاد قائمیان با حضور افتخاری: جعفر دهقان، سامیه لک، سمیرا کریمی حضور دارند.
فیلم «ملاقات با جادوگر» به تهیه‌کنندگی حمید اعتباریان و کارگردانی جمشید بهرامیان است که سال گذشته در دولت جدید دوباره پروانه نمایش گرفت. (چون دوباره فیلم‌ها بررسی شدند)
در این فیلم امیرمهدی ژوله، مانی حقیقی، هستی مهدوی، نسیم ادبی، امیر شریعت، ستاره پروین، سپیده مرادپور و علیرضا خمسه بازی کرده‌اند.
تهیه‌کننده‌ «ملاقات با جادوگر» سال قبل از علاقه‌مندیش برای اکران نوروزی گفته و تاکید کرده بود: چون این فیلم کمدی شاد در سبک فیلم سینمایی «سن‌پطرزبورگ» است بنابراین مناسب اکران نوروزی است.
فیلمنامه این اثر توسط امیرمهدی ژوله نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: جناب سرهنگ برادری کن ما رو بگیر، من از خجالتت در میام!
فیلم نامه اولیه این اثر با نام «ماساچوست» پیش تر توسط پیمان عباسی به نگارش در آمده است. فیلم «عروسی خیابان فرشته» که محصول سال ۹۹ است و دوباره در دولت جدید، مورد بررسی قرار گرفت و سال گذشته مجددا پروانه نمایش گرفته است، به تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا و کارگردانی مهدی خسروی ساخته شده است. در این فیلم محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی نیا، علیرضا جعفری، فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب صفوی، کمندامیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر و فهیمه رحیم‌نیا بازی کرده‌اند.
اما از فیلم سینمایی «فسیل» اطلاعات زیادی منتشر نشده است و در برخی اطلاعات منتشر شده، آمده است که این فیلم به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان ساخته شده است.
گفته می‌شود این فیلم یک کار کمدی است که در دهه‌های قبل از انقلاب اتفاق می‌افتد، اطلاعات رسمی از بازیگران و دیگر عوامل فیلم منتشر نشده است.
البته آرمین طهماسبی، علی باطنی و کریم امینی به طور مشترک فیلمنامه این فیلم‌ سینمایی را به نگارش درآورده‌اند.
کریم امینی که در مقام کارگردان در «فسیل» حضور داشته است، علاوه بر بازیگری، پیش از این «دشمن زن» و «گربه سیاه» را ساخته است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه