روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۲۸ آبان - شماره 4252

رییس سازمان صمت استان مرکزی:

کسبه، اصناف و بازاریان استان مرکزی پای کار نظام و انقلاب هستند

 اراک- فرناز امیدی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: کسبه و اصناف و بازاریان پای کار نظام و انقلاب هستند و بدون توجه به تبلیغات معاندین به فعالیت معمول اقتصادی خود ادامه می دهند.
جودکی درخصوص فراخوان های اعتصاب و تعطیلی اصناف که چند روزی است در فضای مجازی مشاهده می شود و وضعیت فعالیت واحدهای صنفی در استان مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی مشکلی از بابت فعالیت کسبه وجود ندارد و شرایط فعالیت در بازار، عادی است.
وی با بیان اینکه اینگونه فراخوان ها توسط عناصر ضد انقلاب و کسانی که علاقمند به ثبات کشور نیستند منتشر می شود ولی کسبه ثابت کرده اند که به اینگونه اقدامات توجهی نکرده و روال معمول فعالیت خود را در پیش می گیرند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: کسبه با توجه به وضعیت اقتصادی موجود به ضرورت استمرار فعالیت اقتصادی خود آگاه هستند و به فراخوان یا هر چیز دیگری شبیه آن که خواسته معاندین و کسانی است که برای آسیب زدن به اقتصاد و ثبات کشور نقشه می کشند توجهی نمی کنند و در واقع چنین چیزی خواسته معاندین است نه مردم ایران.
جودکی افزود: خوشبختانه کسبه، اصناف و بازاریان پای کار نظام و انقلاب هستند و بدون توجه به اینگونه تبلیغات به فعالیت معمول اقتصادی خود ادامه می دهند. آن چیزی که در فضای مجازی درخصوص بسته بودن واحدهای صنفی توسط کسبه گفته می شود صحت ندارد و رصدهای ما نشان می دهد که اینگونه نیست و مشکل خاصی را در این خصوص نمی بینیم.
وی با اشاره به اهمیت امنیت و تاثیر آن در حوزه اقتصاد، فعالیت نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در کشور و استان را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: نیروی انتظامی حافظ امنیت مردم است و کسبه بخشی از مردم هستند. فعالیت اقتصادی کسبه و مردم و فرایند خرید و فروش در بازار نیازمند برقراری امنیت است و در جرین بودن فعالیت های اقتصادی در بازار، مرهون امنیتی است که نیروهای انتظامی و امنیتی برقرار کرده اند.
جودکی در خصوص طرح های حمایتی سازمان صمت از کسبه و اصناف گفت: بخشی از حمایت ها در حوزه سرمایه در گردش کسبه است که از طریق وام های تبصره 18 و 16 اقدام می شود و بخشی نیز در حوزه تسهیل گری است. در واقع کسبه از ما تسهیل گری می خواهند؛ برای مثال اینکه در تعامل با اداره دارایی هماهنگی هایی صورت بگیرد تا در محاسبات، نظر کسبه لحاظ شود. در مجموع، کسبه در اموری که کار تسهیل گری نیاز داشته باشد انتظار بیشتری از سازمان صمت دارند و ما با ارتباط خوبی که با اصناف و بازاریان داریم این مسائل را پیگیری می کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه