روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ شنبه ۲۸ آبان - شماره 4252

وزیر خارجه عمان امروز مهمان امیرعبداللهیان

مسیر موازی برای مذاکرات

 «بدر بن حمدالبوسعیدی» وزیر خارجه عمان امروز در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
وزرای خارجه دو کشور چندی پیش تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.دو وزیر خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به روابط مثبت دو کشور و اراده طرفین برای استمرار و گسترش و تحکیم مناسبات دوجانبه و‌ همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، آخرین وضعیت مذاکره برای رفع تحریم‌ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
امیرعبداللهیان با اشاره به نیات مثبت و سازنده سلطان عمان، از تلاش‌های وزیر خارجه این کشور برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار قدردانی کرد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ۲۸ شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره مسیر موازی برای مذاکرات رفع تحریم‌ها و نقش عمان نیز گفت: گمانه زنی‌های خبری و رسانه‌ای در ارتباط با روند مذاکرات را نمی‌توانم تعیین کنم. روند مذاکرات چارچوب روشنی دارد و در همان چارچوب ادامه می‌یابد. اگر روند موازی نقش آفرینی‌های طرف ثالث است این موضوع جدیدی نیست و پیش از این کشورهای مختلف با علاقه‌مندی و نگاه توام با حسن نیت تلاش کردند در ارتباطات دیپلماتیک نقش سازنده‌ای را برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مذاکره ایفا کنند. ایران از این تلا‌ش‌‌های توأم با حسن نیت استقبال کرده است. اگر هر کشوری با نگاه به ضرورت کمک به حل و فصل اختلافات گامی بردارد و نقشی ایفا کند ایران کمافی السابق استقبال می‌کند.
بدر البوسعیدی کیست؟
وی متولد ماه می 1960 میلادی است و پس از فراگیری تحصیل در مدرسه خاندانی معروف به «مدرسه البوسعیدیه » در 17 سالگی عازم انگلیس شد و پس از پایان دوره تحصیلی به دانشگاه آکسفورد رفت و از این دانشگاه، در سال 1986 میلادی موفق به کسب مدرک فوق لیسانس رشته سیاست، فلسفه و اقتصاد شد.
وی در سال 1988 میلادی پس از بازگشت به مسقط، کارمند وزارت خارجه عمان شد و در سال 1988 دبیر اول و در سال 1996 ملقب به عنوان سفیر شد.
بدر البوسعیدی همزمان با انتصاب یوسف بن علوی به عنوان وزیر ، در سال 1997 به عنوان مدیر دفتر وزیر امور خارجه تعیین شد و از سال 2000 میلادی به عنوان دبیرکل وزارت امورخارجه منصوب شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه