روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۵ آذر - شماره 4265

مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با صندوق بازنشستگی کشوری امروز پرداخت می‌شوند

 سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تمامی مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با این صندوق و مطالبات بازنشستگان که اسناد آن به صندوق رسیده است، بابت طرح جبران هزینه خسارت درمان، ظرف ۲۴ساعت آینده پرداخت و تسویه خواهد شد.
نعمت الله ترکی در نشست با مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ، اظهارکرد: تمامی مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد در طرح جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق و همچنین بازنشستگانی که از این بابت مطالبه‌ای داشتند و اسناد آن را به شرکت آتیه سازان ارائه کردند، ظرف ۲۴ساعت آینده پرداخت و این مطالبات تسویه خواهد شد.
وی تاکید کرد: براین اساس تمامی مراکز درمانی که تا پیش از این به دلیل عدم پرداخت مطالبات، قرارداد خود را معلق کرده و خدمات خود را به بازنشستگان این صندوق قطع کرده‌اند، باید ضمن برقراری دوباره خدمات خود به بازنشستگان، با ارائه مستندات مالی، مطالبات باقیمانده خود را دریافت کنند.
ترکی همچنین تصریح کرد: مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد در طرح جبران هزینه خسارت درمان موظف هستند تمامی خدماتی که متعهد شده‌اند را به بازنشستگان و افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی کشوری به صورت کامل ارائه کنند.
وی افزود: این صندوق متعهد است تا اگر مشکلی در زمینه تامین مالی و پرداخت نشدن مطالبات این مراکز وجود دارد در اسرع وقت به آن رسیدگی کند.
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «مساله سلامت و درمان بازنشستگان در اولویت کاری قرار دارد»، گفت: به هیچ عنوان بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری نباید برای خدمات مورد نیاز خود در حوزه سلامت و درمان معطل بمانند یا پاسخی از سوی این مراکز دریافت نکنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی با اشاره به همکاری موثر شرکت آتیه سازان حافظ گفت: مقرر است تا به منظور رفع مشکلات احتمالی از این پس نشست‌های منظم و مستمری بین صندوق بازنشستگی و شرکت آتیه سازان برگزار شود.

برنامه پزشک خانواده در شهرها اجرا می‌شود؛
کمبود ۶۰ هزار نیرو در حوزه بهداشت
 معاون بهداشت وزارت بهداشت، از تدوین نسخه ۰۳ پزشک خانواده خبر داد و گفت: وزارت بهداشت مصر است که برنامه پزشک خانواده در سال آینده برای جمعیت شهری اجرا شود که بالغ بر ۵۲ میلیون نفر برآورد می‌شوند.
دکتر حسین فرشیدی درباره وضعیت توسعه برنامه پزشک خانواده شهری، گفت: نسخه ۰۲ برنامه پزشک خانواده مورد بازنگری و ویرایش قرار گرفت، تغییرات جدید به برنامه اضافه شد و بحث‌های مربوط به جوانی جمعیت هم به آن اضافه شد و نسخه پزشک خانواده به‌روز شده و به نسخه ۰۳ تغییر یافت.
وی افزود: وزارت بهداشت مصر است که برنامه پزشک خانواده در سال آینده برای جمعیت شهری اجرا شود که بالغ بر ۵۲ میلیون نفر برآورد می‌شوند. آنچه که مانع اجرای این برنامه بوده است، وضعیت اعتباری و تامین بودجه آن است که باید اعتبارات لازم برای اجرای این برنامه دیده شود. در زمینه برآورد اعتباری اجرای نسخه ۰۳ برنامه پزشک خانواده در حال نهایی کردن کارها هستیم و سازمان برنامه و بودجه آن را اعلام خواهد کرد.
فرشیدی گفت: در عین حال آنچه که در پزشک خانواده به دنبال آن هستیم، این است که از طریق خرید خدمت و با واسطه‌گری بیمه‌ها کار را انجام دهیم.
فرشیدی در عین حال درباره وضعیت کمبود نیرو در حوزه بهداشت کشور و برنامه‌ها برای استخدام نیرو نیز گفت: به طور کلی حدود ۶۰ هزار ردیف خالی در حوزه بهداشت داریم. در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار نفر در حوزه بهداشت کشور شاغل هستند و حدود ۶۰ هزار ردیف هم در بهداشت ردیف خالی داریم. در عین حال باید دید که برای سال آینده در جهت استخدام نیرو سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، مجوز جذب چه تعداد نیرو را به ما خواهند داد.

اقدامات احتمالی چین
 برای کاهش محدودیت‌های کرونایی
 گزارش‌ها حاکیست چین احتمالا ۱۰ اقدام جدید را در راستای کاهش محدودیت‌های کرونایی تا روز چهارشنبه اعلام می‌کند.
این ۱۰ اقدام جدید مکمل ۲۰ اقدامی است که ماه نوامبر رونمایی شد و موجی از اقدامات تسهیل کننده قوانین کووید-۱۹ را در سراسر این کشور به راه انداخت.
اعمال راهبرد کووید صفر در چین برای مدت سه سال که میتوان به انسداد مرزها تا قرنطینه‌های مکرر اشاره کرد به اقتصاد چین ضربه زده و مشکلات عمومی به همراه داشت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ممکن است به زودی در ماه ژانویه مدیریت این بیماری از سطح A بیماری‌های عفونی به رده B کاهش پیدا کند. با این حال کمیسیون ملی بهداشت چین هنوز در رابطه با این موضوع اظهار نظر نکرده است.
هفته گذشته، «سان چونلان»، معاون نخست وزیر چین در اظهاراتی گفته بود که با ضعیف شدن بیماری‌زایی سویه اُمیکرون، کشور با وضعیت جدیدی مواجه است و اولین مقام بلندپایه‌ای است که به طور علنی اعلام کرد توانایی بیماری‌زایی سویه جدید کاهش یافته است.
از آن زمان بسیاری از شهرهای بزرگ اجرای اقداماتی همچون برداشتن قرنطینه‌های گسترده، تسهیل در الزام انجام منظم تست PCR و پایان دادن به لزوم ارائه تست منفی کرونا در مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های مترو و پارک‌ها را در دستور کار قرار دادند.
مقامات بهداشت چین، پیش از این در ۱۱ نوامبر، اقدامات جدیدی را در راستای تلاش برای بهبود مدیریت کووید و ایجاد تعادل بهتر بین کنترل همه گیری و بهبود وضعیت اقتصاد اعلام کرده بودند.

شناسایی لاشه ۲۵۰۰ فوک خزری در سواحل روسیه
 رسانه‌ها از شناسایی لاشه ۲۵۰۰ فوک خزری در سواحل روسیه خبر دادند.
مقامات روسیه روز گذشته یکشنبه اعلام کردند: لاشه حدود ۲۵۰۰ فوک در سواحل جنوب این کشور پیدا شده است.
مقامات محلی ابتدا از پیدا شدن ۷۰۰ لاشه خبر داده بودند اما وزارت منابع طبیعی و محیط زیست روسیه بعدا این رقم را به حدود ۲۵۰۰ لاشه رساند.
مقامات منطقه داغستان روسیه اظهار داشتند که مشخص نیست چرا مرگ و میر دسته جمعی فوک خزری رخ داده اما احتمالا به دلایل طبیعی بوده است.
داده‌های مربوط به تعداد فوک‌ها در این منطقه بسیار متفاوت است. سازمان شیلات تعداد کل فوک‌های خزری را ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار و مرکز حفاظت محیط زیست خزر تعداد ۷۰ هزار فوک را اعلام کرده است.
فوک‌های خزری در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) به‌عنوان گروه‌های در معرض خطر طبقه‌ بندی می‌شوند.
به گزارش روزنامه گاردین، «زائور گاپیزوف»، رئیس مرکز حفاظت از محیط زیست خزر گفت: احتمالا این فوک‌ها چند هفته قبل تلف شده‌اند و هیچ نشانه‌ای مبنی بر کشته شدن یا گرفتار شدن آنها در تورهای ماهیگیری وجود ندارد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه