روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۵ مرداد - شماره 4188

دعوت محسنی اژه‌ای از اصحاب رسانه برای یاری رساندن قوه‌قضاییه

 رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید بر نقش رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و آگاهی‌بخشی حقوقی و قضایی به مردم، از اصحاب رسانه دعوت کرد با ارائه ایده‌ها و طرح‌های خود، دستگاه قضا را یاری کنند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه در دیدار با اصحاب رسانه و مدیران عامل و تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های کشور اظهار داشت: باید از این فرصت هم‌اندیشی‌ها و نشست و برخاست‌ها برای نصیحت همدیگر بهره بگیریم؛ من خودم شخصاً نقد و نصیحت را بیشتر از تعریف و تمجید پذیرا هستم، شما اصحاب رسانه می‌توانید با «مرکز رسانه قوه قضائیه» و «مرکز توسعه حل اختلاف دستگاه قضایی» نشست‌های هم‌اندیشی برگزار کنید و با ارائه ایده‌ها و طرح‌های خود در راستای تشکیل شوراهای حل اختلاف ویژه رسانه‌ها در بخش‌های مختلف و تخصصی رسانه‌ای اعم از رسانه‌های مکتوب، فضای مجازی و غیره ، به ما یاری رسانید و من نیز از این موضوع استقبال و شما را در این قضیه حمایت می‌کنم.
رئیس قوه قضائیه بر نقش رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و آگاهی‌بخشی حقوقی و قضایی به مردم تاکید کرد و گفت: به طور قطع برای حفظ امنیت روانی مردم باید با سارقان و مجرمان برخورد قاطعانه و عبرت‌آموز انجام داد؛ اما از سویی دیگر باید توجه کنیم جوانی که محکوم می‌شود و به زندان می‌رود، زندگی اجتماعی آینده‌اش به طور کامل تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد؛ در اینجاست که اصحاب رسانه می‌توانند ورود کنند و به ما برای تفکیک میان مجازات محکومان و مجرمان در راستای حفظ امنیت روانی جامعه و جلوگیری از ایجاد تبعات سوء در زندگی اجتماعی آینده محکومان، راهکار ارائه دهند.

دیدار وزیر با اصحاب رسانه قبل از اعلام خبر احتمال توافق؛
تجلیل از خط شکنان عرصه دیپلماسی
وزارت امور خارجه کشورمان بعدازظهر روز گذشته و پس از برگزاری نشست سخنگوی آن وزارت خانه با خبرنگاران، میزبان اهالی رسانه در حوزه سیاست خارجی بود که در این نشست وزیر نیز حضور داشت و به ایراد سخنرانی پرداخت.  
در این نشست برخی از اهالی رسانه به نمایندگی از خبرنگاران و عکاسان به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود پرداختند و خواهان تعامل بهتر و بیشتر میان رسانه ها با شخص وزیر، سفرا و نمایندگی های ایران در کشورهای مختلف شدند تا در انعکاس خبرهای مرتبط با سیاست خارجی عملکرد بهتری را داشته باشند.
پیش از آغاز صحبت خبرنگاران، وزیر با عذرخواهی از ورود با تاخیر به جلسه بابت دیدار با هیاتی خارجی از سخنگوی وزارت خانه متبوعش خواست تا مدیریت جلسه را برعهده بگیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه هم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران سیاست خارجی از تاکید وزیر بابت برگزاری نشست امروز و تجلیل از اصحاب رسانه سخن گفت.
«حسین امیرعبداللهیان» در ابتدای ایراد سخنرانی خود و پس از شنیدن دغدغه ها و نظرات نمایندگانی از میان خبرنگاران حاضر، ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از زحمات و تلاش های آنها در جهت انعکاس رویدادهای سیاست خارجی، خبرنگاران این حوزه را خط شکن عرصه دیپلماسی کشور قلمداد کرد.
وی با اشاره به حضورش در مجلس در هفته قبل گفت: هفته پیش در بین نمایندگان حضور پیدا کردم و تعدادی از آنها گفتند که پیش‌نویس توافق را دیده‌اند و به آن ایراداتی دارند من نیز می‌گویم که اگر فردا به توافق رسیدیم اگر کسی بخواهد موشکافی کند حتما در متنی که نوشته شده ایراداتی وجود دارد و این ایراد به این موضوع بر می‌گردد که بالاخره طرف مقابل نیز مطالبات و ملاحظاتی دارد.
امیرعبداللهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست ادامه داد: تیم با این نگاه که می‌خواهد توافق انجام شود به مذاکرات اعزام شده است و صرف نظر از نگاه فردی افراد تصمیم کشور این است چنانچه منافع و خطوط قرمز ما رعایت شود این توافق محقق شود.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین صحبت های مهمی هم در خصوص آخرین روند مذاکرات وین و تصمیم گیری و پاسخ طرف ایرانی تا ساعت 24 (روز دوشنبه) در خصوص پیشنهادات طرف مقابل (اروپایی ها) مطرح کرد که بلافاصله تیتر بسیاری از رسانه های برخط و کانال های خبری تلگرامی شد.
وی در ادامه این مبحث با اشاره به اینکه در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی در دو موضوع به صورت نسبی انعطاف‌هایی را به صورت شفاهی نشان داده است که باید مکتوب شود و تبدیل به متن شود، گفت: مساله سوم موضوع تضمین‌هاست که باید آمریکایی‌ها انعطاف داشته باشند و با واقع‌بینی برخورد کنند و اگر ما چنین انعطافی را مشاهده کنیم در روزهای آینده می‌توانیم به نقطه توافق برسیم.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: الان به صورت مشخص در مورد سه موضوع در حال تبادل پیام با طرف آمریکایی هستیم و طی روزهای آینده آخرین نظرات خود را اعلام می‌کنیم و به کشورهای مذاکره کننده به صراحت گفته‌ایم که اگر نظرات ما در مورد این سه موضوع که منطقی نیز هست آمادگی داریم که وارد مرحله توافق شویم و جلسه جمع‌بندی با حضور وزیران امور خارجه در وین برگزار شود و سپس وارد مراحل بعدی کار شویم.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه صحبت هایش در این نشست گفت: روزهای آینده روزهای مهمی برای توافق است. اگر آنها انعطاف نشان ندهند دنیا به آخر نمی‌رسد آنها صحبت از پلن B می‌کنند ما هم پلن B خود را داریم.
علاوه بر اینها، وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه سیاست خارجی ایران کاملا مستقل از هر طرفی یا قدرتی در دنیا است، گفت: «به هیچ وجه سیاست خارجی خود را به شرق یا غرب، به روسیه و چین یا به انگلیس و فرانسه و آمریکا گره نزدیم، بلکه ما سیاست خارجی را به منافع ملی ایران در هر جای دنیا که باشد گره زده ایم و آنجا می‌رویم.»
در انتهای این مراسم نیز وزیر امور خارجه به همراه جمعی از خبرنگاران حاضر در مراسم عکسی به یادگار گرفت و راهی جلسه دیگری شد به این امید که در روزهای آتی خبرهای خوشی برای سیاست خارجی کشورمان به همراه آورد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه