روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲ آذر - شماره 4256

 مدیر کل تعاون،کا و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

23 هزار فرصت شغلی جدید برای افراد دارای مهارت در استان بوشهر ایجاد شد

 مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره بهاجرا طرح‌های اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف کارآفرینی گفت: در سال جاری تاکنون ۲۳ هزار فرصت شغلی برای افراد دارای مهارت و تخصص در استان بوشهر ایجاد شده است.
مصدق کشاورزی با بیان اینکه استان بوشهر در نظارت براشتغال ایجاد شده در سال جاری پیشتاز است، اظهار داشت: ازابتدای سال جاری تاکنون افزون بر 23 هزار و 276 فرصت شغلیبرای کارجویانی که به یک مهارت تجهیز بودند ایجاد شده است.
وی آخرین نرخ بیکاری استان که به‌صورت فصلی اعلام می شود7.8 درصد دانست و افزود: بیشترین مشکل اشتغال کشور،بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.
کشاورزی با بیان اینکه موضوع مهارت‌آموزی برای تمامیرشته‌های نظری یک امر ضروری است گفت: خانواده‌ها باید باتغییر نگاه به آموزش‌های مدرک‌گرا فرزندان خود را تشویق بهانتخاب رشته‌های مهارت بر اساس مزیت‌های نسبی استان کنند واز مقاطع متوسطه در حوزه هنرستان و مراکز فنی و حرفه‌ای اقدامبه اخذ مهارت کنند.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ظرفیتاشتغال استان بوشهر در تمامی حوزه را مورد اشاره قرار داد وتصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌های سه جانبه که به‌صورتمستمر با واحدهای کارگری منعقد می‌شود موضوع اشتغالنیروهای توانمند استان پررنگ‌تر می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه