روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۴ مهر - شماره 4216

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

پیوست سلامت صنایع به‌عنوان چالش جدی استان بوشهر است

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم تغییر نگرش و نهادینه کردن نظام پیشگیری و مراقبت در جامعه گفت: پیوست سلامت صنایع به‌عنوان چالش جدی استان بوشهر است.
دکتر قاسم برجوئی فرد در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر و امام‌جمعه بوشهر اظهار داشت: نرخ باروری با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت باید بیشتر مدنظر مردم و مسئولین قرار بگیرد.
وی بابیان اینکه موضوع جوانی جمعیت با تغییر باورها امکان‌پذیر است گفت: متأسفانه موضوع جوانی جمعیت در حد گفتار باقی و مغفول مانده است.
دکتر برجوئی فرد بابیان اینکه پیوست سلامت صنایع به‌عنوان چالشی در درون استان بوشهر است گفت: ایجاد مراکز پایش سلامت مردم باید در دستور کار صنایع استان قرار بگیرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه صنایع نیز باید سلامت آن‌ها را تأمین کنند اضافه کرد: پایش سلامت مردمی که در همسایگی صنایع قرار دارند از جمله وظیفه و تکالیف قانونی است که بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نهاده شده است. دکتر برجوئی فرد افزود: آلاینده‌ها یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های نظام سلامت و بهداشت در استان بوشهر است.
وی تصریح کرد: بدون داشتن یک نقشه راه نمی‌توان بهداشت و درمان را پیش برد بنابراین نقشه راه حوزه سلامت در دستور کار تیم مدیریتی است و این چشم‌انداز تهیه و تدوین‌شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: تغییر نگرش مردم و مسئولین در حوزه سلامت دارای اهمیت زیادی است که باید همه برای تغییر نگرش و نهادینه کردن نظام پیشگیری و مراقبت در جامعه دست‌به‌دست دانشگاه علوم پزشکی استان بدهند به‌عنوان‌مثال عبور از پیک ششم و هفتم کرونا به دلیل اهتمام دولت به نظام پیشگیری، تهیه واکسن و همکاری مردم بوده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه