روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۸ شهريور - شماره 4213

کائنات گزارش می‌دهد؛

فیلم «مشکل‌دار» عطاران از بلاتکلیفی در آمد

 بنیامین صادقی- شورای پروانه نمایش در جدیدترین خروجی خود، مجوز نمایش ۳ فیلم «روشن»، «نبودن» و «رویای کاغذی» را صادر کرد. از میان فیلم‌های اعلام شده، فیلم «روشن» ساخته روح‌الله حجازی توجه‌ها را به‌ خود جلب کرد، چراکه  صحبت‌هایی راجع به مساله‌دار بودن آن عنوان شده بود.
فیلم «روشن» سال ۱۳۹۹ در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و این فیلم اجتماعی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای عطاران به همراه آورد اما بعد از آن وارد فهرست فیلم‌های «مشکل‌دار» شد و نتوانست مجوز اکران بگیرد.
در برخی پیگیری‌ها شنیده می‌شد که در دوره جدید مدیران سینمایی از چند فیلم نام برده می‌شود که مشکل نمایش آن‌ها صرفا با حذف چند سکانس برطرف نمی‌شود اما یک ماه قبل روح‌الله سهرابی - مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم- بیان کرد که مشکل فیلم های بلاتکلیفی چون «روشن»، «سه کام حبس»، «زنبورکارگر»، «رگ های آبی» و غیره در حال حل شدن است و حالا پس از یک ماه اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری خبر داده که شورای پروانه نمایش با صدر پروانه برای این فیلم موافقت کرده است. البته مشخص نیست میزان حذفیات یا اصلاح این فیلم برای گرفتن مجوز چقدر است.
در «روشن» علاوه بر عطاران، سارا بهرامی و سیامک انصاری به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم درباره مردی است که عاشق بازیگری و عشق سینماست. او در خانه‌ای کوچک زندگی ساده‌ای دارد و یکی از خانه‌های برج‌های اطراف تهران را پیش خرید کرده است اما سازندگان برج بد قولی می‌کنند و او و خانواده‌اش در شرایط بدی قرار می‌گیرند…
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی علاوه بر این فیلم برای «نبودن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی مصفا و «رویای کاغذی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی عطشانی نیز مجوز نمایش صادر کرده است.
«رویای کاغذی» ساخته علی عطشانی را جابر قاسمعلی براساس طرحی از عطشانی نوشته که سال قبل ساخته شد و بازیگرانی همچون کامران تفتی و مینا وحید در آن بازی کرده‌اند.
از فیلم علی مصفا نیز اطلاعات چندان زیادی منتشر نشده جز اینکه محصول مشترکی از ایران، چک و اسلواکی است.
* «آهنگ دو نفره» و انیمشین «لوپتو» در راه اکران
علاوه بر صادر شدن مجوز اکران برای ۳ فیلم، قرارداد اکران دو فیلم جدید نیز در سینماها ثبت شد.
در جلسه روز یکشنبه، ۲۷ شهریورماه شورای صنفی نمایش مقرر شد که به زودی دو فیلم تازه راهی اکران شوند.
براین اساس پس از پایان اکران فیلم «رویای سهراب» که این روزها مخاطب زیادی هم ندارد، فیلم سینمایی «آهنگ دو نفره» به کارگردانی آرزو ارزانش توسط دفتر پخش فیلمیران به سرگروهی پردیس هنر شهر آقتاب شیراز روی پرده رود.
همچنین قرارداد اکران انیمشین سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسگری توسط دفتر پخش بهمن سبز و به سرگروهی پردیس هویزه مشهد ثبت شده است تا این فیلم بعد از «شب طلایی» یوسف حاتمی‌کیا در سینماها اکران شود.
در این جلسه همچنین مقرر شده است که از این پس قراردادهای سرگروهی فیلم‌ها فقط با ارائه پروانه نمایش از طرف پخش‌کننده‌ها ثبت شود.
علاه براین‌ها اعضای شورای صنفی نمایش درباره ترکیب فیلم‌ها برای اکران پاییز و زمستان بررسی‌هایی را انجام دادند ولی جزئیاتی در این مورد منتشر نشده است.
«آهنگ دو نفره» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی یک کمدی عاشقانه است که احمد مهرانفر، بهاره کیان‌افشار، امیرحسین رستمی، فرزاد فرزین، علیرضا استادی، النا حیدری، سهی بانو ذوالقدر، شیرین آقا کاشی، حمیدرضا دشتی و علی برقی از باریگرانش هستند.
«لوپتو» هم به تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی یک انیمیشن موزیکال با فضای کمدی و طنز است که زنده‌یاد حسین عرفانی، اکبر منانی، جواد پزشکیان، شوکت حجت، تورج نصر، حسن کاخی، رضا آفتابی، شایان شامبیاتی، نازنین یاری، اردشیر منظم، ابراهیم شفیعی، امیر حکیمی و شهرداد بانکی گویندگی شخصیت‌های آن را برعهده داشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه