روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ آبان - شماره 4251

رییس سازمان سینمایی:

رفع مشکل سینماگران در ناآرامی‌های اخیر پیگیری می‌شود

 رییس سازمان سینمایی از ایجاد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان، قوه‌ قضائیه و خانه‌ سینما برای پیگیری مشکلات پیش آمده برای برخی از سینماگران در پی ناآرامی‌های اخیر خبر داد.
چهل و هشتمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی با حضور محمد خزاعی - رییس سازمان- صبح امروز سه شنبه ۲۵ آبان ماه در محل سالن شهید آوینی سازمان سینمایی برگزار شد.
محمد خزاعی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی و نقش کتاب در رشد و ارتقای فرهنگ عمومی به نشست اخیرش با مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ابزارهایی چون سینما برای تبیین و ترویج موضوع کتابخوانی حائز اهمیت است و می‌توان با همکاری‌های متقابل از ظرفیت‌های مغفول مانده در این دو حوزه به نفع هم استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: ضمن امکان قابلیت‌های گسترده در حوزه اقتباس برای سینما و نیاز به گسترش حوزه تخصصی سینما در کتابخانه های عمومی می‌توان از سینماگران شاخص و موثر به عنوان سفیران فرهنگ کتابخوانی کمک گرفت.
خزاعی، با اشاره به گسترش فعالیت‌های سینمایی حوزه استان‌ها و شهرستان‌ها تصریح کرد: در این راستا، مقرر گردید در بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی با هدف ارائه آسان‌تر و سریع‌تر خدمات و پاسخگویی به نیاز مخاطبان و سینماگران استانی واحد جداگانه با تمرکز بر فعالیت‌های حوزه استان‌ها ایجاد شود.
وی ادامه داد: این طرح در راستای سیاست‌های حمایتی سازمان سینمایی از ظرفیت سینمای استان‌ها طراحی و تعریف شده است.  
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به مصوبه دیگر این شورا از تشکیل کمیته‌ ویژه ای برای رسیدگی و پیگیری مشکلات سینماگران در پی ناآرامی‌های اخیر خبر داد و اظهار داشت: ناآرامی‌های اخیر در کشور با حواشی و مشکلاتی برای تعدادی از فعالان سینما همراه بوده است که در کنار پیگیری و تشکیل جلسات متعدد با مراجع و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، به منظور سرعت بخشی به روند رسیدگی به مشکلات همکاران، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان سینمایی، قوه‌ قضائیه و خانه‌ سینما ایجاد شده و در حال پیگیری برای رفع آن مشکلات است.
خزاعی ضمن قدردانی از اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از حوزه سینما و پیگیری مصوبات شورای عالی سینما عنوان کرد: شایسته می‌دانم به سهم خود از زحمات و مساعدت‌های دکتر اسماعیلی قدردانی نمایم. به هرحال بخش عمده‌ای از روند تشکیل جلسات شورای عالی سینما و در ادامه، پیگیری مصوبات آن را مدیون شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و امیدوارم مصوبات شورا بتواند بخشی از چالش‌ها و معضلات سینما را کاهش دهد.
وی همچنین موضوع مسکن سینماگران به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه‌های خانواده سینما خواند و اضافه کرد: خوشبختانه، بعد از تصویب این امر در اولین جلسه شورای عالی سینما همکاران بنده در سازمان سینمایی بررسی‌ها و تعاملاتی گسترده‌ای را آغاز کردند که امیدواریم شرایط برای تحقق این امر دست کم برای جمعی از خانواده سینما مهیا شود.
چهل و هشتمین جلسه معاونین و مدیران سازمان سینمایی با حضور قادر آشنا، اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، علیرضا اسماعیلی، یزدان عشیری، سیدمهدی جوادی، هاشم میرزاخانی، محمد حمیدی مقدم، محمدرضا سوقندی، مهدی آذرپندار، مجید اسماعیلی، غلامرضا نجاتی، سیدصادق موسوی و لادن طاهری برگزار شد.\

پخش ۷ هزار دقیقه برنامه زنده درباره جام‌جهانی
منتظر برنامه‌های شاد فراتر باشید
  معاون سیما گفت: با دستور رئیس صداوسیما حق پخش کیفیت ۴k خریداری شده و برای نخستین بار شاهد پخش مسابقات جام جهانی فوتبال با این کیفیت از سیما خواهیم بود.
محسن برمهانی معاون سیما به همراه علیرضا شریفی سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه، محمدرضا خوش رو مدیر شبکه نسیم، حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی سیما از شبکه فراتر ۴k بازدید کردند.
صالحی مدیر شبکه فراتر در جریان این بازدید گزارشی از جدول پخش برنامه ها و آمادگی این شبکه برای پوشش رویداد بزرگ پیش رو ارائه کرد.
محسن برمهانی، معاون سیما در جریان این بازدید گفت: به مدد و تلاش بی وقفه، شبانه‌روزی و مجاهدانه همکاران معاونت توسعه و فناوری سازمان صداوسیما، شبکه ۴K در این معاونت راه اندازی و برای مدتی راهبری شد و به تازگی در معاونت سیما از این ظرفیت و فناوری بهره می بریم. امسال توفیق این را داریم که برای نخستین بار برای حدود نیمی از مخاطبان سیما، مسابقات جام جهانی فوتبال را با کیفیت ۴K پخش کنیم و مردم عزیز و ورزش دوستان کشورمان می‌توانند مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را با این کیفیت بالا ببینند و لذت ببرند.
وی ادامه داد: عبارت ۴K به عنوان لوگو در گوشه قاب شبکه «فراتر» حک شده و از آن جایی که شبکه بر پایه تکنولوژی است امید می رود که با قابلیت های معاونت توسعه و فناوری رسانه ان‌شاءالله در سال های آینده، شبکه ۸K با این الگو نیز راه‌اندازی و تقدیم مخاطبان شود.
برمهانی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود تجهیزات و فناوری این شبکه تامین خارجی می شد باید هزینه های ارزی زیادی بابت آن پرداخت می کردیم اما به مدد و همت بلند همکاران مان، متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان با هزینه بسیار کمتر شاهد بهره برداری از آن هستیم.
در ادامه علیرضا شریفی، سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه گفت: عزیزانی که مطلع هستند و از لحاظ جزئیات، ما را در این چند مدت اخیر رصد کرده اند می دانند که در تاریخ  ۹ /۹ /۹۹ این شبکه را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کردیم و در حد توان و امکانات موجود، مراکز استان ها را نیز زیر پوشش این شبکه قرار داده ایم. با تلاش های شبانه روزی همکارانم این امکان برای هموطنانمان در شهرهای مرزی همچون بانه، مهاباد، آبادان و...، با نصب فرستنده های مورد نیاز فراهم شده است.
سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه اضافه کرد: طبیعتا در حال حاضر امکان پوشش سراسری ۴K وجود ندارد که برای تامین اعتبار و توسعه زیرساخت های لازم و پوشش حداکثری، مساعدت ریاست محترم سازمان را می طلبد.
وی با تاکید بر اینکه در این شبکه دقیقا همان سیگنال دریافتی و با همان کیفیت در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد، گفت: این موضوع یک افتخار ملی محسوب می شود؛ چرا که با این اقدام به نوعی بر لبه تکنولوژی روز دنیا در حال حرکت هستیم. هنوز بسیاری از کشورها در منطقه و جهان اسلام امکان استفاده از فرمت تصویری ۴K را دارا نیستند ولی خوشبختانه در کشور عزیزمان با همت مهندسان و عوامل تولید داخلی این چرخه بنا شده و باعث افتخار است که بگوییم بخش هایی از این تکنولوژی را نیز بومی سازی کرده ایم.
شریفی خاطرنشان کرد: فرزندان ایران در رسانه ملی همواره دغدغه کیفیت را برای مردم دارند و تلاش جمعی ما به ویژه در حوزه فنی سازمان صداوسیما این بوده است که با بهترین کیفیت ممکن در اقصی نقاط ایران پوشش داده شود.
وی همچنین با بیان اینکه از طریق ماهواره در غرب آسیا(خاورمیانه) نیز این خدمت رسانی در قالب شبکه فراتر در حال انجام است تاکید کرد: مردم عزیز به منظور آشنایی با فرکانس شبکه ۴K و دیگر جزئیات مربوطه می توانند به آدرس اینترنتی iribuhd.ir مراجعه کنند.
منتظر برنامه‌های شاد فراتر باشید
محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم هم درباره پخش برنامه‌ها از شبکه «فراتر» گفت: با آغاز بازی های جام جهانی و پخش آن از شبکه «فراتر» مخاطبان منتظر برنامه های مفرح و بانشاط و سرگرم کننده با بالاترین کیفیت صوت و تصویر باشند و این نوید خوبی برای مخاطبان و بینندگان همیشگی تلویزیون است.
خوشرو ادامه داد: به جهت کارکردی که برای شبکه «فراتر» دیده شده است و ماموریتی که در حوزه سرگرمی و نشاط دارد، برنامه های مفرح را در معرض دید مخاطبان قرار می دهد و به همین علت به عنوان کانال شبکه نسیم ماموریت یافته است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه