روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۸ مرداد - شماره 4183

ویژگی‌ها

و مشخصات پایانه‌های فروشگاهی نهایی شد

 رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی از نهایی شدن ویژگی‌ها و مشخصات پایانه‌های فروشگاهی و بارگذاری آن در وبسایت این سازمان خبر داد.
به گزارش سازمان امور مالیاتی، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: پیرو مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر اجرای تدریجی سامانه مؤدیان، سازمان امور مالیاتی کشور به صورت مرحله‌ای از مؤدیان مالیاتی برای ثبت نام در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی دعوت خواهد کرد.
وی با اشاره به آماده شدن زیرساخت‌های فنی و بستر لازم برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار داشت: آئین نامه موضوع ماده ۲۶ قانون، دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی، دستورالعمل فنی نحوه اتصال به سامانه مؤدیان و همچنین سند ویژگی‌ها و مشخصات فنی پایانه فروشگاهی (حافظه مالیاتی) به همراه قالب شناسه یکتای حافظه مالیاتی و شماره منحصر به فرد مالیاتی بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir بخش پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان قرار گرفته و قابل استفاده برای عموم مؤدیان و شهروندان است. برزگری با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌ها و سامانه‌های لازم برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: مشمولانی که برای عضویت در این سامانه فراخوان می‌شوند، مکلفند از پایانه فروشگاهی مجهز به حافظه مالیاتی و متصل به سامانه مؤدیان استفاده کنند و پس از آن در فروش کالاها و ارائه خدمات، صورت حساب الکترونیکی صادر و برای سامانه مودیان ارسال کنند.

عرضه کنندگان گوشت از پرداخت مالیات معاف شدند
 بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی فروش گوشت قرمز دام های سبک و سنگین و فرآورده های آن از پرداخت عوارض و مالیات معاف است.
 بر اساس اعلام معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی، عرضه انواع گوشت قرمز و فرآورده‌های گوشتی دام‌های سبک و سنگین و قطعات بدن دام مطابق جزو ۴-۵ بند الف ماده قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ مشمول کالاهای معافیت مالیاتی بوده و از پرداخت مالیات و عوارض معافند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه