روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۹ شهريور - شماره 4214

استاندار مرکزی:

160 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی در مدارس استان مرکزی توزیع شد

 اراک- فرناز امیدی: استاندار مرکزی گفت: تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، هنرستانی و گرمایشی با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال در مدارس استان توزیع شد.
فرزاد مخلص الائمه شامگاه یکشنبه در آیین توزیع تجهیزات آموزشی در اراک افزود: امید است نظام آموزشی کشور از نظر مالی به مرتبه ای برسد تا بتواند تجهیزات نوین آموزشی را تامین کند تا هم دانش آموزان و هم کادر آموزشی از آن بهره‌مند شوند.
وی اظهار داشت: داشتن میز و صندلی از حداقلی‌های آموزشی است و باید تلاش کرد وسایل کمک آموزشی پیشرفته برای تحصیل فراهم شود.
استاندار مرکزی در ادامه گفت: از چندروز دیگر مسیر سرنوشت کشور گامی دیگری را با آغاز سال تحصیلی برمی دارد بعد از ۲ سال بیماری فراگیر کرونا شرایط برای دوره آموزشی حضوری فراهم شده که نیاز به امکانات و تجهیزات بیش از گذشته اهمیت دارد.
مخلص الائمه افزود: کار بزرگی در استان مرکزی با کمک ظرفیت خیران انجام شده و این استان در تشکیل انجمن خیران مدرسه ساز درسطح کشور پیشتاز بوده است و جایگاه مهمی و حضور پررنگی در تعلیم و تربیت به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: تعداد زیادی پروژه آموزشی و ۷۴ کلاس درس در استان مرکزی آماده شده و تعدادی نیز در مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و طبق برنامه ریزی که در سفر رییس جمهور انجام شد سال آینده مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز در این استان جمع آوری خواهند شد.
سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز گفت: اولین کاروان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، هنرستانی، گرمایشی به مدارس ۱۵ گانه استان با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال توزیع شد.
جواد لنجابی افزود: این تجهیزات با اولویت مناطق کمتر برخوردار توزیع شد که شامل تجهیزات هنرستانی، نمایشگرهای تعاملی، میز و صندلی، تجهیزات اداری و اقلام گرمایشی استاندارد است.
وی اظهار داشت: تجهیزات هنرستانی در رشته‌های برق، مکانیک و رشته های مربوط به گروه صنعت با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در چند مرحله توزیع شد.
سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: نمایشگرهای تعاملی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تهیه و در اختیار تمامی مناطق آموزش و پرورش استان قرار  گرفت.
لنجانی افزود: تهیه وسایل و تجهیزات مدارس نوساز در شرح وظایف اداره کل است و در این مرحله وسایل و تجهیزات جایگزین با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال علاوه بر تجهیزات مدارس نوساز در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.
وی اظهار داشت: اقلام گرمایشی استاندارد نیز به منظور ایمنی دانش آموزان در مدارسی که امکان استفاده از سیستم موتورخانه مرکزی ندارد فراهم شده و این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اقدام به خرید و توزیع بخاری‌های هرمتیک و استاندارد به منظور حذف شعله های شعله مستقیم از کلاس ها کرده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه