روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ مرداد - شماره 4189

به میزبانی اداره کل امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

سلسله نشست‌های «طرح تبیین روایت جهاد - رقابت خدمت» اجرائی شد

 آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: اولین نشست از سلسله نشست های «طرح تبیین روایت جهاد - رقابت خدمت» به میزبانی اداره کل امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه ریزی و اجرا شد.
اولین جلسه از سلسله نشست های طرح تبیین»روایت جهاد - رقابت خدمت» با حضور حسین فتحی مدیرکل و سعید عبدحافظ دبیر شورای هماهنگی ادارات و سازمانهای تابعه وزارت در استان آذربایجان‌شرقی، به میزبانی دفتر امور استان های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف هم اندیشی، تبادل اطلاعات، بررسی فرایندها و شاخص های ارزیابی و عملکرد شورای هماهنگی استان، برگزار شد.
مدیرکل امور استان های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این نشست با تبیین اهداف راهبردی “طرح روایت جهاد - رقابت خدمت» اظهار کرد: پس از دستور دکتر زاهدی وفا، مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تاکید ایشان بر توجه جدی به اهمیت و فعالیت های «شوراهای هماهنگی مدیران استان ها» و تاثیر آن در پیشبرد اهداف راهبردی وزارت در سطوح استانی، مطالعه اولیه ای از فعالیت استان ها تهیه و بر مبنای آن سلسله نشست هایی با عنوان «طرح تبیین روایت جهاد - رقابت خدمت» برنامه ریزی شد تا با حضور مدیران کل اجرایی نقاط قوت و ضعف فرایندهای اجرایی جاری مورد بازبینی قرار گیرد.
حبیب اله جلیلی با اشاره به اهداف و اولویتهای تشکیل نشست شورای هماهنگی استانها افزود: این شوراها با هدف ایجاد نگرش مشترک، ایجاد وحدت رویه، تجمیع ظرفیت ها و توانمندی های مجموعه دستگاهها در استان ها، برای افزایش توان دولت در امر خدمت رسانی و توانمندسازی دستگاه ها در حل و فصل مسائل و مشکلات در سطح استان ها می باشد که از ده دستگاه تابعه وزارت در استان ها تشکیل شده و تنوع گسترده ای از برنامه ها،  فعالیت ها و خدمات را در استان ها فراهم می کند.
وی ادامه داد: این شوراها از نظر گستردگی فعالیت ها و خدمات و گستردگی جمعیت تحت پوشش، در میان سایر دستگاه های اجرایی کشور بی نظیر بوده و یکی از اصلی ترین و موثرترین تشکیلات و ابزارهای وزارت در استان ها محسوب می شود.
وی تصریح کرد: این ظرفیت عظیم که وظیفه راهبری اهداف و برنامه ها را بر عهده دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پایش مستمر وضعیت آن و به روز بودن رویه های آن امری ضروری است.
جلیلی افزود: در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۶ جلسه شورای هماهنگی بین دستگاه های تابعه وزارت در استان های کشور با میانگین 5.3 مصوبه برای هر جلسه ثبت شده است.
به گفته وی، در این جلسات اهم موضوعات جاری دستگاه های تابعه وزارت در دستور کار قرار می گیرد تا زمینه های هم افزایی و همکاری دستگاه ها در خدمت رسانی مورد بررسی قرار گیرد؛ از جمله در سفرهای مقامات عالی به استان ها تقسیم وظایف، همکاری و پشتیبانی های مشترک دستگاه های عضو در پیشبرد اهداف این گونه سفرها مثال زدنی است؛ که گوشه ای از مستندات این فعالیت ها را می توان در سفرهای ریاست محترم جمهوری به استان های کشور ملاحظه کرد. در این نشست تخصصی، حسین فتحی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تشکیل شورای هماهنگی ادارات در استان در راستای تحقق برنامه های عملیاتی ارزشمند و اثربخش بوده است، مهم ترین اقدامات، چالش ها و برنامه های پیش روی استان را به سمع و نظر حاضرین در نشست رساند.
در انتهای این نشست ابراز امیدواری شد تا با جمع بندی نظرات، تجربیات و اقدامات خلاقانه و مبتکرانه ای که در شوراها انجام می گیرد، با نقد و بررسی دقیق تر و جامع تر و رفع موانع پیش رو نتایج قابل قبولی حاصل گردد تا شوراها به سمت «عملیاتی محور شدن فعالیت ها» و تحقق طرح» روایت جهاد-رقابت خدمت» هدایت و شتاب بیشتری بگیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه