روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۴ مهر - شماره 4216

بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از بندر بوشهر

 صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور همراه با استاندار و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان از تاسیسات بندری و فرایند تخلیه و بارگیری بندر بوشهر بازدید کرد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و  دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی نسب در این بازدید در تشریح طرح های توسعه ای بندر بوشهر اظهار کرد: بوشهر از بنادر باسابقه و خوشنام کشور است که از دیرباز مهد تجارت و بازرگانی بوده است.
وی بیان کرد: به واسطه همجواری این بندر با فضای شهری، توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین  دیده شده است. شکیبی نسب ادامه داد: در این مجتمع تاکنون 300 متر پست اسکه احداث شده و عملیات احداث جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی نیز در دست اجرا است که اکنون پیشرفت جاده دسترسی به موازات جاده فعلی بیش از 40 درصد و پیشرفت فیزیکی تاسیسات زیربنایی نیز به 90 درصد رسیده است.
وی اظهار کرد: در مجتمع بندری نگین اجرا زون های متنوعی پیش بینی شده است که سرمایه گذاران مختلف داخلی و خارجی برا اجرا این پروژه ها اعلام آمادگی کردند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه لایروبی مربوط به نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر نیز محقق شده و اکنون تجار و بازرگانان انتظار دارند زمینه افزایش عمق این کانال با هدف تردد کشتی های 50 هزار تنی فراهم شود. وی افزود: در بنادر تابعه نیز برحسب الویت ها پروژه های ارزشمندی از شمال تا جنوب استان اجرایی شده است.
شکیبی نسب تصریح کرد: در راستای میزبانی شایسته بندر بوشهر از مسافران جام جهانی 2022 فوتبال در کشور قطر عملیات تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی در حال انجام است.
وی یادآور شد: در بخش دریایی، اسکله این پایانه بین المللی احداث شده و تعمیرات اساسی سالن نیز که در هفته دولت با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده تا پایان مهرماه به اتمام می رسد تا بوشهر با نهایت آمادگی به استقبال مسافران جام جهانی برود.
شکیبی نسب ادامه اداد: هدف راهبردی مجموع این پروژه ها رونق اقتصادی بنادر در جهت تثبیت اشتغال و معیشت ساحل نشینان استان بوشهر است که این مهم با جدیت تمام دنبال می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه