روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۳ شهريور - شماره 4211

سرپرست شرکت گاز مازندران:

سرعت گازرسانی به بخش کجور افزایش می‌یابد

  سرپرست شرکت گاز مازندران از امضای تفاهمنامه بین این شرکت و اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران به منظور تسریع اجرای پروژه ملی گازرسانی به سه شهر و 185 روستای شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، قاسم مایلی رستمی گفت: به منظور افزایش سرعت اجرای پروژه خط تغذیه گاز ونوش به کدیر، جلسه‌ای با حضور معاون امور جنگل سازمان جنگل‌های کشور و مدیرکل منابع طبیعی مازندران-نوشهر برگزار شد که امضای تفاهمنامه‌ای برای همکاری بین دو دستگاه به منظور تسریع در اجرای این پروژه مهم گازرسانی را در پی داشت.
 وی افزود: پروژه بزرگ ۸۰۰ میلیارد تومانی گازرسانی به مناطق کوهستانی شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل شامل اجرای خط لوله اصلی تغذیه گاز به طول ۳۳۷ کیلومتر و همچنین یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه داخلی گاز است که با تکمیل آن سه شهر و ۱۸۵ روستای شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
 سرپرست شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: در جلسه هماهنگی بین شرکت گاز و سازمان جنگل‌ها، تفاهمنامه‌ای با 20 بند تنظیم شد و به امضا رسید که بر اساس آن هم سرعت اجرای پروژه با همکاری سازمان جنگل‌های کشور و اداره کل منابع طبیعی مازندران-نوشهر افزایش می‌یابد و هم ضوابط محیط زیستی مربوط به عرصه‌های جنگلی با بالاترین حساسیت‌های کارشناسی مورد توجه شرکت گاز قرار می‌گیرد.
 مایلی رستمی تصریح کرد: با توجه به این‌که اتصال مناطق مسکونی کوهستانی و حاشیه جنگل‌ها یکی از عوامل جلوگیری از برداشت چوب جنگل‌هاست، سازمان جنگل‌ها نیز توجه ویژه و مناسبی به زودتر اجرا شدن این پروژه مهم دارد.
 وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز خوشبختانه روند اجرای پروژه مطلوب است و دو پیمانکار مشغول کار هستند و تاکنون حدود 5.5 کیلومتر شبکه گذاری انجام شد.
 سرپرست شرکت گاز مازندران افزود: فاز نخست با شبکه گذاری به طول ۱۱ کیلومتر از روستای ونوش تا محدوده دریاچه ممرز انجام خواهد شد و در فاز دوم از نزدیکی دریاچه ممرز به سمت روستای کدیر ۱۷ کیلومتر شبکه ‌گذاری باید انجام شود. در حال حاضر اجرای فاز اول و دوم آغاز شده و اجرای آن ادامه دارد. فاز سوم نیز به طول ۱۸ کیلومتر تا روستای کدیر بخش کجور ادامه می‌یابد و اتصال خط لوله انتقال گاز از روستای کدیر به شهر کجور به طول ۱۳ کیلومتر در فاز چهارم این پروژه ملی قرار دارد.
 به گفته مایلی رستمی، در فازهای بعدی خط لوله تغذیه گاز ۱۲ اینچ از روستای کدیر بخش کجور به شهر بلده و روستاهای این بخش اجرا می‌شود و از آنجا نیز به منطقه چلاو بخش امام‌زاده عبدالله آمل و در نهایت نیز روستای فیلبند شهرستان بابل در بخش بندپی‌غربی به شبکه سراسری وصل خواهد شد.
 با اجرای این طرح شهرهای کجور، پول و ۶۴ روستای بخش کجور با چهارهزار و ۷۹۸ خانوار، شهر بلده و ۷۳ روستای این بخش شهرستان نور با سه هزار و ۲۷ خانوار، ۴۷ روستای منطقه چلاو بخش امامزاده عبدالله آمل با ۶۶۴ خانوار و فیلبند به عنوان تنها روستای بخش بندپی غربی بابل با ۵۵ خانوار از نعمت گاز بهرمند می‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه