روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان - شماره 4250

نگاهی به تازه‌ترین آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»

کارگردان «انفرادی» رکورد خود را می‌شکند؟

 سالن‌های سینمایی در حالی از فردا، ۲۴ آبان ماه به استقبال اکران کمدی «بخارست» مسعود اطیابی می‌روند که «انفرادی»، دیگر فیلم کمدی این کارگردان، پرفروش‌ترین فیلم سال تا به امروز است و سینمادارها امیدوارند که «بخارست» نه تنها رکود دو ماه گذشته سینما را جبران کند بلکه در میان پرفروش‌های سال هم قرار بگیرد.
تا پیش از شروع ناآرامی‌های اخیر در کشور گیشه سینما به رونقی رسیده بود که صاحبان سینما امیدوار شده بودند با اکران فیلم‌های پرمخاطب در پاییز، شرایط به روزهای پیش از کرونا نزدیک شود اما اتفاقات پیش آمده در جامعه و تغییر حال و احوال مردم همه معادلات را برهم زد و نه تنها فیلم‌های جدید روی پرده نیامدند بلکه همان آثار در حال اکران هم بخش قابل توجهی از مخاطب خود را از دست دادند.
در این مدت بارها تاکید شد که پیگیری وضعیت سینما فقط بخاطر بحث فرهنگ نیست چرا که باید به معیشت فعالان این حوزه و نیز کارکنان سینماها فکر کرد تا بیکاری، بحران‌های بیشتری ایجاد نکند. بر همین اساس برخی سینماگران از تسریع در پیگیری برای صدور پروانه نمایش برخی فیلم‌های مشکل‌دار خبر دادند و بیش از همه حرف از اکران کمدی سیاسی «چپ راست» بود که هنوز خبری از اکرانش نیست ولی نام یک فیلم کمدی دیگر هم مطرح بود که پس از اما و اگرهایی؛ قرار است از سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه در سینماهای کشور روی پرده برود.
به این ترتیب «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی برای اکران آماده می‌شود آن هم در حالی که مدتی قبل وعده داده شد سازمان سینمایی بنا به شرایط فعلی جامعه و افت شدید مخاطب، حمایت‌های مالی برای اکران فیلم‌های جدید در نظر بگیرد که تاکنون جزئیاتی در این مورد منتشر نشده است.
سینماها در حالی از فردا میزبان مخاطبان «بخارست» خواهند شد که از ابتدای سال تاکنون فروش کل سینما به بیش از ۲۸۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان رسیده و طبق اطلاعت ثبت شده در سامانه سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما)  تعداد مخاطبان هم از ۹ میلیون و ۳۱۱ هزار نفر گذر کرده است. با آغاز اکران «بخارست»؛ مسعود اطیابی همزمان دو فیلم کمدی روی پرده خواهد داشت که دیگر فیلمش یعنی «انفرادی» با دو میلیون و ۲۹۲ هزار نفر تماشاگر و  بلیت فروشی ۷۳ میلیارد تومانی از اردیبهشت ماه اکرانش آغاز شده و تا به امروز پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم امسال سینماست.
دومین فیلم پرفروش گیشه، «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی است که با یک میلیون و ۲۹۶ هزار نفر تماشاگر، فروش ۴۱ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومانی را ثبت کرده و بعد از این دو فیلم کمدی؛ فیلم اجتماعی «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی با فروش حدود ۶۲۸ هزار بلیت در جایگاه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های سال با رقم ۲۱ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان قرار دارد.
«تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده با ۲۰ میلیارد و ۹۵۶ میلیون تومان، «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار با ۱۸ میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان، «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد با فروش ۱۸ میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان از دیگر فیلم‌های پرفروش و میلیاردی ماه‌های اخیر سینما هستند که البته تعداد تماشاگران آنها هر کدام کمتر از ۷۰۰ هزار نفر است. در چند وقت اخیر فیلم‌های انیمیشن هم رکورد قابل توجهی در فروش برای خود کسب کرده بودند، از جمله « پسر دلفینی» که با بیش از ۶۶۰ هزار نفر تماشاگر ۱۶ میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان فروش داشته است.
همچنین انیمیشن «لوپتو» که از آبان ماه روی پرده رفته، با ۶۹ هزار نفر تماشاگر، یک میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان فروخته و فیلم کودک و نوجوان «بام بالا» هم با ۴۳هزار نفر مخاطب، به فروش ۹۹۸ میلیون تومانی رسیده است.
فیلم کمدی «طبقه یک و نیم» از دیگر فیلم‌های جدیدی است که از ابتدای آبان ماه روی پرده رفته و تاکنون ۱۶ هزار نفر تماشاگر داشته و به فروش ۵۲۷ میلیون تومانی رسیده است. همچنین فیلم «بیرو» که به مقطعی از زندگی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشور می پردازد با ۱۴۷۳ بلیت تاکنون تنها ۴۷ میلیون و ۶۸۹ هزار تومان بلیت فروخته است.
از آنجا که در سایت‌های اینترنتی فروش بلیت، سانس‌های مربوط به فیلم «بخارست» باز و پیش فروش آن آغاز شده است، تا نیمه شب ۲۲ آبان ماه (بامداد دوشنبه ۲۳ آبان) تعداد ۱۵۷ بلیت برای این فیلم خریداری شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه