روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ شنبه ۹ مهر - شماره 4218

توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران صورت گرفت:

بازدید از پروژه کتابخانه سبز ساری

  مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از پروژه در حال ساخت کتابخانه سبز ساری بازدید کرد و در جریان روند این پروژه قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از پروژه خیرساز کتابخانه سبز ساری واقع در پارک مرحوم دامادی ساری بازدید کردند.
ولیپور در این بازدید اظهار امیدواری کرد که کتابخانه سبز یکی از اولین ساختمان‌های انرژی صفر محسوب می‌شود با همکاری و حمایت مسئولان و خیران فرهنگی استان، هر چه سریع تر به بهره‌برداری برسد.
وی با تأکید بر ضرورت ترویج کتابخوانی، گفت: باید از ظرفیت خیران برای ساخت و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه ها استفاده شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بر ضرورت هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی جهت ترویج کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: در سال‌های اخیر رویکرد مردم به سمت کتابخوانی و احداث کتابخانه هدایت شده و اتفاقات ویژه‌ای در این زمینه در استان انجام شده است.
این پروژه که نخستین کتابخانه سبز کشور محسوب می شود با حضور مسئولان استانی و خیر احداث این پروژه دکتر نجات حسینی، اسفندماه سال 99 در بوستان دامادی ساری کلنگ‌زنی شد و در حال حاضر با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اسکلت قرار دارد.
قرار است این کتابخانه در دو طبقه با زیربنای ۳۵۲ متر مربع ساخته شود.
گفتنی است، برای این پروژه حدود ۱۰۰ میلیاد ریال هزینه اولیه برآورد شده است و تا سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.
کتابخانه سبز بر اساس تعریف استاندارد به کتابخانه‌ای گفته می شود که در آن با به‌کار بستن تدابیر مناسب، اثرات منفی بنا و فعالیت‌های کتابخانه بر محیط زیست به حداقل می‌رسد.
هزینه کمتر ساختمان، منابع انرژی آسان‌یاب و تجدیدپذیر مانند تهیه الکتریسته از نور خورشید در محل و جمع‌آوری آب باران برای مصرف در کتابخانه در مناطق پر باران‌ و استفاده از شوینده ها و پاک کننده های سازگار با محیط زیست از جمله مزیت های کتابخانه سبز است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه