روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ مرداد - شماره 4189

فراخوان چهل‌ ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در قم منتشر شد

فراخوان چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در هشت بخش مسابقه بزرگ نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه‌نمایش‌های خیابانی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه رادیوتئاتر، مسابقه پژوهش تئاتر، سابقه تئاتر ملل، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر و بخش ویژه منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم؛ فراخوان چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد.
این فراخوان با حضور کوروش زارعی دبیر این دوره رویداد و کاظم نظری مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر رونمایی شد.
در طلیعه این فراخوان آمده: «شاکریم پروردگاری را که در تقدیرمان پرنور شدن دیدگان‌مان به رؤیت یک بهار دیگر در قلب زمستان را قرار داد. قبیله تئاتر در بدو زایشش در تاریخ بشر فقط با همگامی مخاطب کنش‌گر «هنرمند» نامیده شده است. حالیا به لذت و فخر بنگریم نو شدن ایران‌زمین کهن‌ما در فجر انقلاب را که نشاطی در جان تئاتر این سرزمین دمیده است.
شور و شعور و شادی قبیله مضاعف شده و امیدواریم که در فصل نوِ این تئاترِ متعهد روزگاری پرنورتر را شاهد باشیم. حضرت حق گوشه‌ای از نَفَسِ حیات‌بخشش را به «انسان کامل» بخشید که او خود زاینده‌ هنر شود تا خالقش آفرینه زیبنده‌ این مخلوق اشرف را بر سینه سیمین صحنه به تماشا بنشیند. جشنواره‌ تئاتر فجر کاروانی است که پای در راه حق و حقیقت گذارده و با عشق و ایمان پیش می‌رود تا امانتی را که پیشینیان به ما سپرده‌اند به آیندگان بسپارد. این چرخه هرگز از گردش نمی‌ماند؛ این آینه تمام‌نمای تئاتر دیار ماست. همپایی، همدلی و همراهی همه عاشقان تئاتر و آن‌هایی که دل در گروِ فرهنگ دارند همواره بوده، هست و خواهد بود.
آنک که سالیان عمر این جشنواره از چهل گذشته و اولین سال دوران جدید آن است، حضور خلاقانه هنرمندان عاشق تئاتر و فرهنگ این کهن‌بوم‌وبَر جنبشی دیگر خواهد آفرید. در هنگامه‌ هجوم همه‌ تئاتر ناباوران، ما کنار هم بر صحنه تئاتر، یک بار دیگر با همصدایی خود حیاتِ جاویدِ تئاتر را به نمایش می‌گذاریم. همه با هم، در کنار هم، بر صحنه تئاتر این دیار، با فرهنگ غنی خویش و مکارم اخلاقی ریشه‌دار در این سرزمین، جشنواره‌ای یگانه می‌سازیم تا عهد خویش به نیکی وفا کرده باشیم. اینک شایسته دقت است که در این مسیر با اولویت‌های کلان ذیل دوشادوش هم پیش می‌رویم و امیدواریم تا در سایه توجهی بهتر به ظهور و بروز این مضامین در مجموعه آثار دوره چهل و یکم از این رویداد فرهنگی بزرگ همسفرانی همدل‌تر به چشم ناظران دور و نزدیک بنشینیم: زمینه‌های ظهور و بروز انقلاب ۱۳۵۷ تئاتر ملی با توجه به شرایط زیستی مخاطب معاصر ایرانی باشد که ایران سرافراز، پرشکوه، ریشه‌دار، فرهنگ‌دوست و اخلاق‌مدار ما از برگزاری شایسته این اتفاق فرهنگی‌هنری دلشاد و افراشته‌تر شود.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه