روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۹ آبان - شماره 4253

شهردار تهران اعلام کرد

ایجاد ایستگاه‌های اشتراکی حمل و نقل عمومی

 شهردار تهران بر لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ون‌های پایتخت با تکیه بر توان تولید کنندگان داخلی تاکید کرد.
علیرضا زاکانی در آئین رونمایی از تاکسی ون‌های جدید شهرداری تهران، گفت: شنبه‌های خود را با نام امید و افتخار یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاریم و دوشنبه‌ها را نیز با نام قرار خدمت به شناخت ظرفیت‌های مناطق اختصاص داده‌ایم.
وی افزود: تلاش مدیریت شهری گره‌گشایی از زندگی مردم است. این ایام که پر آشوب است از دشمن انتظاری نداریم. چرا که تنها دشمنی می‌بینیم. مانند حشره‌ای که روی زخم می‌نشیند. به دنبال زخم‌ها و شکاف‌هاست. امروز دشمن یعنی آمریکا بخشی از اروپا، غده سرطانی اسرائیل و عربستان همه فکر کردند که انتقام از اسلام، رهبری و مردم عزیز بگیرند؛ اما عملا مثل همه سنوات گذشته تیرشان به سنگ خورده و ما نیز به این موضوع به عنوان فرصتی نگاه می‌کنیم که به زخم‌ها بپردازیم. در حقیقت این دشمنی باعث شد که متوجه شویم زیر پوست شهر چه خبر است؟ و نسبت به ارتقاء سطح خدمت رسانی اهتمام بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگر هدف آنها این است که ایران اسلامی را تجزیه کنند ما باید وحدت داشته باشیم و نسبت به نوکری هموطن خود به عنوان یک افتخار نگاه کنیم.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در حال توسعه ناوگان مترو هستیم، افزود: ما در حال حاضر به ۲۵۰۰ واگن برای هفت خط مترو نیاز داریم؛ اما در حال حاضر به صورت کلی ۱۵۰۰ واگن داریم که ۲۰۰ واگن از رده خارج شده و مابقی نیز نیاز به اورهال دارند. همچنین ۲۱۰ خط اتوبوسرانی داریم که در هنگام تحویل مسئولیت ۲۲۲۵ اتوبوس فعال داشتیم. این در حالیست که در سند جامع حمل و نقل ۹۰۰۰ اتوبوس پیش بینی شده بود که تا سقف معین شده، فاصله معناداری وجود دارد.
وی تاکید کرد: باید از الگوهای دیگر همانند تراموا و توسعه اتوبوسرانی و بازنگری خطوط اتوبوسرانی بهره بگیریم و از دیزل به سمت گازسوز و در مرحله بعد به سمت اتوبوس‌های برقی حرکت کنیم و شهر را به عنوان مجموعه‌ای پاک معرفی کنیم. امیدواریم ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای امسال داشته باشیم و اولویت نگاه به تولید داخل است؛ اما معتقدیم اگر کسری وجود داشت از خارج وارد کنیم. اتفاقی که در هنگام کرونا و تولید واکسن برای گشایش مجبور به واردات شدیم.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن قدردانی از اهتمام دولت سیزدهم برای کمک به نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی گفت: ما نیز باید از همه ظرفیت‌های خود برای این نوسازی بهره بگیریم. در حوزه حمل و نقل سبک ۷۲ هزار تاکسی و ۶۰۰۰ ون وجود دارد که در حال حاضر فعال هستند. ما قول گرفته‌ایم به سمت ون‌های برقی برویم و نسبت به ایجاد ایستگاه‌های اشتراکی نیز به زودی اقداماتی را انجام خواهیم داد. باید به حمل و نقل عمومی ترکیبی برسیم که افراد بتوانند حق انتخاب داشته باشند و این کار در دستور کار قرار گرفته است.
* لزوم بهره گیری از LPG و برق به عنوان سوخت بخش حمل و نقل عمومی
 علیرضا زاکانی همچنین در حاشیه آئین‌رونمایی از تاکسی ون‌های جدید شهرداری تهران در جمع خبرنگاران، گفت: فاصله ورود این ون‌ها به چرخه خدمت ظرف یک ماه آینده خواهد بود. وزارت کشور این دستگاه ون‌ها را برای کل کشور خریداری کرده و قدرالسهم
ما نیز واریز شده است. ابتدا ون‌های زرد و سپس ون‌های سفید وارد چرخه خواهند شد. در حقیقت این نوسازی امکانی را برای رفاه و بهره‌مندی عموم مردم فراهم خواهد کرد.
وی افزود: باید امکانی را برای نوسازی کلی فراهم کنیم. تامین اتوبوس، مینی بوس، ون و تاکسی از خودروسازان داخلی مد نظر است و تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت خودروسازان داخلی بهره بگیریم. امیدواریم در توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی بتوانیم مشارکت داشته باشیم و از خودروسازان داخلی استفاده کنیم.
شهردار تهران با تاکید بر نقش گسترش حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا گفت: حدود ۷۰ درصد جابجایی‌ها با خودروهای شخصی است و خودروهای تک سرنشین و دو سرنشین زیادی را در سطح شهر شاهد هستیم. باید به سمتی برویم که عمده مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند ولی باید برای اقبال از حمل ونقل عمومی از سوی مردم نوسازی و تنوع، در حمل و نقل عمومی را محقق کنیم.
وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از LPG و برق به عنوان سوخت حمل و نقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا گفت: بخشی از اقدامات در این راستا به توسعه فضای سبز باز می‌گردد که امسال ۱۵۰۰ هکتار در ۱۵ اسفند ماه همزمان با روز درختکاری افتتاح خواهد شد. ۲۳۵۱ پارک در تهران به بهره برداری رسیده که چهار پارک در یک هفته گذشته افتتاح شده است.

کاهش تعداد ساختمان‌های نا ایمن در تهران
 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد که از تعداد ۱۲۹ ساختمان ناایمن شهر تهران، ۱۰ مورد ایمن‌سازی شده است.
قدرت‌الله محمدی در حاشیه مراسم اجرای طرح سراسری کاهش مخاطرات مونوکسیدکربن با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره مخالفت زاکانی با اعلام فهرست ساختمان‌های پرخطر گفت: در این خصوص باید بگویم که بعضا از صحبت‌های شهردار تهران برداشت درستی صورت نگرفته است،   منظور آقای زاکانی جلوگیری از ایجاد نگرانی التهاب برای شهروندان بود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: تا به حال با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده ۱۰ مورد از ۱۲۹ ساختمان‌ها ناایمن شناسایی شده در تهران، ایمن سازی شده و از آن رفع خطر صورت گرفته است.
محمدی ادامه داد:‌اقدامات برای ایمن‌سازی دیگر ساختمان‌ها نیز با همراهی دیگر دستگاه‌های مسئول در حال انجام است و به زودی تعدادی دیگر از ساختمان‌ها نیز ایمن‌سازی خواهند شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره اینکه ۱۰ ساختمان ایمن‌سازی شده بیشتر شامل چه ساختمان‌هایی است، گفت: اغلب این ۱۰ ساختمان‌ دولتی هستند.

افزایش بستری‌های آنفلوآنزا
در بیمارستان‌های ایالات متحده
 آمار موارد بستری ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های ایالات متحده به بالاترین میزان در بیش از یک دهه گذشته رسیده است.
بر اساس داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت ویروس آنفلوآنزا در سراسر این کشور افزایش یافته، این درحالیست که مردم آمریکا برای برگزاری مراسم و سفرهای روز شکرگزاری آماده می شوند.
میزان موارد بستری ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در بیمارستانهای ایالات متحده در این دوره از سال نسبت به بیش از یک دهه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. در بیش از ۲۵ ایالت میزان «بالا» یا «بسیار بالایی» از فعالیت ویروس آنفلوآنزا گزارش شده و بدترین شیوع بیماری در ایالت‌های جنوبی از جمله آلاباما، کارولینای جنوبی، تنسی، ویرجینیا همچنین واشنگتن است.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تخمین زده که تاکنون در این فصل حداقل ۴.۴ میلیون مورد ابتلا، ۳۸ هزار مورد بستری در بیمارستان و ۲۱۰۰ مورد مرگ بر اثر آنفلوآنزا گزارش شده است.
فصل شیوع آنفلوآنزا که معمولا در ماه اکتبر روند افزایشی پیدا می‌کند و بین ماه‌های ژانویه و فوریه به اوج خود می‌رسد، حدود شش هفته زودتر آغاز شده است.
به گزارش پایگاه آکسیوس، کارشناسان این مرکز به همه افراد بالای ۶ ماه توصیه می کنند که برای مصونیت در برابر بیماری، واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

فراخوان انتقال خون استان تهران برای اهدای خون
در روزهای سرد سال
 مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن اشاره به کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون در پی شیوع آنفلوانزا و سرمای هوا، از پایتخت نشینان خواست که به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.
‌ دکتر سید منتظر شُبّر با تاکید بر نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده‌های خونی، گفت: حضور و مشارکت مستمر مردم به ویژه جوانان می تواند ما را در حفظ ذخایر مناسب و مطلوب برای تامین خون مورد نیاز بیماران کمک کند و با توجه به مولفه های اصلی در زندگی ایرانیان که همیشه نمایشگر مهربانی، نوعدوستی و خیرخواهی بوده است، انتظار داریم در مسئله اهدای خون نیز شاهد همراهی و همدلی مستمر کسانی باشیم که نجات جان یک هموطن را تکلیف انسانی و اخلاقی خود می دانند.
وی افزود: بیش از ۱۶۰ بیمارستان و ۲۸ هزار تخت بیمارستانی در سطح پایتخت وجود دارد که نشان دهنده مصرف بالای خون و فرآورده های خونی توسط بیماران است.
شُبّر با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون ایران نیز به عنوان تنها متولی و تامین کننده خون و فرآورده های خونی مورد نیاز این مراکز است، اظهار کرد: بیمارانی همچون تالاسمی ها، سرطانی ها، دیالیزی ها و هموفیلی ها به صورت مستمر نیازمند دریافت فرآورده های خونی هستند و به همین دلیل مشارکت مستمر اهداکنندگان خون برای انجام این کار ارزشمند، ضروری محسوب می‌شود. مدیر کل انتقال خون استان تهران اضافه کرد: از مردم عزیز به ویژه جوانان و بانوان می خواهیم که با هدف نجات جان بیماران که یک تکلیف اخلاقی و انسانی است، به مراکز ۱۴گانه اهدای خون در سطح پایتخت مراجعه کنند تا مثل همیشه زندگی بخش بیماران عزیزمان باشیم.
بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، وی در پایان گفت: تیم های سیار اهدای خون نیز با هدف تسریع و تسهیل در رفت و آمد مردم به محلات و مناطق مختلف می رود که یکی از برنامه های ما، افزایش تیم های سیار اهدای خون برای خدمت رسانی بیشتر به داوطلبان اهدای خون است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه