روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۱ مهر - شماره 4220

خودکشی خواننده جوان روس به‌خاطر ترس از جنگ

 یک خواننده جوان روس، به‌خاطر آنچه فرار از شرکت در جنگ عنوان کرده است، خودکشی کرد!
به گزارش الجزیره،  پتونین، خواننده ۲۷ ساله روس بود که روز گذشته با انتشار ویدیویی از خود، از تصمیمیش برای پایان دادن به زندگی گفت و به هوادارانش اعلام کرد، برای اجتناب از سربازی و جنگیدن، خودکشی می‌کند.
این خواننده رَپ اهل کراسنودار در جنوب روسیه بود که با نام هنری «ووکی» شناخته می‌شد. بر اساس این گزارش، این ویدیو مدتی بعد از انتشار، از کانال تلگرام او حذف شده است. جسد این خواننده در کنار یک ساختمان چند طبقه در کراسنودار پیدا شده است و در ویدئویی که پیش از خودکشی تهیه کرده، گفته بود که آماده کشتن انسان‌ها نیست. او البته در این ویدیو به مشکلات روحی‌اش اشاره کرده و اینکه به همین دلیل از خدمت سربازی معاف شده است، اما گفته بود بیم آن دارد که فرمان مقامات روسیه برای بسیج محدود مردان در جنگ، شامل همه افراد در سنین مختلف شود. این خواننده چند روز قبل آلبوم جدیدش را منتشر کرده و از طرفدارانش خواست تا به این آلبوم و آهنگ‌های قبلی‌اش گوش دهند تا بهتر بتوانند او را درک کنند. بر اساس این گزارش، روسیه ۲۱ سپتامبر فرمان بسیج  محدود نیروهای ذخیره را صادر کرده و ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره را فرا خوانده بود.

۲ فیلم ایرانی در جشنواره «اجیال» قطر
 دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «اجیال» در کشور قطر، امسال دو فیلم ایرانی را در برنامه نمایش خود قرار داده است.
در این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱ تا ۸ اکتبر (۹ تا ۱۶ مهر) و توسط موسسه فیلم دوحه برگزار می‌شود، فیلم سینمایی «روز سیب» ساخته محمود غفاری و «تا فردا» به کارگردانی علی عسگری به نمایش گذاشته می‌شوند. موسسه فیلم دوحه اعلام کرده دوره سال ۲۰۲۲ جشنواره، نمایش عمومی نخواهد داشت و فیلم‌ها صرفا برای هیات داوران به نمایش گذاشته خواهد شد. فیلم سینمایی «روز سیب» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه کنندگی الهه نوبخت در اولین نمایش بین المللی خود در جشنواره برلین روی پرده رفت. این فیلم داستان آدمهایی در حاشیه تهران است که در شرایط وخیم اقتصادی و اجتماعی این روز ها سعی می‌کنند خانواده شان را از فروپاشی نجات دهند. ژیلا شاهی، آرین راستگار، خدادبخشی‌زاده، مهدی پورموسی، آریا محمدزاده، بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلم سینمایی «تا فردا» به کارگردانی علی عسگری و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی محصول مشترک ایران، فرانسه و قطر است و امسال جزو فیلم‌های منتخب جشنواره برلین در بخش پانوراما بود. صدف عسگری، غزل شجاعی، بابک کریمی، امیررضا رنجبران، نویان آبدردیده، نهال دشتی، کتایون سالکی، محمد حیدری و میلاد معیری بازیگران این فیلم هستند. همچنین صدف عسگری بازیگر فیلم «تا فردا» به عنوان میهمان ویژه بخش «اسپلاتلایت»به جشنواره فیلم «دوحه» دعوت شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه