گزارش
یک مطالعه جدید توسط یک گروه دیدهبانی محافظهکار ایالات متحده نشان میدهد که جورج سوروس میلیاردر با حداقل ۲۵۳ سازمان رسانهای در سراسر جهان روابط مالی دارد و این به او کمک میکند تا افکار عمومی را شکل داده و خود را از انتقاد مصون نگه دارد. به نقل از خبرگزاری راشا تودی، مرکز تحقیقات رسانهای (MRC) گزارش داد که این میلیاردر ۹۲ ساله که بزرگترین حامی مالی آمریکا به نامزدهای سیاسی دموکرات و تفکرات چپگرایانه است، با رسانهها و سازمانهای رسانهای فعال از طریق سرمایهگذاری آنها در گروههای غیرانتفاعی جورج سوروس ارتباط برقرار کرده است. دریافتکنندگان پول از سوروس تقریبا از هر گوشه جهان و به زبانهای مختلف به خوانندگان، بینندگان و شنوندگان خدمات میدهند.مرکز تحقیقات رسانهای گزارش داد: سوروس یک بار به نیویورک تایمز گفت که در تلاش است تا «قوس تاریخ را در جهت درست خم کند» و او این حرف را جدی میگفت! این گزارش ، اولین گزارش از یک مجموعه سه قسمتی بود که میزان نفوذ رسانهای سوروس را نشان میدهد. این گروه دیدهبانی گفت که بخش دوم و سوم گزارش مذکور، میزان پولی را که این فعال مجارستانیالاصل به سازمانهای رسانهای سرازیر کرده مشخص میکند و رسانههای تشکیلاتی را که با این «تزار تبلیغاتی» ارتباط دارند، مشخص میکند.