روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۸ بهمن - شماره 4308

رمز پیروزی

 همایون باقریان - پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سالهای پایانی قرن بیستم، را باید یکی از مهمترین حوادث قرن نامید. انقلابی که توسط یک فقیه اسلام شناس پایه ریزی، رهبری و مدیریت گردید و سرانجام به پیروزی رسید. انقلاب اسلامی، اسلام را به عنوان یک عامل تعیین کننده در جهان مطرح کرد. انقلابی که نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی از آن به عنوان وقوع زلزله ای که خاورمیانه و تمام جهان را به لرزه درآورد، یاد کرد. انقلابی که کرامت انسانی، استقلال، آزادی و عزت از دستاوردهای بزرگ آن می باشد. این رخداد عظیم اجتماعی در مقایسه با انقلاب های دیگر جهان دارای امتیازات ویژه ای است که آن را از سایر انقلاب ها جدا می کند و در رده بالا قرار می دهد.‏
‏‏نخستین و مهم ترین وجه تمایز و برتری انقلاب اسلامی با سایر انقلابات در هدف نهایی و غایی امام خمینی(س) از انقلاب اسلامی است. انقلابی که در بطن آن و در تار و پود اندیشه بنیانگذار و معمار آن، کلمه توحید، ریشه تنیده بود.آنچه پس از حیات پر برکت امام (ره) و در این سال‌ها برای ما و همه دلسوزان امت اسلام بیشترین اهمیت را داشته، میراث عظیم و تاریخی و بی‌نظیر ایشان، جمهوری اسلامی و سلامت و توان و شتاب و جهت‌گیری صحیح آن در راه و خط امام بوده است. امام خمینی (ره) حرف‌ها و آرمان‌ها و هر آنچه را که می‌بایست ابلاغ کند، گفته بود و در عمل نیز تمام هستی‌اش را برای تحقق همان هدف‌ها به کار گرفته بود.
رمز پیروزی انقلاب اسلامی، نخست رهبری امام، سپس متحول و همراه شدن و همدل شدن مردم در «ان الله لایغرمابقوم الا مایغیرو ما انفسهم»، انگاه قرارگیری دست خدا براساس وعده «یدالله مع الجماعه» برسر ملت قرارگرفت و حکومتی بشدت اختناق و سرکوبگر و وابسته به غرب سرنگون و آزاد گردید. لذا انقلاب و کشور مدیون رهبری امام بوده و هست و بایستی همگان دین خود را ادا کنند.
نه اینکه «دیو چو بیرون رود فرشته درآید.»، بلکه براساس آیه 81 سوره اسرا «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ»، بگو حق آمد و باطل نابود شد. یعنی با تابش شعاع نور حق، باطل نابود شدنی خواهد بود، انگونه که وقتی چراغ اید تاریکی محو خواهد شد! امام خمینی قبل از اینکه در 12 بهمن به ایران بیایند، در قلب های وارد شده بود و بدین جهت شاه وحشت کرده و از ایران گریخت.
 امام خمینی یک انسان کامل قرن حاضر بود؛ از لحاظ شخصیت فردی، شخصیت دینی و شخصیت مدیریتی بی نظیر و خدایی بود و می توان گفت والاترین امامزاده بودند و هستند. ودستاوردهای حرکت امام در بعد داخلی بی شمار است و در بعد منقطه ای متحول کننده و در بعد جهانی نیز چشمگیر است که موج اسلام خواهی و تزلزل فرهنگ غربی و نظام سلطه را بهمراه اورده است. ارایه نظریه حکومت اسلامی و اسلام انقلابی، تاختن به اسلام امریکایی و اسلام متحجرین وارایه اسلام ناب محمدی ( در پیروی از قیام امام حسین (ع) در مبارزه با انحراف از دین) از ویزگی های منحصر بفرد امام خمینی می باشد. امام در حیات و مماتش احیاگر اسلام ناب در ایران وجهان بوده وملت ایران در حمایت از امام،  اسلام را نجات داده و اسلام به ملت ایران حیات طیبه را ارزانی داد لذا در جهان، ایران و انقلابش با نام خمینی شناخته شد.
امام خمینی بعد از ده سال رهبری داهیانه، ایران را زنده کرد و بی تکلف و باشکوه رفت و زلزله ای به جهان انداخت.و از میان همه اورده هایش، دو چیز گران‌بها برجای گذاشت، نعمت جمهوری اسلامی و نعمت ولایت فقیه را برای ما به ارمغان اورد. برای اولی گفت حفظ نظام از اوجب و اجبات است و برای دومی نیز گفتند که پیشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور اسیبی وارد نشود. لذا جمهوری اسلامی همانند حرم صیانت از آن واجب است و حمایت از رهبری نیز واجب است، زیرا بزرگ پرچمدار اسلام ناب محمدی می باشند.
 خلف برحق ایشان،حضرت آیت الله خامنه ای در طول دهه‌های اخیر با رهبری مدبرانه اولا کشور را از آفات گوناگون و مهلک دشمن محفوظ داشتند و ثانیا راه پیشرفت و کمال جامعه را مقاوم و پویا ترسیم و پیگیری نمودند، که دستاوردهای این سال ها بی نظیر و بی بدیل می باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه