روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۹ مرداد - شماره 4184

وزیر کشور: خبرنگاران راویان دستاوردهای انقلاب در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن‌ هستند

مسئولیت خبرنگاران بسیار سنگین‌تر از گذشته است

  وزیر کشور در پیامی با گرامی‌داشت روز خبرنگار بر مسئولیت خطیر خبرنگاران برای روایت آرمان های بلند و دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر جنگ ترکیبی و شناختی دشمن تاکید کرد.
 دربخشی از پیام «احمد وحیدی» به مناسبت ۱۷ مردادماه «روز خبرنگار» که امسال با عاشورای حسینی(ع) مقارن شده است، نوشت: توانمندی‌حرفه‌ای، جسارت، دانش، آگاهی و مسئولیت‌پذیری خبرنگاران نقشی مهم در روایت‌گری صحیح از تلاش‌ها و اقدامات دولت، روشنگری افکار عمومی از دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان و تسهیل‌گری اجرای سیاست‌ها و ماموریت‌های کلان نظام و دولت با همراه‌سازی و اقناع مردم دارند.
امروز نقش و مسئولیت خبرنگاران در شرایط جنگ ترکیبی دشمن، بسیار سنگین‌تر از گذشته است. دشمن پس از ناکامی از سیاست موسوم به فشار حداکثری و ارزیابی شرایط، ملاحظات و اقتضائات عصر جدید، به سمت جنگ شناختی و تغییر اذهان و باور عمومی رفته است.
وزیر کشور در ادامه این پیام گفت: در این راهبرد، تلاش دشمن بر برجسته‌سازی شک و تردید در میان ملت نسبت به برنامه‌ها و راهبردهای کلان دولت مردمی است و سعی در وانمودسازی ناآکارآمدی در ارکان اجرایی دولت و تصویرسازی آینده‌ای پر از ابهام دارد. طرح فریضه جهاد تبیین از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخی راهبردی و دور اندیشانه به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن است که در این عرصه، خبرنگاران با شناخت صحیح نیازهای جامعه و انعکاس حرفه ای اخبار و اقدامات راهبردی، مردمی و امید آفرین مجموعه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر اعتماد عمومی در جامعه می‌افزایند.
وحیدی اظهارداشت: نباید از نظر دور داشت که امروز در راس این دولت، شخصیت سیاسی و انقلابی قرار دارد که شبانه روزی در خدمت به مردم و آحاد جامعه است و بودن در کنار مردم را الگو و مسیر حرکت دولتش قرار داده است. در یکسال گذشته شخص رئیس محترم جمهوری از ۳۰ استان بازدید میدانی به عمل آورد و با کنار نهادن هر گونه فاصله و جدایی، چهره به چهره پای درد دل اقشار و بخش های مختلف اقتصادی و تجاری جامعه نشست و همگان را به تولید و خدمت افزون تر به نظام مقدس جمهوری اسلامی فراخواند. این اقدام ارزشمند نیاز به افق گشایی و روشنگری ابعاد بیشتر آن برای گروه‌های مختلف جامعه دارد تا این واقعیت در افکار عمومی درک و لمس شود که دولت سیزدهم چه میزان دغدغه مردم و کمک به حل مشکلات پیش روی جامعه دارد. وزیرکشور معتقد است که غفلت و تاخیر در اجرای ماموریت سنگین روشنگری می تواند زمینه تحریفات و القائات رسانه ای دشمن را فراهم سازد و برای همین در این میدان باید با پیشگامی و طرح‌های ابتکاری و خلاقانه، اجازه مانور رسانه ای به جریان معاند داده نشود و رسانه های کشور راویت‌گر اصلی و زمینه ساز اعتماد هر چه بیشتر دولت و ملت باشند.
وحیدی این را هم گفت که در دنیای امروز به سبب پیشرفت های شگرف در حوزه فناوری‌های نوین، جریان رسانه‌ای دشمن با بهره گیری از شیوه‌های خبری مختلف به دنبال منحرف ساختن افکار عمومی و ایجاد فاصله میان دولت و ملت است. مسئولیت سنگین فعالان رسانه ای در چنین بستری معنا و مفهوم دارد و باید در کنار ایفای نقش روشنگری و آگاهی بخشی، به عنوان اتاق فکری امین و دلسوز برای مسئولان عمل کنند و به سهم خود نارسائی ها و چالش ها را تبیین و راهکارهای سازنده برای برون رفت از مشکلات ارائه دهند و آگاهی، توام با مسئولیت است و امروز این رسالت بر دوش خبرنگاران شریف کشور است که با رویکرد  نقادانه، پرسشگرانه و خلاقانه یاریگر کشور در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن باشند. وزیر کشور مصادف شدن روز خبرنگار با عاشورای حسینی (ع) این پیام را یادآور شد که همان طور که سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین چراغ حقیقت و نورانیت اسلام را در برابر یزیدیان با جان نثاری فروزان نگه داشت و قهرمانانه از تحریف اسلام جلوگیری کرد؛ امروز هم خبرنگاران باید به تاسی از مکتب امام حسین(ع) و راویان غیور واقعه کربلا چون حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع)، روایت‌گر صحیح آرمان های انقلاب اسلامی و پیشرفت های حاصل از مردم‌سالاری دینی در برابر جبهه استکبار باشند..

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س):
 وزارت اطلاعات احتمال ترور بیولوژیک
 حضرت امام خمینی (س) را قاطعانه تکذیب کرد
 موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اعلام کرد که وزارت اطلاعات در پاسخ رسمی به استعلام این موسسه وجود هرگونه سندی در باره ترور بیولوژیک حضرت امام خمینی (س) را قاطعانه تکذیب کرده و شخص آقای نقاشیان هم ضمن اشاره به اینکه آنچه مطرح کرده است صرفا یک احتمال ابتدایی بوده که دلیل روشنی برای اثبات آن موجود نیست، در ضمن مصاحبه ای که منتشر می شود ادعای خود را تصحیح کرده است.  در پی طرح ادعایی در خصوص علت رحلت امام خمینی که با بازتاب گسترده ای در رسانه ها همراه بود، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اطلاعیه ای را صادر کرد. متن این اطلاعیه در پی می آید:
در روزهای گذشته مصاحبه ای در رسانه های مجازی از قول جناب آقای حمید نقاشیان منتشر گردیده بود که طی آن، ایشان مدعی احتمال ترور بیولوژیک حضرت امام  خمینی (س) گردیده و بر وجود اسنادی در این باره در وزارت محترم اطلاعات نیز اشاره کرده بود. پایگاه خبری جماران در ابتدا با توجه به اسناد متقن موجود در موسسه تنظیم نشر آثار امام(س) این خبر را تکذیب کرد و در ادامه با استعلام از وزارت محترم اطلاعات و نیز گفتگو با شخص جناب آقای نقاشیان جویای مدارک ایشان گردید.
وزارت محترم اطلاعات در پاسخ رسمی به این استعلام وجود هرگونه سندی در این باره را قاطعانه تکذیب نموده است و شخص آقای نقاشیان هم ضمن اشاره به اینکه آنچه مطرح کرده است صرفا یک احتمال ابتدایی بوده که دلیل روشنی برای اثبات آن موجود نیست، در ضمن مصاحبه ای که در جماران منتشر می شود ادعای خود را تصحیح کرده است. در پایان لازم می دانیم همه علاقمندان به امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی را از طرح سخنانی که از یک سو تاریخ انقلاب اسلامی را با تحریف های جدی مواجه می سازد و از دیگر سو روح و عاطفه مردم شریف ایران را جریحه دار کرده و از جهتی دیگر دارای هیچ گونه پشتوانه منطقی نبوده و مبتنی بر احتمالات نا صحیح و غیر مستند می باشد بر حذر داریم.جمع بین حضور در عرصه‌های سیاسی و توجّه به معنویات یکی دیگر از درس‌های عاشورا است. غفلت از نیازهای روحی و معنوی به ویژه برای کسانی که درگیر کارهای مهم و سنگین‌اند و مسؤولیت‌های بالایی دارند خطرساز و خطرآفرین است که باید در برابر آن هشیار بود. امام ‌حسین(ع) در آن هنگام که رویاروی دشمن ایستاده و حتّی در آن هنگامی که در محاصره دشمنان است، هرگز از این مسأله غفلت ندارد. از این روی، در تاریخ آمده است که در شب عاشورا در میان خیمه امام ‌حسین(ع) جنب و جوش عجیب و نشاط فوق‌العاده‌ای به چشم می‌خورد؛ یکی مشغول دعا و مناجات با خداست و آن دیگری مشغول تلاوت قرآن: «لهم دوِیٌّ کدویّ النحل بین قائم و راکع و ساجد.» و به هنگام حمله دشمن در عصر تاسوعا امام ‌حسین(ع) به قمربنی‌هاشم می‌فرماید: «به سوی آنان برو و اگر توانستی امشب را مهلت بگیر، تا به نماز و استغفار و مناجات با پروردگارمان بپردازیم. خدا می‌داند که من به نماز و تلاوت قرآن و استغفار و مناجات با خدا علاقه شدید دارم.» از این درخواست در آن موقعیت به خوبی می‌توان به اهمیت معنویت و خودسازی پی‌برد. این کار امام(ع) بیان‌گر آن است که هرگز نباید به دلیل کار و گرفتاری زیاد از خودسازی و توجّه به معنویات غفلت کرد. چرا که موفقیت‌های انسان در همه عرصه‌ها در گرو همین توفیق است. ممکن است گفته شود کسی که به خاطر خدا کار و یا مسؤولیتی را پذیرفته است و با منطق انجام وظیفه مشغول کار است، کار او بلکه همه حرکت‌های او عبادت است، ولی باید توجه داشت که برای عباداتی که بین انسان و خداست اثر و نقشی است که هیچ چیز دیگر نمی‌تواند جایگزین آن شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه