روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۲۸ آبان - شماره 4252

۴۷۰۰ دیدار با خانواده شهدا در قالب کنگره ملی شهدای استان قم

 رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم از بیش از ۴۷۰۰ دیدار با خانواده شهدا در قالب کنگره ملی شهدای استان قم خبرداد.
محمدرضا خوشگفتار مقدم در شصتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای کنگره ملی شهدای استان قم ارائه داد و اظهار داشت: کار کنگره از سال ۹۸ آغاز و سعی شده دغدغه مقام معظم رهبری در انتقال یاد و پیام شهدا به نسل جوان در قالب این کنگره اجرایی شود.
وی تمرکز کنگره ملی شهدای استان قم را بر انتقال یاد و پیام شهدا دانست و یادآور شد: باید بازوی شهردار قم را برای خدماتی که در حوزه ایثار و شهادت در شهر قم انجام می‌دهد بوسید؛ شهرداری به‌عنوان پیشانی کارهای شهر یار ما در این کار بزرگ بوده و بیش از سایر دستگاه‌ها در میدان است. رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تأکید کرد: اجرای بخشی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای انتقال پیام و یاد شهدا توسط شهرداری و با ساخت تندیس‌ها و فضاسازی محیطی انجام‌شده و در دیدار با خانواده شهدا نیز شهردار و کارکنان شهرداری قم شرکت پرشوری دارند. وی دیدار با خانواده شهدا را یکی از اولویت‌های کنگره خواند و بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا کمترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم؛ تا امروز بیش از ۱۸۰۰ تصویر از شهدا بازسازی‌شده که کار بزرگی است و زیرساختی برای ساخت محصولات فرهنگی  ایجاد می‌کند. خوشگفتار مقدم از برگزار ۱۰۰۰ دیدار توسط کنگره شهدای روحانیت، ارتش و فراجا خبر داد و گفت: حدود ۱۸۰۰ دیدار با مشارکت تمام دستگاه‌ها برگزارشده و درمجموع ۴۷۰۰ دیدار انجام‌شده  که حدود ۳۰۰۰ مورد آن در قالب برگزار کنگره بوده است.
وی تولید محصولات فرهنگی برای انتقال پیام شهدا را نیز مطرح و تصریح کرد: انتشارات جمکران دفتر ادبیات پایداری را تأسیس کرده و کتاب شهدای استان را منتشر کرده است. از طرفی سرنوشت بسیاری از شهدا قابلیت ‌تبدیل به فیلم‌های داستانی را دارد؛ شهر قم ۸ شهید خلبان دارد که تا امروز مطرح نشده و مغفول مانده است. رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم ادامه داد: درمجموع بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب توسط مؤسسات و مسجد مقدس جمکران منتشرشده است، همچنین با همکاری شرکت فارابی، صداوسیما و موسسه اوج نیز فیلم شهید زین‌الدین در حال تولید است. وی خاطرنشان کرد: ۶۰ موضوع و شهید از قم انتخاب‌شده و فیلم مستند آن‌ها در حال ساخت است و بخشی از این فیلم‌ها در جشنواره ارائه می‌شود. تقریباً ۳۰ فیلم آماده بوده و ۳۰ فیلم دیگر در ۱۰ روز آینده تمام می‌شود. ‌یک سمفونی نیز به مناسبت شهدای قم و برای کنگره  در حال ساخت است. خوشگفتار مقدم ادامه داد: همچنین تئاتری نیز با موضوع دفاع مقدس ساخته‌شده و به‌زودی اجرا می‌شود و به مدت ۲۰ روز اکران می‌شود،‌ تئاتر فاخر فصل شیدایی نیز اجراشده و مورد رضایت شهروندان قرار گرفت و پنج یادواره نیز برای شهدای ارتش در این مدت برگزار کردیم.
وی برگزاری اجلاسیه پایانی را موردتوجه قرارداد و گفت: این هفته با توجه به برگزاری اجلاسیه پایانی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس نیز در قم برگزار می‌شود که افتتاحیه آن برگزارشده است. بیش از ۱۰۰ انتشارات در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و آنچه در حال اتفاق است اثربخش بوده است.
وی تبلیغات شهری برای برگزاری اجلاسیه پایانی را نیز مطرح و بیان کرد: نقاط تبلیغاتی برای اجلاس پایانی و ۱۹ نقطه برای انتقال شهروندان به مسجد مقدس جمکران و شرکت در اجلاسیه مشخص‌شده است و اتوبوس‌ها از ساعت ۸ و نیم تا ۱۵ در خدمت شهروندان هستند.
رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بخشی از برنامه‌های کلیدی اجلاسیه پایانی را نیز تشریح کرد و گفت: حدود ۳۰ دقیقه پیام مقام معظم رهبری پخش می‌شود، سخنران ویژه اجلاسیه سردار سلامی خواهد بود و کلیپ‌های گزارشی و فعالیت‌های فرهنگی چندزبانه اجرا می‌شود. وی در پایان با تشکر از اعضای شورا و شهرداری قم خاطرنشان کرد: شورا با توجه به نقش سیاست‌گذاری می‌تواند در اجرای کنگره بسیار مؤثر باشد و امیدواریم روز پنج‌شنبه میزبان شما باشیم. از ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده شهدا پذیرای می‌شود و ۱۰ هزار صندلی برای شهروندان پیش‌بینی‌شده است.

دیدار مدیرکل منابع طبیعی گلستان با فرماندار گالیکش
 گرگان-نادر کرمی-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با فرماندار گالیکش دیدار و گفتگو کرد.حمید سلامتی با علی جوان حاذق‌خواه فرماندار شهرستان گالیکش  دیدار و درخصوص مسائل مرتبط حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در این  شهرستان گفتگو کردند.فرماندارگالیکش در این دیدار خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه مسئله مسکن یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان می‌باشد، لذا انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و نهادها به سهم خود در بحث محروميت زدایی در نقاط محروم که از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم نیز می‌باشد، مشارکت نمایند.حمید سلامتی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز با اشاره به واگذاری اراضی در طرح جهش تولید مسکن  گفت:منابع طبیعی  از طریق ماده ۴  اراضی ملی که در حاشیه شهرها و روستاها هستند را در اجرای طرح جهش تولید مسکن به بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی واگذار میکند.سلامتی گفت: شهرستان  گالیکش از گستره وسیع جنگل ها و منابع طبیعی برخوردار است و این جنگل ها در مجاورت پارك ملی گلستان به عنوان ذخیره گاه زیستكره واقع است از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند.شهرستان گالیكش در شرق استان گلستان واقع است و مساحت عرصه های طبیعی آن اعم از جنگل و مرتع 52 هزار هكتار می باشد كه از این مقدار تنها حدود هزار هكتار آن عرصه های مرتعی و مابقی جنگل است.

جلسه ی شورای مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان برگزار شد
 جلسه ی شورای مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با حضور مدیر کل ، معانوین،مسئولین ادارات ستادی و شهرستان ها و فرمانده یگاه حفاظت منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در جلسه ی شورای مدیران گفت : جلسه ی شورای مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با حضور مدیر کل ، معانوین،مسئولین ادارات ستادی و شهرستان ها و فرمانده یگاه حفاظت منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.حمید سلامتی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان : توجه به فرصت طلایی مهار حریق برای کنترل  و اطفاء حریق به ویژه در فصل پاییز حائز اهمیت می باشد لذا کلیه شهرستانها نسبت به برنامه ریزی و پایش روزانه نیروها در حوزه های استحفاظی خود اقدام نمایند.سلامتی افزود وی خاطر نشان کرد : اعتبارات  ابلاغی به استان در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری تماما جذب شد و پروژه ها در سطح استان در حال بستن قرارداد و اجرا می باشند . شهرستانها نیز با توجه به نزدیک شدن فصل کاشت نهال جنگلی و مرتعی هر چه سریعتر نسبت به آماده سازی  عرصه برای جنگلکاری و اقدامات مرتعی در سطح شهرستان ها اقدام نمایند.سلامتی افزود: کلیه معاونت ها نسبت به ارسال و ثبت اطلاعات در سامانه های ابلاغی سازمان که به اداره کل ارسال کرده ( ثبت معادن –اطفاء حریق –بهره برداری  و ...) اقدامات لازم را انجام دهند.حمید سلامتی به اهمیت تداوم طرح تنفس جنگل‌ها اشاره کرد و گفت : با توجه به انجام مطالعات نیمه تفصیلی طرح مدیریت پایداری جنگل های هیرکانی کنترل صحرایی و نهایی کردن طرح پایش در دو حوضه آبخیز در شهرستان های بندرگز-کردکوی(حوضه 84) و گرگان-توسکستان(حوضه 86) انجام شد.

مدیر کل صمت گلستان :
لزوم تامین سوخت جایگزین واحد‌های تولیدی
استان گلستان برای فصل سرما
 مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در جلسه بررسی راهکارهای مدیریت مصرف گاز و چگونگی تامین سوخت جایگزین واحد‌های تولیدی استان گلستان گفت : سوخت جایگزین واحد‌های تولیدی استان برای فصل سرما با توجه به کمبود گاز در کشور باید توسط دستگاه های اجرایی تامین شود . درویش علی حسن زاده در جلسه بررسی راهکارهای مدیریت مصرف گاز و چگونگی تامین سوخت جایگزین واحد‌های تولیدی استان گلستان که در محل سالن جلسات اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید ، گفت : سوخت جایگزین واحد‌های تولیدی استان برای فصل سرما با توجه به کمبود گاز در کشور باید توسط دستگاه های اجرایی تامین شود تا خللی در روند تولید ایجاد نشود .وی گفت : ما باید طوری عمل کنیم که واحد‌های تولیدی استان در فصل سرما بدلیل کمبود و قطعی گاز دچار تعطیلی نشوند .حسن زاده افزود : هم افزایی در موضوع مدیریت مصرف و قطعی برق در فصل تابستان گذشته شرایط بهینه ای را نسبت به سنوات گذشته برای واحدهای تولیدی استان در پی داشت و امیدواریم با توجه به تجربیات ارزشمندی که از این موضوع کسب نمودیم با مدیریت بهینه توزیع گاز و سوخت جایگزین بتوانیم در فصل سرما نیز شرایط مساعدی را برای واحد‌های تولیدی و صنفی استان فراهم نماییم .

نمایشگاه عشق آباد ترکمنستان فرصت مناسبی
برای تجار و بازرگانان گلستان است
 مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد ترکمنستان فرصت بسیار مناسبی برای ارائه توانمندیهای تولیدکنندگان و تجار و بازرگانان گلستان است. درویش علی حسن زاده در جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان گلستان گفت : رایزنی های دولت در ارتباط با کشور ترکمنستان  نتیجه بخش بوده و سفر اخیر جمعی از تجار استان در معیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان به این کشور و اتفاقاتی که در حوزه روابط تجاری با این کشور طی روزهای اخیر افتاده نشان از تغییر نگاه طرف ترکمن دارد .وی گفت : 15 درصد صادرات به ترکمنستان از مرز اینچه برون استان گلستان انجام می شود که نشاندهنده اهمیت این کشور برای حوزه تجارت خارجی استان گلستان است .مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اهمیت حضور تولیدکنندگان ، تجار و بازرگانان گلستان در نمایشگاه  اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد ترکمنستان که در آذر ماه سالجاری برگزار می گردد ، گفت : نمایشگاه عشق آباد که سازمان توسعه تجارت ایران مجوز برگزاری آن را گرفته فرصت بسیار مغتنمی برای ارائه توانمندیهای تولیدکنندگان و تجار و بازرگانان گلستانی است و لازم است حمایتهای لازم جهت حضور پررنگ تر تجار و بازرگانان استان در این نمایشگاه صورت پذیرد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه