روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ دوشنبه ۴ مهر - شماره 4216

مجلس منتظر اعلام نظر رسمی پزشکی قانونی درباره علت فوت مهسا امینی است

نمایندگان ومطالبات مردم

 سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: خانواده مهسا امینی مطمئن باشند که مجلس بر اساس وظیفه قانونی که دارد با جدیت ابعاد پرونده فوت مهسا را دنبال کرده و واقعیت را به مردم اطلاع رسانی خواهد کرد.
علی حدادی با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری ابعاد فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت یاب مجلس، بیان کرد: بار دیگر به خانواده مهسا امینی تسلیت می‌گویم. باتوجه به ماموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون امور داخلی کشور برای پیگیری ابعاد فوت خانم امینی داد، اولویت اصلی ما بر این شد که بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای ابعاد این پرونده مورد بحث و بررسی قرار گیرد. با دعوت از مسئولان فراجا و پزشک  قانونی و مجموعه‌های مختلفی که با این پرونده در ارتباط بودند، ابعاد فوت خانم امینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
با افراد حاضر در ون صحبت کردیم
وی در ادامه اظهار کرد: ما در بررسی‌های خود جوانب مختلف را لحاظ کردیم. حتی با افراد دیگری که در ون گشت ارشاد حضور داشتند صحبت کردیم. جمع بندی فعلی نشان می‌دهد خانم مهسا امینی مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است. نظریه تخصصی پزشکی قانونی در خصوص علت فوت خانم مهسا  امینی هنوز اعلام نشده است. ما در مجلس منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی هستیم. نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بعد از اعلام نظر تخصصی پزشکی قانونی در خصوص علت فوت، کمیته حقیقت یاب مجلس جمع بندی نهایی و جامعی خواهد داشت و آن را به استحضار ملت ایران خواهد رساند. خانواده امینی مطمئن باشند که مجلس بر اساس وظیفه قانونی که دارد با جدیت ابعاد این پرونده را دنبال خواهد کرد. مجلس واقعیت را به خانواده امینی و مردم اطلاع خواهد داد. تاکنون  بر اساس جمع بندی صورت گرفته خانم امینی مورد هیچ گونه ضرب و شتمی قرار نگرفته است. اما ما منتظر اعلام رسمی علت فوت از سوی پزشکی قانونی هستیم.
اغتشاشات با مطالبه مردم فاصله زیادی دارد
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون ابعاد اغتشاشات اخیر را بررسی خواهد کرد، تاکید کرد که ردپای دشمن در اغتشاشات مشهود است و این رفتارهای خشونت آمیز با مطالبه مردم فاصله زیادی دارد. محمدصالح جوکار ، در واکنش به حرکات تند و خشونت آمیز در تجمعات چند روز گذشته  بعد از فوت «مهسا امینی» بیان کرد: بحث مطالبه گری یک موضوع است و بحث ایجاد اغتشاش و به حاشیه بردن مطالبات مردم با حضور دشمن ها و دروغ پردازی موضوع دیگری است. امروز دشمن پروژه ناامن سازی و ایجاد آشوب در داخل کشور ما را دنبال می کند.
در ناامنی ها مردم بیشترین ضرر را دیده اند
وی در ادامه اظهار کرد: ردپای آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل سعود و منافقین در ایجاد اغتشاش در داخل کشور کاملا مشهود است. فلذا این اغتشاش هایی که در حال رخ دادن است با مطالبه مردم فاصله زیادی دارد. در این ناامنی که ایجاد شده مردم هستند که بیشترین ضرر را دیده اند. به اموال برخی از کاسبان خسارت وارد شده است. متاسفانه به نیروهای پلیس و زنان با حجاب نیز تعرض صورت گرفت.  نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تخریب کردن اموال عمومی و اموال خصوصی مردم و این رفتارهای خشونت آمیز  نشان می دهد که هدایت این اغتشاش ها با دشمنان و بدخواهان بوده و خود مردم نیز با این رفتارهای خشونت امیز مخالف هستند. کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها نیز قطعا ابعاد این اغتشاش ها را با اخذ گزارش از دستگاه های ذی ربط بررسی خواهد کرد.
مردم مطالبات خود را در چهارچوب قانون دنبال کنند
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دشمن به دنبال این است تا با القای رفتارهای خشونت آمیز به مردم جامعه را به سمت اغتشاش بکشاند اما مردم باید آگاه باشند تا مطالبات خود را در چهارچوب قانون دنبال کنند. رحمت‌الله فیروزی پوربادی ، در واکنش به حرکات تند و خشونت‌آمیز در تجمعات چند روز گذشته بیان کرد: این تجمعاتی که به اغتشاشات کشیده می‌شود به نفع مردم نیست. مطالبات مردم باید از طریق مراجع قانونی و در چهارچوب قانون دنبال شود. این‌که به امکانات دولتی نظیر آمبولانس و بانک ها آسیب زده  شود رفتارهای بسیار ناپسند و زشتی است. وی اظهار کرد: مردم هیچ‌گاه این رفتارها را نمی پسندند. متاسفانه این رفتارهای خشونت آمیز به دنبال القائاتی که از سوی دشمنان نظام صورت می گیرد دنبال می‌شود. متاسفانه از ظرفیت ناآگاهی مردم استفاده کرده و آن‌ها را به رفتارهای خشونت‌آمیز تشویق می‌کنند. متاسفانه دشمنان به دنبال بهانه هستند که اغتشاش ایجاد کنند. نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در خصوص ابعاد فوت مهسا امینی روسای سه قوه دستور پیگیری دقیق این موضوع را داده‌اند. قطعا بعد از بررسی‌های دقیق نتیجه به مردم اعلام خواهد شد. وزیر کشور نیز شخصا موضوع را دنبال کرده و پزشکی قانونی نیز در حال بررسی تخصصی است. گزارش دقیق آن نیز به مردم ارائه خواهد شد. اینکه یک روندی مورد پسند  بخشی از جامعه نیست دلیلی نمی‌شود که عده‌ای بخواهند به میدان آمده و بانک‌ها و آمبولانس‌ها را آتش زده و امنیت کشور را به خطر بیاندازند. وی تاکید کرد: انتظار می‌رود مردم با هوشیاری مراقب عناصری باشند که به دنبال تنش و اغتشاش در سطح جامعه هستند. باید  از این برخوردها زشت و ناپسند خودداری شود.
نقشه دشمن را افشا کنید
عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوران آشوب، زمان امتحان  سیاسیون است،گفت: خواصی که برخلاف اهداف و منافع نظام موضع‌گیری کردند، مردود و اخراجی هستند، سیاسیونی نیز که سکوت کرده و موضع‌گیری نکردند، نیز ادامه فعالیت شان قابل قبول نیست. محمدرضا رضایی کوچی اشاره به فضای غبارآلود آشوب و فتنه گفت: دراین فضا بصیرت سیاسیون و خواص نقش مهمی ایفا می‌کنند. در فتنه ۸۸ نیز عده‌ای از خواص و سیاسیون بصیرت لازم را نداشتند. رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: خواص و سیاسیون باید علاوه بر بصیرت، سکوت را کنار گذاشته، مردم را روشن کنند و نقشه دشمن را افشا نمایند. دشمنان با بهانه فوت مرحوم مهسا امینی به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند، دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی پشت سر این آشوب و فتنه هستند. رضایی‌کوچی ریشه این آشوب و فتنه را در خارج از ایران خواند و گفت: سیاسیون و خواص باید با بصیرت درخصوص این آشوب‌ها اطلاع‌رسانی دقیق کنند و متوجه باشند که حفظ جمهوری اسلامی اوجب واجبات است.دشمنان به دنبال تضعیف نظام هستند دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی سیاسیونی که با بی‌بصیرتی بر آتش آشوب‌ها دمیدند را مردود خواند و گفت: این سیاسیون ثابت کردند که نمی‌توان روی آنها در ادامه مسیر انقلاب حساب کرد،دوران آشوب، زمان امتحان  سیاسیون است، خواصی که برخلاف اهداف و منافع نظام موضع‌گیری کردند، مردود و اخراجی هستند، سیاسیونی نیز که سکوت کرده و موضع‌گیری نکردند، نیز ادامه فعالیت شان قابل قبول نیست.

لاپید: تل‌آویو مخالف هرگونه توافق هسته‌ای نیست
 نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم مخالف هرگونه توافق هسته ای با ایران نیست بلکه مخالف توافق موجود است.
به گزارش الجزیره، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: ما مخالف هر گونه توافق هسته ای نیستیم بلکه مخالف توافق کنونی هستیم. وی مدعی شد که نظارت بر توافق فعلی ضعیف است و ایرانی ها همواره فریبکاری می کنند. وی گفت که می توان به توافق هسته ای رسید به شرط این که گزینه نظامی نیز روی میز قرار گیرد. حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان اخیرا در توئیتی با اشاره به دیدارهایش با وزرای خارجه برخی کشورها نوشت:علاوه بر سخنرانی در نشست عدم تعهد به سوالات نیویورک تایمز پاسخ دادم. توافق در دسترس است اما اگر آمریکا قادر به واقع بینی و اتخاذ تصمیم باشد. وزیر امور خارجه که در نیویورک به سر می برد، درباره محور دیدارهای خود با وزرای خارجه دیگر کشورها نیز گفت: گفتگوها و رایزنی های ما با دیگر کشورها و آنها با ایران بیشتر حول محور لغو تحریم ها بوده است. اینکه ما در نیویورک هستیم، حساسیت را برای طرف های خارجی بیشتر می کند که چه اتفاقی می افتد. وزیر امور خارجه ادامه داد: تیم ما و همکاران ما در نیویورک با نماینده اتحادیه اروپا و کشورهای مرتبط با مذاکرات برجام، گفت‌وگوهایی را انجام دادند و در گفتگوهایی که من نیز با طرف های مختلف در دو روز گذشته داشتم، این موضوع از موضوعات اصلی در دستور کار بود. امیرعبداللهیان اضافه کرد: در این دیدارها تاکید کردم برای رسیدن به توافق اراده وجدیت لازم را داریم و واقعا اکنون این طرف آمریکایی است که بایستی شجاعت اتخاذ تصمیم را داشته باشد تا بتوانیم از رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار سخن بگوییم. طرف آمریکایی بارها حتی در این روزهای اخیر به ما اعلام کرد که دارای اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به توافق هستیم و ما به آنها گفتیم پس با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را نشان دهید و (اثبات) کنید تا بتوانیم به نقطه توافق برسیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه