روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۲ شهريور - شماره 4210

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت:

بیش از 90 خانوار روستایی شهرستان خلخال از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

 طی هفته دولت پروژه گازرسانی به 2 روستای شهرستان خلخال از توابع استان اردبیل مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل ؛ به مناسبت هفته دولت ، با افتتاح پروژه گازرسانی به 2 روستای شهرستان خلخال اهالی روستای های ماجولان و علی آباد از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.  
در این مراسم که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین محلی و مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در جمع مردم روستای ماجولان برگزار شد ، میر سعید سید متین مدیر عامل این شرکت، گازرسانی به دورترین نقاط استان را نماد خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت : گازرسانی به روستاهای شهرستان خلخال با توجه به موقعیت جغرافیایی از سنگین ترین طرحهای گازرسانی از نظر اجرایی می باشد که با تلاش بی وقفه کارکنان و عوامل اجرائی شرکت گاز استان اردبیل گازرسانی به روستاهای این شهرستان با سرعت ادامه دارد.
وی در ادامه گفت : پروژه گازرسانی 2 روستای شهرستان خلخال در قالب یک پروژه گازرسانی  و با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال  به بهره برداری رسید که با افتتاح این پروژه گازرسانی 93  خانوار روستایی این شهرستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.  
سید متین می افزاید: ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش روستایی در شهرستان خلخال 93 درصد می باشد که با بهره برداری از پروژه های گازرسانی به 8 روستای دیگر این شهرستان در آینده ای نزدیک میزان ضریب نفوذ گاز طبیعی به 96 درصد خواهد رسید.
این مقام مسئول حجم عملیات شبکه گذاری به منظور بهره مندی 2 روستای شهرستان خلخال را بالغ بر 11 کیلومتر عنوان نمود و ادامه داد: با احتساب این میزان کل شبکه گذاری در شهرستان خلخال از ابتدا تا کنون بالغ بر 920 کیلومتر می باشد.
مدیر عامل شرکت گاز استان در پایان از مشترکان گاز طبیعی در استان خواست قبل از راه اندازی وسیله گاز سوز، پس از حصول اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک H شکل، با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد به شیر گاز کنند و محل‌های اتصال به شیر و نیز وسیله گازسوز را برای اطمینان از عدم نشت گاز، با کف صابون امتحان کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه