روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ آبان - شماره 4250

۶۶۸ هزار و ۱۲۴ دز واکسن آنگارا در واحدهای پرورش مرغ مادر استان مرکزی تزریق شد

 اراک- فرناز امیدی: رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۶۶۸ هزار و ۱۲۴ دز واکسن آنگارا امسال برای مقابله با شیوع این بیماری در واحدهای پرورش مرغ مادر این استان تزریق شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر حسن اثنا عشری افزود: ۱۱ واحد پرورش مرغ مادر در استان مرکزی وجود دارد که برای جلوگیری از انتقال بیماری آنگارا از طریق تخم مرغ و ایمنی گله به تمامی طیور این واحدها امسال ۲ دز واکسن تزریق شده‌ است.
وی ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ مورد بازدید فعال و غیر فعال امسال برای مقابله با بیماری آنگارا از واحدهای پرورش طیور استان مرکزی انجام و حدود ۱۰۵ مورد نمونه گیری از این واحدها انجام شده‌ است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تاکید کرد: نیاز است مرغداران این استان برای جلوگیری از شیوع بیماری آنگارا در استان، جوجه مورد نیاز خود را از واحدهایی که نسبت به واکسیناسیون گله در برابر این بیماری اقدام کرده اند تهیه کنند.
اثنا عشری گفت: انجام پایش و مراقبت از واحدهای پرورش طیور استان مرکزی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اتحادیه مرغداران، دامپزشکان و فعالان این بخش، ارسال پیامک های آموزشی و چاپ و توزیع دست نوشته‌های آموزشی و هشدار دهنده از جمله اقدامات اداره کل دامپزشکی استان برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری در استان است.
وی ادامه داد: آنگارا یک بیماری جدید و ویروسی با تلفات بالا در بین طیور است و در صورت رعایت نکردن شرایط بهداشتی از سوی مرغداران تلفات سنگینی برای مرغداری‌های استان مرکزی به همراه دارد.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: این بیماری بیشتر از طریق مرغ مادر و اقدامات جانبی از جمله تردد، دان و وسایل مرغداری آلوده به طیور منتقل می‌شود و رویکرد دامپزشکی استان مرکزی برای ریشه کنی و جلوگیری از انتقال این بیماری در مرغداری‌های گوشتی معدوم سازی واحدهای مرغداری مبتلا به بیماری و واکسیناسیون واحدهای مرغ مادر می باشد.
اثنا عشری خاطرنشان کرد: بیماری آنگارا در صورت ابتلا در واحدهای مرغ مادر گوشتی بیماری به جوجه‌های یک روزه منتقل می شود و نیاز است مرغداران جوجه یک روزه مورد نیاز خود را از واحدهایی که حداقل ۲ نوبت واکسیناسیون علیه بیماری آنگارا در آنها انجام شده تهیه کنند.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از مرغداران خواست ضمن رعایت اصول قرنطینه‌ای، از ورود خودروها و افراد غیر ضرور به داخل واحدهای پرورش طیور جلوگیری کرده و در صورت ضرورت ضد عفونی خودروها و انجام اصول قرنطینه‌ای برای افراد را در دستور کار خود قرار دهند.
اثنا عشری افزود: مرغداران حوضچه‌های ضدعفونی در ورودی واحدهای خود را فعال کرده و در صورت مشاهده هرگونه تلفات در واحدها، مراتب را به ادارت دامپزشکی شهرستان‌های استان اطلاع رسانی کنند.
وی درپایان خاطرنشان کرد: آنگارا از جمله بیماری‌های ویروسی با تلفات بالا است که نخستین بار در منطقه آنگارای کراچی پاکستان تشخیص داده شد و از سال ۹۹ در کشور مشاهده شده‌ است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:
فاز نهایی پست برق سبزآب اندیمشک
 به ظرفیت ۳۰۰ مگاولت آمپر در آستانه بهره‌برداری
 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز نهایی پست برق سبزآب اندیمشک به ظرفیت ۳۰۰ مگاولت آمپر در مراحل تست و راه‌اندازی است و به زودی وارد مدار خواهد شد.
محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: فاز نهایی و تکمیلی پست برق ۲۳۰ به ۱۳۲ و ۳۳ کیلوولت سبزآب اندیمشک به ظرفیت ۳۰۰ مگاولت‌آمپر در مراحل پایانی بهره‌برداری بوده و در مراحل تست و راه‌اندازی است. وی با بیان اینکه این پروژه بزرگ از ماموریت‌های ویژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بوده، تصریح کرد: در فاز نهایی پست برق سبزآب ۲ ترانس هرکدام به ظرفیت ۱۲۵ مگاولت آمپر در بخش ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت و یک ترانس به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر در بخش ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت وارد مدار خواهد شد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۴۱۰ هزار میلیارد ریال است، اضافه کرد: فاز اول پست برق سبزآب اندیمشک در تیرماه سال جاری به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر در یک اقدام فوری برای برق‌رسانی به طرح آبرسانی غدیر وارد مدار شد. وی با بیان اینکه در مجموع فاز اول و نهایی، ظرفیت پست برق سبزآب اندیمشک ۳۵۰ مگاولت آمپر است، گفت: امکان انتقال توان برق تولیدی نیروگاه در حال احداث دوکوهه اندیمشک و تقویت برق شبکه شمال خوزستان که دچار چالش‌هایی در این زمینه بوده از مهم‌ترین اهداف بهره‌برداری پست برق سبزآب اندیمشک است. شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

افتتاح ۵۸ پروژه ورزشی مدارس سطح استان همدان
تا پایان سال جاری
 همدان- حسن بشیرگنبدی:  معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از افتتاح ۵۸ پروژه ورزشی مدارس سطح استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها، ۳۲ هزار مترمربع به فضای ورزشی مدارس اضافه می‌شود.
عبدالله جعفری در آیین افتتاحیه زمین ورزشی مدرسه خیر ساز حاج حسن هندی ملایر، این شهرستان را مخزن مدیریت ورزشی کشور دانست و اظهار کرد: باید مدرسه را به نهادی تبدیل کنیم که از دل آن چنین افرادی تربیت شده و وارد جامعه شوند.
جعفری ادامه داد: حضور موثر خیرین مدرسه ساز در ملایر یکی از ویژگی‌های این شهرستان در بخش تعلیم و تربیت است. وی تعامل و همکاری بین ارگان‌های مختلف شهرستان را زبانزد و کم نظیر در سطح استان و کشور دانست و افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه کانون تربیتی محله است. جعفری مطرح کرد: مدرسه‌ای که نتواند پاسخگوی نیازهای تمام ساحتی دانش آموزان باشد، از اهداف تخصصی اش فاصله گرفته است.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: نوع نگرانی خانواده‌ها در مورد فرزندان‌شان و تعداد فرزندان نسبت به دهه‌های گذشته تغییر کرده است بنابراین دانش آموزان امروز دانش آموزانی نیستند که انتظار داشته باشیم بر روی آسفالت نامناسب حیاط مدرسه فوتبال بازی کنند. جعفری در پایان با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت فضای ورزشی این مدرسه هزینه شده است، از مدیران مدارس خواست که بعد از ظهرها این فضاهای ورزشی را در اختیار جوانان قرار دهند. معاون شهردار ملایر نیز در ادامه با اشاره به کم فعالیتی ۴۰ درصدی دانش آموزان در سطح کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه تراکم استخوانی در مقطع ابتدایی شکل می‌گیرد ضروری است به فکر سلامت جسمی دانش آموزان باشیم. بابایی ادامه داد: زنگ ورزش در مدارس به اندازه زنگ ریاضی مهم است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. وی ‌ساخت این فضاهای ورزشی در مدارس را یکی از دستاوردهای همکاری موثر بین دستگاه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های مختلف به دور از منیت‌های سازمانی با یکدیگر همکاری کنند، اتفاقات خوبی می‌افتد. بابایی همچنین خواستار در اختیار قرار دادن این فضاهای ورزشی بین اقشار مختلف مردم با هدف افزایش بهره وری در قالب  مدارس شد.

برگزاری دوره آموزش اچ‌اس‌ای برای پرسنل مجاری عرضه و تاسیسات گاز مایع استان گلستان
 با هدف افزایش سطح آگاهی و آمادگی پرسنل مجاری عرضه و تاسیسات گاز مایع استان گلستان، دوره آموزشی «اصول ایمنی و آتش نشانی و آشنایی با مفاهیم HSE” در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان برگزار شد.در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با انواع حریق و طبقه بندی آن، انواع خاموش کننده ها، اصول ایمنی به هنگام تخلیه نفتکش، اصول ایمنی سوختگیری خودروها در جایگاههای عرضه سوخت، شناسایی مخاطرات و مناطق پر خطر تاسیسات آشنا شدند.بر پایه این گزارش در این دوره، نحوه اطفای حریق و روش کار با انواع خاموش کننده های دستی برای حاضرین تشریح و بصورت عملی نیز به آنها آموزش داده شد.گفتنی است این دوره آموزشی در چهار روز و بصورت جداگانه برای پرسنل مجاری عرضه شرق و غرب استان در تاسیسات انبارهای نفت گرگان و گنبد برگزار گردید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه