روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ شنبه ۲۲ مرداد - شماره 4185

دولت سیزدهم رکورد سفرهای استانی را شکست

بازگشت سرمایه اجتماعی رییسی: ماموریتی جز تحقق عدالت در دولت نداریم

  دیروز با وجود وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و وقوع طوفان شن در مناطق جنوبی کرمان، ابراهیم رئیسی پس از بازدید هوایی از منطقه، در جمع مردم روستای سیلزده کروچان از توابع زهکلوت حضور یافت.موضوع دلنشینی که مردم آن را درک می کنند...
 ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بعد از یک دوره پر فراز و نشیب اتفاق جدیدی به واسطه انتخاب مردم رخ داد که راه نجات کشور از این تصمیم گشوده شد، در تاریخ دولت‌های بعد از انقلاب، هیچ رئیس‌جمهوری به‌اندازه آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده و شرایط هنگام تحویل دولت آنقدر سخت بود که بسیاری از شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در وضعیت بدی قرار داشت و بسیاری از چالش‌های اقتصادی مانند کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی و تورم بالا ماحصل هشت سال سیاست‌گذاری نادرست و ناکارآمدی بود، شرایط در زمان تحویل دولت آنقدر بد بود که مطابق اظهارنظر خود آیت‌الله رئیسی از همان اولین جلسه حضورش در دولت با وزرای روحانی بر سر پرداخت حقوق مردادماه بحث و چالش داشتند! این یعنی شروع کار جهادی در یک شرایط غیر عادی. در این اتمسفر، مهمترین چالش دولت سیزدهم در آغاز کار، اقتصاد و تامین معیشت مردم بود، اما در عین حال تعیین دستمزد عادلانه برای کارگران، تفکیک پیشران‌های اقتصادی کشور از مذاکرات وین، پایان دادن به رانت ارزی و دیپلماسی بدیع و گسترده رابطه با همسایگان به کانون تمرکز دیپلماسی دولت سیزدهم تبدیل شد. مهم‌تر از همه این موارد شروع برای بازگشت سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بود که دولت‌ گام های مهمی در این زمنیه برداشت؛
یکی از شعارها و وعده‌های آیت‌الله رئیسی در ایام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جهت ارتباط مستقیم با مردم و برگزاری نشست های مردمی بود.  گفت وگـوی مسـتقیم و بی‌واسـطه مسئولان و ازجملـه رئیس‌جمهـور بـا مـردم یکـی از سـنت‌های نیکویی بود کـه بـه دسـت فراموشـی سپرده شـده بـود. بـا تغییـر دولت، خوی نخـوت و اشـرافیت از چهره دولت رخت بربسـت تـا مردم خدمتگـزاران خود را بی‌واسـطه مخاطـب قـرار دهنـد.
۳۱ سـفر اسـتانی رئیس‌جمهـور در مدت کمتـر از یک سـال از آغاز بـه کار دولت و چندین مورد حضور مسـتقیم وی و دیگـر مقامـات دولـت در میـان مـردم بـرای پیگیری و حل مسـائل مردم، شـاهدی از اصلاح مواجهه دولـت در برابر مردم اسـت. آیت‌الله رئیسـی یکـی از معیارهـای اصلـی انتخـاب دولتمردانـش را مردمـی بـودن قـرارداد و خـودش نیز پیشـگام حضـور در میان مردم بوده اسـت. وی پـس از سـال‌ها حضـور در مناصـب مختلـف در کشـور و ارتبـاط رو دررو بـا مـردم، به‌خوبـی دریافتـه کـه سیسـتم بروکراسـی معیوب و سـاختار اداری کـم‌کار ایـران، مانـع اصلـی اجـرای بسـیاری از مصوبـات و تصمیمـات مفیـد اسـت. بـدون پیگیـری میدانـی و شـنیدن مسـتقیم سـخن مردم، نمی‌تـوان کارکـرد تصمیمـات را ارزیابی کـرد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم در کمتر از یکسال رکورد سفرهای استانی را شکست.سید محمد حسینی افزود: دکتر رئیسی و هیئت همراه در سی‌ویکمین سفر استانی به کرمان سفر می کنند و این یک رکورد محسوب می‌شود.او افزود: دولت نهم و دهم در دو سال به همه استان‌ها رفت، اما در این دولت، رئیس‌جمهور در یکسال به همه استان‌ها سفر کرد.آقای حسینی گفت: اگر کسی ذره‌ای انصاف داشته باشد متوجه می‌شود دولت در یکسال گذشته کار زیادی کرده است. ضعف‌ها و ایراداتی هم وجود دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه