روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۶ اسفند - شماره 4327

موافقت سازمان سینمایی با شناور شدن قیمت بلیت سینماها

 سازمان سینمایی کشور با شناور شدن قیمت بلیت سینماها موافقت کرد.
به گزارش کائنات به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با اعلام این خبر افزود: پس از بررسی پیشنهاد شورای صنفی نمایش در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما، سازمان سینمایی با هدف حمایت همزمان از رونق سینما و تقویت استقبال مخاطب، با شناور شدن دائمی و هدفمند قیمت بلیت سینما در سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.
وی ادامه داد: بدین ترتیب قیمت بلیت سینما در سال جدید بر اساس درجه کیفی، موقعیت جغرافیایی قرارگیری سالن سینما و سانس‌های مختلف تعیین و در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.
به گفته وی؛ در این مصوبه سقف مبلغ بلیت ۶۰ هزار تومان آن هم برای سینماهای مدرن همچون: کوروش ، ایران مال، فرهنگ، چارسو، صبامال و …  در نظر گرفته شده که البته درصد بسیار بیشتری از سالن‌ها و سانس‌ها با ارقام پایین‌تر یعنی تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
سهرابی با بیان اینکه این شکل از مدیریت مالی اکران با دو هدف عمده حمایت از تولید و رونق بخشی به اکران و همچنین ملاحظه وضع معیشت مردم جهت خالی نماندن سبد فرهنگی، طراحی و تدوین شده است و با این تدبیر، اکثریت مخاطبان امکان دسترسی به بلیت‌های ارزان قیمت در سانس‌های مختلف را خواهند داشت و هیچ قشری از جامعه بدلیل وضعیت اقتصادی از دیدن آثار روی پرده محروم نخواهد ماند.

«کرید ۳» با رکوردشکنی به گیشه آمد
 «کرید ۳» در نخستین هفته اکران به فروش بالغ بر ۱۰۰میلیون دلار در گیشه جهانی رسید و رکورد جدیدی در این مجموعه فیلم به ثبت رساند.
به گزارش ورایتی، «کرید ۳ » به کارگردانی و بازی «مایکل بی. جردن» بر اساس فیلمنامه‌ای از «کینان کوگلر» و «زک بایلین» ساخته شده که دنباله‌ای بر فیلم «کرید »۲ (۲۰۱۸) و نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های راکی محسوب می‌شود.
این درام ورزشی در نخستین هفته اکران در سینماهای آمریکا به فروش چشمگیر ۵۸.۷ میلیون دلاری دست یافت تا رکورد جدیدی در فروش آغازین این مجموعه فیلم در آمریکا ثبت کند. این فیلم در هفته نخست اکران در گیشه بین‌المللی هم ۴۱.۸ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش جهانی خود را در هفته نخست اکران به ۱۰۰.۴ میلیون دلار برساند.
پیش‌بینی می‌شد که «کرید ۳» در تعطیلات آخر هفته ۳۶ تا ۴۰ میلیون دلار به دست بیاورد، که برای شروع خوب این فیلم در گیشه کافی به نظر می‌رسید. اولین فیلم «کرید» که در سال ۲۰۱۵ فیلم‌های محبوب «راکی» را دوباره احیا رد، ۲۹.۶ میلیون دلار فروش داشت، در حالی که دنباله آن «کرید II» در سال ۲۰۱۸ با ۳۵.۵ میلیون دلار افتتاح شد.
پنج سال پس از وقایع «کرید ۲»، «آدونیس کرید» در زندگی حرفه‌ای و هم در زندگی خانوادگی خود موفق است اما هنگامی که یک دوست دوران کودکی و اعجوبه سابق بوکس به نام «دام اندرسون» پس از گذراندن یک دوره محکومیت طولانی در زندان دوباره برمی‌گردد، با دوست قدیمی خود رو در رو می‌شود.

نویسندگان آمریکا هم به «همه چیز همه جا» جایزه دادند
 جایزه اصلی انجمن نویسندگان آمریکا در سال ۲۰۲۳ به فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» رسید تا این فیلم به موفقیت خود در فاصله یک هفته تا جوایز اسکار ادامه بدهد.
به گزارش اسکرین، مراسم سالانه جوایز انجمن نویسندگان آمریکا برگزار شد و فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» به نویسندگی و کارگردانی «دنیل کوآن» و «دنیل شاینرت» موفق به دریافت جایزه اصلی بهترین فیلمنامه اصلی شد تا در فاصله یک هفته به برگزاری نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار، به موفقیت دیگری دست یابد. این فیلم در جوایز اسکار پیش رو در ۱۱ شاخه از جمله بهترین فیلمنامه اصلی نامزد دریافت جایزه است. «فابلمن ها» نوشته «استیون اسپیلبرگ» و «تونی کوشنر»، «منو» نوشته «ست ریس» و «ویل تریسی»، «نَه» از «جردن پیل» و «تار» از «تاد فیلد»، دیگر نامزدهای بهترین فیلمنامه اصلی در جوایز انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) بودند. در شاخه بهترین فیلمنامه اقتباسی هم فیلم «حرف‌های زنانه» با فیلمنامه‌ای از «سارا پولی» در رقابت با فیلم‌های «تاپ گان: ماوریک»، «پلنگ سیاه: واکانادا برای همیشه»، «پیاز شیشه‌ای: رمز و راز چاقو» و «او گفت» موفق به دریافت جایزه شد. در بخش فیلمنامه آثار مستند که رامین بحرانی با فیلم «شانس دوم» نامزد دریافت جایزه بود، در نهایت جایزه به «رویای ماه» از «برت مورگان» رسید. در بخش تلویزیونی هم جایزه بهترین نویسندگی سریال درام به «جداسازی» و جایزه بهترین نویسندگی سریال کمدی هم به «خرس» رسید.«نیلوفر سفید» هم جایزه بهترین فیلمنامه مینی‌سریال را به خود اختصاص داد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه