روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ آبان - شماره 4251

رئیس حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران گفت:

سیستم کنترل و نظارت داخلی مهم ترین اصل در فعالیت های گازرسانی می باشد

 رئیس حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران در نشست هم اندیشی با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت گاز استان اردبیل ، سیستم کنترل و نظارت داخلی را جزو الزامات فعالیتهای شرکت های گاز استانی عنوان نمود و گفت: کنترل و نظارت داخلی مهم ترین اصل در فرآیندهای شرکتهای گازرسانی می باشد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل ، حسین سیاری در دیدار با مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره این شرکت؛ کنترل و نظارت داخلی ، رعایت اصل صرفه جویی در هزینه ها و رعایت قوانین و مقررات و انطباق فرآیندهای کاری شرکت با الزامات قانونی را سه اصل کلیدی در فرآیند حسابرسی برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر وجود سیستم کنترل و نظارت داخلی در سازمان ، اطمینان از کفایت و کارایی این سیستم بایستی مورد توجه مسئولین قرار گیرد چرا که تمام فعالیت های سازمان از جزء ترین فرآیند تا پروژه های اجرایی بایستی مبتنی بر سیستم کنترل داخلی باشد.
سیاری با بیان اینکه سیستم کنترل‌های داخلی و مسئولیت‌پذیری مدیریت در قبال تصمیمات گرفته شده در سازمان همواره مورد پردازش قرار میگیرد، به جایگاه مدیریت سازمان به عنوان فرد مسئول و تصمیم‌گیر در قبال اعمال کنترل‌های داخلی و کفایت آن اشاره نمود و افزود: هر اقدام و فعالیتی باید منطبق بر مقررات و الزامات تدوین شده باشد و تمامی مسئولین بایستی نسبت به اجرای قوانین و مقررات اهتمام ویژه ای داشته باشند.
در بخش دیگری از این جلسه میر سعید سید متین مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل ضمن خیر مقدم گویی به رئیس حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران و هیئت همراه با بیان اینکه تمامی مدیران و مسئولین واحدهای ستادی به امر حسابرسی داخلی اهتمام ویژه ای دارند ؛ افزود: در حال حاضر کلیه شهرها و بیش از 97 درصد از جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و پروژه های گازرسانی به 44 روستای استان نیز در دست اجراء می باشد.
وی ارتقاء ضریب پایداری شبکه های گاز طبیعی در استان را از برنامه های در دست اقدام این شرکت عنوان نمود و در این خصوص اظهار داشت: برنامه های متعددی اعم از لوپ نمودن خطوط تغذیه و شبکه های توزیع و احداث خط تقویتی شمال استان و گازرسانی به پروژه گلخانه ای دو هزار و 500 هکتاری شمال استان در دو فاز اجرایی که از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور می باشد نمونه ای از اقدامات می باشد.  
در ادامه این نشست، سید متین از خدمات رئیس و مجموعه ساعی امور حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران تقدیر و تشکر نمود و حسابرسی داخلی را فرآیندی اثر بخش در بهره گیری از منابع سازمان عنوان نمود و گفت:  طی نمودن مسیر تعالی در سازمانها قطعاً بدون بهره گیری از ظرفیت فرآیندهای کنترلی و نظارتی امری غیر ممکن می باشد.   در پایان این نشست کلیه مدعوین ضمن مشورت و هم اندیشی پیشنهاد هایی را برای بهبود فرآیندهای حسابرسی و کنترل داخلی ارایه نمودند.

10 هزار تن کالای اساسی در استان مرکزی توزیع شد
 اراک – فرناز امیدی:  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۱۰ هزار تن انواع کالای اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی در این استان توزیع شد.
غلامرضا ملکی افزود: چهار هزار و ۷۰۰ تن شکر و پنج هزار و ۳۰۰ تن برنج از ابتدای سال جاری تاکنون با قیمت ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در راستای تنظیم بازار در استان توزیع شده‌ است. وی ادامه داد: وضعیت ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان مرکزی مطلوب بوده و توزیع شکر، برنج و سایر کالاها اساسی اکنون با قیمت ستاد تنظیم بازار در سطح جامعه و مراکز آموزشی استان مرکزی در حال انجام است. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ذخیره شکر در این استان اکنون بیش از نیاز استان بوده و برنامه واردات ۲ هزار تن برنج در راستای اطمینان بخشی به ذخیره این محصول در استان در حال انجام است.
ملکی از خرید و ذخیره سازی ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خبرداد و گفت: ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان تاکنون پرداخت و با پرداخت این منابع مالی مطالبات گندمکاران استان تاکنون تسویه شده‌ است.
وی ادامه داد: ۵۰ هزار تن گندم تولیدی استان از ابتدای سال جاری تاکنون از استان مرکزی به استان‌های قم، اصفهان، تهران، البرز، چهار محال بختیاری، سیستان و بلوچستان و مازندران ارسال شده‌ است. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان داشت: ۷۰ هزار تن گندم نیز امسال برای مخلوط کردن با گندم‌های داخل استان و افزایش کیفیت آرد و نان از سایر استان‌ها و خارج از کشور به استان وارد شده‌ است. ملکی افزود: واردات ۱۰ هزار تن گندم برای افزایش کیفیت آرد و نان استان مرکزی تاپایان سال جاری در دستور کار اداره کل غله و خدمات بازرگانی این استان قرار دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: 670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اهدای لوح تقدیر فرمانده کل انتظامی
 به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
 همزمان با اجلاسیه 121 شهید انتظامی استان قم و شهدای امنیت لوح تقدیری از سوی سردار اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی به حجت الاسلام هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اهدا شد.
متن لوح فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:
دفاع از نظم و امنیت همچون نگینی تا همیشه زمان بر تارک تاریخ حماسه، ایثار و پایداری ملت بزرگ ایران می درخشد. حدیث دفاع از امنیت توسط انتظامی کشور که قله‌های سربلندی ایثار، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان، مکتب، انقلاب، میهن اسلامی خوش درنوردیده است. حکایت  ماندگار دلاوری شهیدان و شاهد آن نیست که با خون و جانشان سطر سطر تاریخ امنیت این مرز و بوم اسلامی را نگاشتند.
سبزپوشان سپید دل، حماسه سازان پیروز، سنگرداران همیشه بیدار، نشان داران سرافرازی بر دوش تحت فرمان ولی خویش سینه در سینه و مشت در مشت در پهنای همه سرزمین آبی و خاکی این عزیز در برابر طاغوت بیداد و ستم ایستاده اند و در مصاف با اهریمنان شب پرست، مزدوران غرب نشین، اغتشاشگران فریب خورده بر پیکره سیاه ظلم، تیر و تبر فرود آورده اند و بر ریشه فساد تیشه می کوبند.
 در این راستا فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر خود لازم می داند از زحمات جنابعالی که نقش موثر و ارزشمندی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی حماسه ایثار و شهادت، مدافعان امنیت در آیین گرامیداشت اجلاسیه ۱۲۱ شهید فرماندهی انتظامی استان قم و مدافعان امنیت در حوادث اخیر ایفا نموده اید، تقدیر و تشکر نموده و از درگاه خداوند متعال سعادت، دوام و توفیق شما را تحت رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا مدظله العالی مسالت دارد.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران- سرتیپ پاسدار حسین اشتری

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه