روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۳ آذر - شماره 4263

محسنی‌اژه‌ای در نشست غیررسمی مشترک قوه قضائیه و مجلس:

با صدای بلند اعلام می‌کنم که قطعا با همه افراد منتقد و معترض صحبت می‌کنم

کائنات -رئیس قوه قضائیه در نشست غیررسمی مشترک قوه قضائیه و مجلس گفت: با صدای بلند اعلام می‌کنم من اعتقاد دارم با همه طیف‌ها و بخش‌های مختلف جامعه باید نشست و برخاست داشته باشم و حرف آنها را بشنوم.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به جنگ اقتصادی تحمیلی به کشور در شرایط کنونی و در اولویت بودن مسائل اقتصادی نظیر«تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور»، «رونق و جهش تولید و اشتغال»،«مبارزه با فساد»، «افزایش منابع درآمدی دولت»، «اجرای صحیح و اصولی سیاست های کلی اصل 44» بر تعامل و همکاری و هماهنگی مضاعف قوای سه‌گانه در این حوزه‌ها تاکید کرد.
رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود، به موضوع بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه و بودجه 1402 در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: برای بررسی این لوایح باید علاوه بر اِعمال دقت نظر فراوان، به صورت شبانه‌روزی وقت صرف کرد چراکه تصویب برنامه هفتم توسعه و در پی آن تصویب لایحه بودجه، به مثابه ریل‌گذاری برای چگونگی و نحوه اتخاذ و اِعمال راهبردها، برنامه‌ها و نظارت‌هاست.
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلاتی که در اجرای قوانین وجود دارد، گفت: در مواردی که اجرای قانون با مشکل روبرو می‌شود، باید به این موضوع توجه کرد که این مشکل از کجا نشأت گرفته است؛ آیا قانون به خوبی وضع نشده و مقتضیات زمان و امکان عملیاتی بودن آن در نظر گرفته نشده است؟ یا آنکه مشکل در نصّ قانون و مقتضیات آن نیست و خود دستگاه مجری، قانون را به درستی اجرا نکرده است.
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود، مقوله امنیت را موضوعی مهم و سرنوشت‌ساز و یکی از وظایف اصلی حکومت‌ها دانست و گفت: اگر امنیت وجود نداشته باشد، هم در معیشت مردم مشکل ایجاد می‌شود، هم اشتغال به وجود نخواهد آمد و علاوه بر این‌ها حتی با وجود تدوین برنامه درست نیز، اجرای آن به مشکل برمی‌خورد.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه مسئله امنیت فقط به یک شعبه و یک شاخه محدود نمی‌شود، عنوان کرد: برخورد با تروریست، آشوبگر و اغتشاشگر، امری ضروری و حتمی در راستای تامین امنیت است اما مهمتر از آن، این است که امنیت در تمام عرصه‌های کشور به شکلی وجود داشته باشد که همه آحاد جامعه به جز افراد خلافکار، متجاوز و متعدی به حقوق، مال، جان و عِرض مردم، احساس آرامش و امنیت داشته باشند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به سخنان یکی از نمایندگان که چرا با بعضی از افراد، نشست و گفت‌وگو داشته‌اید، به فراخوان صادره از ناحیه خود ناظر بر گفتگو با همه گروه‌ها، طیف‌ها و دسته‌جات مردمی منتقد و معترض اشاره کرد، اظهار کرد: با صدای بلند اعلام می‌کنم که قطعا من با همه افراد منتقد و معترض نشست برگزار کرده و صحبت می‌کنم و به مطالب آنها گوش می‌دهم و نقطه‌نظرات خود را نیز بیان‌ می‌کنم؛ البته من سخنان افراد را نمی‌شنوم که احیانا برای من تصمیم‌سازی کنند؛ بلکه گوش می‌دهم که ببینم اگر حرف منطقی و درستی دارند، آن را شنیده باشم و به آن عمل کنم؛ همچنین در مواردی سعی می‌کنم موارد و نکات منطقی موردنظر خود را به این افراد و گروه‌ها اعلام کنم که اگر به آن عمل کردند فبها و اگر توجه نداشتند حداقل آن است که اتمام حجتی صورت گرفته باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه