روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۱ مهر - شماره 4220

دورخیز نماینده ایران برای حضور در اسکار؛

«جنگ جهانی سوم» برای یک هفته در مگامال اکران می‌شود

 جلسه دیروز شورای صنفی نمایش برگزار و مقرر شد فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» برای کسب شرایط حضور در اسکار از ۱۴ مهرماه به صورت ویژه اکران شود.
جلسه شورای صنفی نمایش روز گذشته (یکشنبه ۱۰ مهرماه) در خانه سینما برگزار و مقرر شد تا  فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی برای کسب شرایط حضور در اسکار از طریق پخش شایسته فیلم از ۱۴ مهرماه اکران ویژه خود را در پردیس سینمایی مگامال آغاز کند و یک هفته پذیرای مخاطبان باشد. فیلم سینمایی «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سید حاتمی به سرگروهی سینما ماندانا نیز از پنجشنبه ۱۴ مهرماه اکران عمومی خود را آغاز می‌کند. «جنگ جهانی سوم» به نمایندگی از ایران به بخش بهترین فیلم بین‌المللی نود و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار معرفی شده است. فیلم تازه هومن سیدی پیش‌تر دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) را از بخش افق‌های جشنواره ونیز از آن خود کرده است.

آمادگی برای اجرای «همراه با خاطره‌ها»؛
دور جدید تمرین ارکستر ملی آغاز شد
 دور تازه تمرین ارکستر ملی ایران برای اجرای کنسرت «همراه با خاطره‌ها» به رهبری مجید انتظامی شنبه ۹ مهر در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی و امور بین‌ الملل بنیاد رودکی، دور تازه تمرین ارکستر ملی ایران برای اجرای کنسرت «همراه با خاطره‌ها» به آهنگسازی و رهبری ارکستر مجید انتظامی شنبه ۹ مهر در تالار وحدت برگزار شد. برگزاری تمرین ۹ مهر به رهبری مجید انتظامی، با حضور نوازندگان و گروه کر برای آمادگی بیشتر اجرای برگزیده‌ای از آثار خاطره انگیز استاد انتظامی بود. مجید زین العابدین دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونان بنیاد رودکی نیز برای دیدن بخش‌هایی از برنامه ارکستر ملی در تالار وحدت حضور پیدا کردند. قرار است در کنسرت «همراه با خاطره ها» قطعات از کرخه تا راین، آژانس شیشه‌ای، بوی پیراهن یوسف، دیوانه‌ای از قفس پرید، آرزوی بزرگ، جایی برای زندگی، شیخ بهایی و دوئل و سمفونی خرمشهر توسط ارکستر ملی ایران اجرا شود. گروه کر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان در این اجرا ارکستر ملی ایران را همراهی می‌کند.

ضرغامی: اینترنت برای امنیت مردم محدود شد
 عزت‌الله ضرغامی گفت: محدود شدن ظرفیت اینترنت در روزهای اخیر، یک تصمیم امنیتی و برای امنیت مردم بوده است.
، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در شورای عالی فضای مجازی نیز عضویت دارد، در حاشیه همایش توسعه گردشگری ایران کهن، درباره قطع اینترنت در هفته‌های اخیر، گفت: به دلیل اغتشاشات و ناآرامی‌ها و برخی تخریب‌ها که در نقاط مختلف کشور انجام گرفته، اقتضائات امنیتی باعث شده ظرفیت‌های اینترنت محدود شود تا از این مقطع عبور کنیم. ضرغامی اظهار کرد: محدود شدن ظرفیت اینترنت یک تصمیم امنیتی و برای امنیت مردم بوده است. او در بیان علت این تصمیم گفت: چون بسیاری از این ساماندهی‌ها برای اغتشاشات توسط بعضی گروه‌های محدودی که بارها دستگاه های امنیتی درباره آنها به ما گزارش داده اند از طریق پلتفرم ها و ظرفیت‌های فضاهای مجازی صورت می‌گیرد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: معتقدم از این مرحله به سرعت عبور خواهیم کرد و به وضعیت عادی برمی‌گردیم. ضرغامی که یکی از وزرای فعال کابینه دولت سیزدهم در فضای مجازی است و گزارش‌های کاری و سفرهای خود را بیشتر در دو پلتفرم اینستاگرام و توئیتر منتشر می‌کند، اظهار کرد: مردم ما حق دارند از بهترین خدمات اینترنت استفاده کنند، اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا و توانمندی گسترده که بتوانند همه نیازهای خود را با استفاده از این خدمات مرتفع کنند.

رئیس مرکز ملی سینمای فرانسه به اتهام تجاوز جنسی محاکمه می‌شود؛
شوک به سینمای فرانسه
 «دومنیک بوتونات» رئیس مرکز ملی سینمای فرانسه به اتهام تجاوز جنسی محاکمه می‌شود.
به گزارش اسکرین، «دومینیک بوتونات» یکی از قدرتمندترین چهره‌های سینمای فرانسه، توسط پسرخوانده ۲۲ ساله‌اش متهم به تجاوز جنسی در آگوست ۲۰۲۰ در تعطیلات خود در یونان شده است و او نخستین بار در اکتبر ۲۰۲۰ پس از شکایت، تحت بازجویی قرار گرفته است.  اتهامات مربوط به «تلاش به تجاوز جنسی» رد شده است و او در حال حاضر به دلیل آزار و اذیت جنسی به دادگاه می‌رود.  رئیس مرکز ملی سینمای فرانسه که زیر نظر وزارت فرهنگ این کشور فعالیت می‌کند تمامی این اتهامات را رد کرده و وکیل او اشاره کرده که احتمالا از فرد شاکی شکایت خواهد شد.  «بوتونات» در جولای ۲۰۱۹ پس از یک دوره طولانی فعالیت در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید فیلم به عنوان رئیس به مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) انتخاب شد و در جولای گذشته برای یک دوره سه ساله مجدداً به این سمت منصوب شد که با اعتراض برخی نهادهای سینمای فرانسه از جمله اتحادیه کاگردانان این کشور رو به رو شد.  با این وجود «ریما عبدالملک» وزیر فرهنگ فرانسه از «دومنیک بوتانات» حمایت کرده و در این باره به مطبوعات محلی گفته: «او تحت بازجویی است و محکوم نشده است. تصمیم گیری به عهده دادگاه خواهد بود. مرکز ملی سینمای فرانسه همواره پیشگام در مبارزه با خشونت جنسی بوده است و هیچ قانونی وجود ندارد که مستلزم کناره گیری یا استعفای یک کارمند دولتی تحت تحقیق باشد». «بوتونات» با وجود اتهامات وارده و انتقادهای صنعت سینمای فرانسه، در رویدادهای مهمی چون جشنواره فیلم ونیز و کن حضور یافته است.

آروند دشت‌آرای:
امیدواریم تئاتر شهر با «پدر» همراهی کند
 کارگردان نمایش «پدر» که پیش از این در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته بود، وضعیت تئاتر و اجرای این اثر نمایشی را بلاتکلیف دانست. آروند دشت‌آرای کارگردان نمایش «پدر» که پیش از تعطیلی‌های اخیر تئاتر، در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت، درباره وضعیت اجراهای باقیمانده این اثر نمایشی گفت: کاملاً در یک وضعیت معلق و مبهم هستیم و نمی‌دانیم وضعیت تئاتر و اجراهای نمایشی چگونه خواهد بود. وی اظهار کرد: انتظار می‌رود مدیریت مجموعه تئاتر شهر همکاری کند تا بعد از بازگشایی مجدد مجموعه اجراها را ادامه دهیم. قرار است به دلیل برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک بار دیگر اجراهای نمایش «پدر» متوقف شود که امیدواریم این توقف ایجاد نشود و با در نظر گرفتن تمهیدی از سوی مجموعه تئاتر شهر، اجراها را ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه