روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۲ شهريور - شماره 4210

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران مطرح کرد:

معوقات 67 هزار میلیاردی بانک ملی در مازندران

 مدیر امور شعب بانک ملی مازندران، گفت: مدیر امور شعب بانک ملی مازندران میزان معوقات بانکی در استان را حدود ۴۶ هزار میلیارد ریال در اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: این روند در پنج ماه به حدود ۶۷ هزار میلیارد ریال رسیده است که با رشد مواجه شده است.
خانعلی رشیدی در جمع خبرنگاران به مناسبت نود و چهارمین سالروز تاسیس بانک ملی، اظهار کرد: در بحث پرداخت تسهیلات بانکی در استان از رشد مناسب ۱۰ درصدی در این ارتباط برخوردار هستیم.
وی گفت: ۱۳ بانک استان ۷۲۹ شعبه داشته و ۷ هزار و ۴۰۰ پرسنل  در سیستم بانکی استان مشغول خدمت‌گذاری به مردم هستند.
مدیر امور شعب بانک ملی مازندران میزان معوقات بانکی در استان را حدود ۴۶ هزار میلیارد ریال در اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: این روند در پنج ماه به حدود ۶۷ هزار میلیارد ریال رسیده است که با رشد مواجه شده است.
وی در ارتباط با مصوبات سفر رئیس جمهور و تکالیفی که برای بانک‌ها دیده شده است، گفت: مقرر شد از محل سفر ۱۱ هزار و ۲۴۴ میلیارد اعتبار برای ۶۴۶ طرح، سرمایه ثابت و در گردش توسط بانک‌ها تامین شود.
رشیدی ادامه داد: از این رقم حدود .۵ ۲۲ درصد  تسهیلات توسط بانک ملی به مبلغ ۲ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است همچنین مقرر شد، این تسهیلات در اختیار صاحبان ۵۴ واحد تولیدی که  طرح‌ توسعه یا سرمایه در گردش نیاز دارند، قرار می‌گیرد.
 مدیر امور شعب بانک ملی مازندران، یادآور شد: در سفر رئیس جمهور حدود ۳۱ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۵ میلیون تومان در قالب قرض‌الحسنه برای افرادی که در سامانه سامد ثبت‌نام کردند در نظر گرفته شده و تاکنون  ۱۵ هزار نفر از این تسهیلات برخوردار شدند.
وی در ارتباط با پرداخت تسهیلات ازدواج، گفت: بانک‌ها در این زمینه پای کار بودند در سال ۱۴۰۰  توسط بانک ملی  ۶۵۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم و۲۳ درصد وام ازدواج پرداخت شده ازدواج استان مربوط به این بانک است.
رشیدی میزان تسهیلات پرداخت به متقاضیان ازدواج را هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد:  تاکنون ۱۳ هزار و ۸۸۹  از این تسهیلات بهره‌مند شدند.
وی همچنین در بحث جوان‌سازی جمعیت و با توجه به وظیفه که بانک‌ها داده شده است، افزود: والدین  متولدان اول فروردین ماه ۱۴۰۰ به بعد می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند که برای فرزند اول ۲۰ میلیون ،فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و روند پرداخت تسهیلات تا فرزند پنجم ادامه دارد که در استان مازندران ۳۱ نفر از تسهیلات فرزندآوری برای تولد فرزند پنجم استفاده کردند.
مدیر امور شعب بانک ملی مازندران ادامه داد: تا پایان مردادماه ۱۰ هزار و ۶۵۹ فقره پرداخت شده  و ۱۵۴ نفر از والدینی که فرزند چهارم به دنیا آوردند از تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی برخوردار شدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه