روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۹ آبان - شماره 4253

مدیر مخابرات منطقه بوشهر

تعرفه ۱۲سال قبل جوابگوی هزینه های نگهداری و توسعه شبکه تلفن نیست

 مدیر مخابرات منطقه بوشهر گفت: باتوجه به عدم افزایش تعرفه تلفن ثابت در سال‌های گذشته انتظار می‌رود سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات موضوع افزایش تعرفه ها و زیان دهی مخابرات را شفاف سازی کند چون تعرفه ۱۲سال قبل، جوابگوی هزینه‌های نگهداری و توسعه شبکه تلفن نیست.
علی مهرپویا  در گفت و گو با ایرنا در خصوص افزایش تعرفه تلفن ثابت افزود: طی ۱۲ سال گذشته هیچ افزایش تعرفه‌ تلفن ثابت نداشته ایم و شرکت مخابرات ایران برای نگهداری و توسعه شبکه موجود، نیازمند افزایش درآمد است.
وی بیان کرد: شرکت مخابرات ایران، طی مکاتبه با ستاد تنظیم بازار و موافقت شورای عالی رقابت ، جدولی به تائید رسانده که طی آن حداقل هزینه تلفن ثابت اعلام شده است.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر اظهارداشت:  از ابتدای شهریور ماه سال جاری کمترین هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت در قبض‌های مشتریان اعمال شده ولی در روستاها افزایش تعرفه صورت نگرفته است با این وجود این میزان وصولی مخابرات منطقه بدلیل پرداخت نکردن به موقع برخی از مشتریان خانگی و دولتی ، کمتر از درآمد محاسبه شده است.
مهرپویا گفت: طبق آخرین صورت‌های مالی مخابرات منطقه، تا پایان شهریور ماه سال جاری، زیان منطقه بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان بوده است که این امر نشان دهنده زیاندهی و تناسب نداشتن درآمدها و هزینه ها است. وی با بیان اینکه در زمان حاضر خدمات باند پهن به بیش از ۵۳هزار مشترک ثابت در سراسر استان بوشهر با فناوری adsl ، vdal و ftth ( برقراری تلفن ثابت و اینترنت بر بستر فیبر نوری ) ارائه می‌شود افزود: مقایسه درآمد حاصل در حوزه تلفن ثابت با هزینه‌های انجام شده نشان از زیان دهی این بخش است.
مهرپویا گفت: با وجود زیان‌دهی و حضور رقبا اما  سرویس دهی مخابرات در بخش اینترنت اعم از adsl و ftth همچنان در حال تداوم است.
وی ادامه داد:  مخابرات نقش اصلی در ارائه خدمات باند پهن به بقیه اپراتورها دارد اما سهم بازار مخابرات در این حوزه‌ها بالا ولی دارای سهم درآمدی پایین‌تری است.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۸۲ هزار پورت منصوبه تلفن ثابت در استان وجود دارد گفت: اگر مشترک از تلفن ثابت استفاده نکند ، مخابرات می بایست هزینه نگهداری را به پیمانکار پرداخت کند.
وی یادآورشد: افزایش تعرفه اخیر در بخش تلفن ثابت شامل حداقل ۱۵ هزار تومان در مرکز استان و ۱۰ هزار تومان در سایر شهرها و روستاها معاف از افزایش تعرفه هستند.
مهرپویا اضافه کرد: براین اساس مشترک ساکن در مرکز استان با پرداخت ۱۵هزار تومان می تواند سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین استانی و یا ۲۳۸دقیقه مکالمه با تلفن همراه داشته باشد
. وی افزود: همچنین در سایر شهرهای استان بوشهر نیز فقط با پرداخت مبلغ ۱۰هزار تومان مشترک می‌تواند ۲هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری یا ۳۵۵دقیقه مکالمه بین استانی یا ۱۹۰دقیقه مکالمه با تلفن همراه داشته باشد و درصورت مکالمه بیشتر نیازی به پرداخت مبلغ ثابت بالا ندارد و به تناسب مکالمه بیشتر، هزینه را به مخابرات پرداخت می‌کند.
مهرپویا در خصوص استفاده از فناوری های شرکت مخابرات در راستای انتقال اطلاعات و مکالمات گفت: مخابرات در شبکه لایه‌های انتقال، سوئیچ، دیتا و دسترسی از فناوری روز و در لایه انتقال از بستر فیبرنوری استفاده می‌کند. وی تاکید کرد:  در لایه سوئیچ با توجه به قدمت ۵۰ ساله مخابرات و تعداد ۳۴۱ دستگاه سوئیچ پرظرفیت و کم ظرفیت در مراکز مختلف استان، نیازمند تحول و بروزرسانی هستیم.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر در خصوص تولید تجهیرات مورد نیاز مخابرات گفت: در بخش فیبرنوری با توجه به اینکه در کارخانه‌های کشور تولید و حتی صادرات انجام می‌شود نیازی به واردات نیست  و در بخش شبکه و تجهیزات به طور میانگین با توجه به استقبال از شرکت‌های دانش بنیان ۷۰ درصد تجهیزات در داخل کشور تولید می شود.
مهرپویا گفت: شرکت مخابرات دارای تجربه خصوصی است اما  برای رسیدن به هدف‌های مورد نظر مشکلاتی وجود دارد که در این راستا نیازمند حمایت‌های لازم هستیم.
وی در خصوص توسعه شبکه تلفن ثابت گفت: توسعه فیبر نوری و ارائه خدمات بر بستر یاد شده جزء هدف‌های اصلی شرکت مخابرات و مناطق مخابراتی برای کسب رضایت حداکثری مشتریان است.
مهرپویا خاطر نشان کرد: ۲هزار و ۳۸۶ کیلومتر فیبرنوری در مناطق بین شهری، شهری و روستایی وجود دارد که حدود هزار کیلومتر آن طی دوازده سال اخیر توسعه پیدا کرده است.
وی افزود: برای یک خط ftth ( برقراری تلفن ثابت و اینترنت بر بستر فیبر نوری ) برای مشترکان  سه تا پنج میلیون تومان هزینه می‌شود در صورتی که میانگین درآمد ماهیانه از هر پورت زیر۱۴۰  هزار تومان است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر  ۱۷ شرکت FCP که خدمات باند پهن ارائه می دهند، عمدتا از بستر شرکت مخابرات بهره مند می شوند  و بر اساس سیاست گذاری ها ، با تعرفه ده سال گذشته سرویس دریافت می کنند که نیازمند بروز رسانی و افزایش تعرفه است. مهرپویا از مشتریان تلفن ثابت اعم از خانگی ، شرکتی و دولتی درخواست کرد با پرداخت به موقع قبض‌های مصرفی خود، مخابرات را در امر توسعه و نگهداری شبکه مخابراتی و ارتباطی استان یاری دهند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه